خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

پشتیبانی دوباره بوترین از حریم خصوصی؛ جابه‌جایی ۱ میلیون دلار اتریوم خبرساز شد!


پشتیبانی دوباره بوترین از حریم خصوصی؛ جابه‌جایی ۱ میلیون دلار اتریوم خبرساز شد! | ایران ماین

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌مؤسس اتریوم، اخیراً با انجام یک تراکنش بزرگ، جامعه ارزهای دیجیتال را شگفت‌زده کرده است.

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، بوترین امروز ۴۰۰ اتریوم (ETH) به نرخ تقریبی ۱.۰۶ میلیون دلار را به یک آدرس جدید منتقل کرده است.

این وجوه سپس به یک میکسر رمز ارز به نام ریل‌گان (Railgun) انتقال وجه شده است. هنوز انگیزه بوترین از این جابجایی و اثر آن بر نرخ اتریوم مشخص نیست، ولی اعضای جامعه با دقت این موضوع را زیر نظر دارند تا هرگونه سرنخی را در این زمینه کشف کنند.

میکسر ریل‌گان در اوایل سال کنونی، پس از تأیید و پشتیبانی بوترین، محبوبیت زیادی پیدا کرد. او در ماه آوریل ۱۰۰ اتریوم را از طریق این میکسر ارسال کرد تا پشتیبانی خود را از آن نشان دهد.

این اقدام بحث و گمانه‌زنی‌های زیادی را به وجود آورد و بوترین در دفاع از انتخاب خود گفت:

ریل‌گان به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون به خطر افتادن حریم خصوصی، قانونی بودن کوین‌های خود را اثبات کنند.

طی ۱۰ ماه گذشته، بوترین بارها از این پلتفرم استفاده کرده و در مجموع، ۶۶۲ اتریوم به نرخ ۱.۹۱ میلیون دلار را به آن انتقال وجه کرده است. آخرین تراکنش او نیز، تأکیدی بر پشتیبانی مداوم وی از فناوری‌های مبتنی بر حفظ حریم خصوصی در حوزه ارزهای دیجیتال است.

میکسرهای رمز ارز معمولاً به‌خاطر استفاده مجرمان و خلافکاران شناخته می‌شوند. در سال ۲۰۲۳، اف‌بی‌آی (FBI) ادعا کرد که این استاندارد حریم خصوصی توسط هکرهای کره شمالی (گروه لازاروس) برای شستشوی ارزهای دیجیتال غیرقانونی استفاده شده است.

ولی ریل‌گان این ادعا را رد و اعلام کرد که گروه هکری لازاروس، به‌دلیل ابزار «اثبات محرمانه بی‌گناهی» از استفاده از این استاندارد منع شده است.

بوترین همواره از طرفداران ارتقای حریم خصوصی در حوزه ارزهای دیجیتال بوده و از پروژه‌هایی مانند زی‌کش (Zcash) نیز پشتیبانی کرده است. با این حال، پروژه‌های متمرکز بر حریم خصوصی به دلیل امکان سوءاستفاده توسط مجرمان، به‌شدت تحت کنترل نهادهای امنیتی قرار دارند.