خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

هشدار راجع به کلاهبرداری قصابی خوک! کاربران ارزهای دیجیتال مراقب باشند!


هشدار راجع به کلاهبرداری قصابی خوک! کاربران ارزهای دیجیتال مراقب باشند! | ایران ماین

کمیسیون خرید و فروش آتی کالای آمریکا (CFTC) همکاری جدیدی را با انجمن بانکداران آمریکایی و چندین نهاد نظارتی فدرال آغاز کرده است.
هدف از این همکاری، آگاه‌سازی مردم نسبت به کلاهبرداری با روش قصابی خوک است. کلاهبرداری قصابی خوک شامل ارتباط کلاهبرداران با قربانیان از طریق پلتفرم‌های اجتماعی و ایجاد روابط عاشقانه دروغین است که منجر به سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی جعلی می‌شود.
کمیسیون خرید و فروش آتی کالای آمریکا در همکاری با دفتر آموزش و اطلاع‌رسانی مشتریان خود و نهادهای دیگر مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، تلاش می‌کند که از طریق عرضه یک اینفوگرافیک، مراحل این کلاهبرداری را برای عموم مردم توضیح دهد.
در این اینفوگرافیک توصیه‌هایی از جمله عدم پاسخ به پیام‌های کلاهبرداران، عدم پرداخت وجوه برای بازیابی دارایی از دست رفته، توجه به لینک‌های مخرب با غلط املایی و غیره ارائه شده است.

طبق آمار ارائه‌شده توسط FBI، در سال ۲۰۲۳ حدود ۵.۶ میلیارد دلار از دارایی مردم به دلیل کلاهبرداری‌های رمزارزی از دست رفته است که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایشی ۴۵ درصدی داشته است. در این گزارش اشاره شده که بیش از ۲۱۵ میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری عاشقانه از دست رفته است.
در همین رابطه، کمیسیون خرید و فروش فدرال، هشدار داد که وجوه سرقت‌شده با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، از سال ۲۰۲۰ تقریباً ۱۰ برابر شده است. این کلاهبرداری‌ها معمولاً به این صورت است که کلاهبردار خود را به عنوان نماینده سرویس ها مشتری معرفی می‌کند و قصد سرقت هویت یا نفوذ به حساب کاربری را دارد.
در سال گذشته حدود ۱۱۰ میلیون دلار از طریق این تاکتیک کلاهبرداری از دست رفته است. جالب اینجااست که افراد بالای ۶۰ سال سه برابر بیشتر از افراد جوان‌تر قربانی می‌شوند.