خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

۵ پیش‌بینی جالب راجع به آینده بازار کریپتو پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


۵ پیش‌بینی جالب راجع به آینده بازار کریپتو پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا | ایران ماین

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، نخستین انتخاباتی است که در آن، مباحثی نظیر بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال به یکی از پایه‌های اصلی کمپین‌های انتخاباتی تبدیل شده‌اند.

حامیان بیت‌کوین، با وجود بازار نزولی و بحران‌هایی مانند سقوط صرافی FTX، همچنان وفادار باقی مانده‌اند و مؤسساتی مانند بلک‌راک (BlackRock)، این رمز ارز را به عنوان دارایی اصلی نسل جدید معرفی می‌کنند. اکنون سؤال اصلی این است که بیت‌کوین چه نقشی در آینده اقتصادی آمریکا خواهد داشت؟

در حال حاضر، قدرت خرید واقعی دلار نزول یافته و سیاست‌های پولی اخیر برای جلوگیری از رکود امکان دارد به تورم شدید و نزول بیشتر نرخ آن منجر شود. این بحران موجب بالا رفتن نابرابری طبقاتی شده و بیت‌کوین به عنوان یک پناهگاه امن در برابر نوسانات اقتصادی و راه‌حلی برای طبقه متوسط و ضعیف شناخته می‌شود. با این حال، دلار همچنان ستون اصلی اقتصاد بین‌المللی است و اعتماد بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد را حفظ کرده است.

با توجه به این شرایط، پیش‌بینی‌های مختلفی راجع به آینده بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال وجود دارد که در ادامه، به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به دلیل رویکرد سخت‌گیرانه‌اش در قبال ارزهای دیجیتال، مورد انتقاد جامعه کریپتو قرار گرفته است. دونالد ترامپ وعده داده که در صورت پیروزی، گنسلر را برکنار کند. با این حال، بعضی از کارشناسان معتقدند که حتی اگر کامالا هریس، دیگر نامزد انتخابات، پیروز شود، بعید نیست که او نیز برای جلب پشتیبانی حوزه کریپتو، رویکرد مشابهی اتخاذ کند.

بر اساس بعضی از پیش‌بینی‌ها، اگر هریس پیروز شود و سیاست‌های پولی فعلی ادامه یابد، احتمالاً نرخ بازار کریپتو ثابت می‌ماند یا بالا رفتن خواهد یافت. ولی در صورت پیروزی ترامپ، امکان دارد چارچوب قانونی مشخص‌تری برای ارزهای دیجیتال ایجاد شود که به نفع اتریوم و استاندارد‌های لایه ۱ خواهد بود.

اگر هریس پیروز شود، امکان دارد شاهد وضع مالیات بر سود حاصل از ارزهای دیجیتال باشیم؛ زیرا جریان ورود سرمایه به این کلاس دارایی رو به بالا رفتن است. در همین حال، احتمال این که ترامپ به دنبال بالا رفتن مالیات برای جامعه کریپتو باشد، کمتر است.

ترامپ به‌طور رسمی به دنبال جلب پشتیبانی جامعه کریپتو است و در رویدادهای مختلفی از جمله «کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴» کمپانی کرده است. او وعده داده که آینده بیت‌کوین را در آمریکا تضمین کند و از آن در برابر مخالفان محافظت نماید. انتظار می‌رود که ترامپ برنامه رسمی خود برای بیت‌کوین و دارایی‌های دیجیتال را پیش از انتخابات اعلام کند.

در همین حال، ایلان ماسک بارها از کمپین ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ پشتیبانی کرده و دلواپسی‌های خود را راجع به آینده دموکراسی در آمریکا ابراز کرده است. او هشدار داده که اگر ترامپ در انتخابات پیش رو شکست بخورد، امکان دارد مشکلاتی در فرآیندهای دموکراتیک کشور به وقوع بپیوندد. ماسک همچنین پیش‌بینی کرده که در صورت شکست ترامپ، خود او نیز با چالش‌های حقوقی و حتی زندان روبرو خواهد شد.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، ایلان ماسک اخیراً با یک کلاه دارک ماگا (Dark MAGA) در گردهمایی ترامپ در پنسیلوانیا، کمپانی کرد. این حضور، شانس پیروزی ترامپ را بالا رفتن داد و به همراه آن، نرخ میم‌کوین‌های مرتبط با او نیز به میزان قابل‌توجهی صعود کرد.