خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از وضعیت بازار/منتظر این اتفاق نباشید


پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از وضعیت بازار/منتظر این اتفاق نباشید | ایران ماین

به گزارش ایران ماین،نادر بذرافشان اظهار داشت: امکان دارد با تغییرات انس جهانی و نوسانات بازار ارز و اخبار و تنش‌های سیاسی در منطقه، نرخ طلا هم نوسانات مثبت و منفی یک تا ۵ درصدی داشته باشد، ولی احتمال اینکه در بلند مدت بیش از این نرخ طلا تغییر کند، وجود ندارد.

ایلنا در خبری نوشت: وی راجع به وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: امروز بازارهای جهانی با نزول نرخ انس کار خود را آغاز کردند و نرخ انس جهانی تقریبا با ۷ دلار نزول به ۲۶۵۳ دلار رسیده است.

وی در ادامه گفت: در بازارهای داخلی هم نسبت به اوج و افزایشی که داشته امروز شاهد تغییر جزیی نرخ‌ها در بازار طلا بودیم بطوری که امروز دوشنبه- نهم مهرماه- هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ۵ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید تا ۱۰۰ هزار تومان نزول یافت و نرخ سکه طرح قدیم هم تغییری پیدا نکرد و نرخ نیم سکه و ربع سکه هم حدود ۱۰۰ هزار تومان نزول پیدا کرده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه بخشی از نزولی شدن نرخ طلا ناشی از نزول انس جهانی و بخشی هم کنترل بهای ارز در بازارهای داخلی بوده، گفت: البته هیچ التهابی هم در بازار برای خرید طلا و مصنوعات طلا دیده نمی‌شود. در اوج بالا رفتن نرخ‌ها و در شرایطی که نرخ انس جهانی ۱۵۰ دلار بالا رفتن پیدا کرد، نسبت به سنوات گذشته هیچ گونه التهاب و خرید هیجانی در بازار دیده نشد که یکی از دلایل آن نبود قدرت خرید از سوی مردم بوده است.

بذرافشان تاکید نمود: باید توجه داشته باشیم که بخشی از نرخ‌گذاری‌ها در بازار طلا به انس جهانی بر می‌گردد، از ابتدای  سال میلادی تحلیل‌گران در این حوزه پیش‌بینی می‌کردند که تا پایان سال میلادی نرخ انس جهانی به ۳ هزار دلار می‌رسد. با گذشت حدود ۱۰ ماه از سال میلادی شاهد بالا رفتن نرخ انس جهانی بودیم. به طور قطع با تحقق این پیش‌بینی تا پایان سال میلادی، با بالا رفتن نرخ طلا در بازار داخلی مواجه خواهیم شد، چون همانطور که گفته شد، نرخ‌گذاری در داخل متاثر از انس جهانی است. البته این نرخ‌گذاری‌ها به بازار ارز و بالا رفتن تقاضا هم مرتبط است.

وی گفت: با توجه به این پیش‌بینی‌ها انتظار نزولی شدن نرخ طلا در آینده نزدیک بسیار پایین و بعید است. امکان دارد با تغییرات انس جهانی و نوسانات بازار ارز و اخبار و تنش‌های سیاسی در منطقه، نرخ طلا هم نوسانات مثبت و منفی یک تا ۵ درصدی داشته باشد، ولی احتمال اینکه در بلند مدت بیش از این نرخ طلا تغییر کند، وجود ندارد و به دلیل تحقق پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های بالا رفتن نرخ انس جهانی، نزولی شدن نرخ هم نخواهیم داشت و مردم منتظر نزولی شدن نرخ طلا نباشند.