خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

ویدئوی مدیر بایننس، دیپ‌فیک و جعلی است! مراقب باشید!


ویدئوی مدیر بایننس، دیپ‌فیک و جعلی است! مراقب باشید! | ایران ماین

چانگ‌پنگ ژائو (CZ)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی سابق صرافی بایننس، به جامعه جهانی رمز ارز راجع به ویدیوهای دیپ‌فیک هشدار داده است.

ژائو بیان داشت که اخیراً ویدیویی در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف منتشر شده که در آنها مدل تولیدشده توسط هوش مصنوعی از طرف وی به تبلیغ ارزهای دیجیتالی می‌پردازد که او حتی نام آنها را نشنیده است. او از کاربران خواست که فریب این ویدیوها را نخورند.

این هشدار در حالی مطرح می‌شود که اخیراً چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار کاردانو، نیز راجع به ویدیوی دیپ‌فیکی از خودش که در آن تبلیغ یک ایردراپ تقلبی نشان‌های ADA را می‌کرد، اظهار نظر نموده بود.

وی هشدار داد که در آینده، تمایز بین ویدیوهای واقعی و دیپ‌فیک بسیار دشوار خواهد شد.

گفتنی است، ژائو به تازگی پس از چهار ماه حبس، از زندان آزاد شده است. او در پی اتهامات نقض مقررات اوراق بهادار آمریکا و کمک به بعضی از مشتریان بایننس برای پول‌شویی بازداشت شده بود.

بایننس برای حل این پرونده موافقت کرد که بیش از ۴ میلیارد دلار جریمه پرداخت کند و ژائو نیز از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری نمود. پس از آن، ریچارد تِنگ (Richard Teng) به عنوان مدیر اجرایی جدید بایننس منصوب شد.

ژائو پیش از زندانی شدن، پروژه‌ای آموزشی به نام «Giggle Academy» را آغاز کرد که به کودکان محروم آموزش رایگان راجع به بلاکچین، زبان انگلیسی، ریاضی و دیگر موضوعات ارائه می‌دهد. با این حال، هم‌اکنون امکان به کارگیری مجدد وی در سمت‌های مدیریتی بایننس وجود ندارد.