خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

همراه با هاوینگ LTC: غلبه بر موانع برای بهبود تجربه ماینینگ


 لایت کوین به تازگی سومین هاوینگ خود را تجربه کرده است که نشان‌دهنده‌ی یک نقطه عطف دیگر برای این ارز دیجیتال است. به‌عنوان یکی از اولین پروژه‌های رمزارزی، LTC به دلیل توان عملیاتی برتر، تراکنش‌های سریع‌تر و کارمزدهای پایین‌تر به‌عنوان «نسخه ساده بیت‌کوین» شناخته می‌شود. خالق لایت کوین، چارلی لی، هاوینگ LTC را که یکی از ویژگی های اصلی این کوین است، پس از طراحی زیربنایی بیت کوین مدل سازی کرد.

مانند بیت کوین، لایت کوین نیز تقریبا هر چهار سال یک بار پاداش بلوک را به نصف کاهش می دهد تا تورم را کاهش دهد. در روزهای ابتدایی، این مکانیسم برای کنترل هجوم LTC به بازار ارائه شد تا ارزش کوین با تورم بیش از حد کاهش نیابد و یا به دلیل کاهش شدید تورم دچار بحران نقدینگی نشود.

ماینرهای LTC بار سنگین هاوینگ را متحمل خواهند شد. در شبکه LTC، درآمد ماینینگ شامل پاداش بلاک و کارمزد ماینر (به استثنای جوایز DOGE) است که اولی بیش از 90 درصد از درآمد کل را تشکیل می دهد. پس از هاوینگ، ماینرها شاهد کاهش 50 درصدی در تولید روزانه لایتکوین خود بوده اند که این امر باعث افزایش هزینه می شود و اگر قیمت LTC نتواند با افزایش هزینه ها تطابق پیدا کند، استخراج گنندگان با ضرر احتمالی مواجه خواهند شد.

علاوه بر این، جامعه استخراج بیت کوین نیز پس از هاوینگ بیت کوین در سال آینده باید با همین چالش روبرو شود. ماینرها چگونه باید تجربه ماینینگ خود را برای گذار از هاوینگ بهبود بخشند؟

۱- ارتقا به تجهیزات ماینینگ با هشریت بیشتر
از آنجایی که ماینرها نمی توانند جوایز بلوک یا قیمت ارز را کنترل کنند، بر روی مسابقه تسلیحاتی هشریت تمرکز می کنند. در جامعه‌ی امروزی ماینرها، یکی از استراتژی‌های اصلی، از رده خارج کردن مدل‌‌های منسوخ شده است که در شرایط پایین تر از قیمت خاموشی هستند و به حداکثر رساندن عملکرد استخراج آن‌‌هاست، در نتیجه حتی در بدترین سناریو نیز جلوتر از بقیه باقی می‌‌مانند.

مدل‌هایی مانند ANTMINER L7 و WhatsMiner M50S++ هزینه‌ای دارند که تقریباً ۲۰ تا ۴۰ درصد درآمد را تشکیل می‌دهند. آنها گزینه های عالی برای کاهش خطرات هاوینگ هستند و به ماینرها اجازه می دهند بدون نیاز به خاموشی به فعالیت خود ادامه دهند، حتی اگر روند صعودی بازار پس از هاوینگ آنطور که انتظار می رود محقق نشود.

۲- استخراج هوشمند: جابجایی خودکار بین BTC و BCH برای کسب بیشترین درآمد
طبق گفته ViaWallet Explorer، انتظار می رود هاوینگ BCH در 5 آوریل 2024 و با 35588 بلاک باقی مانده انجام شود. هاوینگ BTC، که در فاصله 38691 بلوکی است، برای 27 آوریل 2024 پیش بینی شده است. اگرچه تاریخ های دقیق ممکن است متفاوت باشد، هاوینگ BCH قبل از هاوینگ BTC اتفاق می افتد. تا آن زمان، ماینرها می توانند با تغییر قدرت هش خود به سودآورترین کوین، بازدهی خود را بهینه کنند، مشروط بر اینکه به استخری مانند استخر ViaBTC ملحق شوند که [Smart Mining] را دارد.

۳- ابزارهای مالی: با وام های کریپتویی و خدمات پوشش ریسک، فرصت ها را از دست ندهید
با تخصصی‌تر شدن عملیات ماینینگ، ماینرها باید مهارت‌های بیشتری کسب کنند تا در بازار پیچیده و پرنوسان کریپتو پیشرفت کنند. جدای از دانش در مورد تجهیزات استخراج، مهارت در ابزارهای مالی نیز به ماینرها برتری خواهد داد. استخراج‌کنندگانی که می‌توانند بر ابزارهای مالی تسلط داشته باشند، اغلب می‌توانند بازده وجوه موجود را به حداکثر برسانند و در مقایسه با کسانی که صرفاً روی استخراج تمرکز دارند، از سرمایه خود بهره‌ی بیشتری کسب کنند.

ViaBTC دو ابزار مالی، [خدمات پوشش دهی] و [وام های کریپتویی] را ارائه می دهد. بر اساس اصول مالی سنتی، آنها به استخراج کنندگان کمک می کنند تا با استفاده از وجوه محدود تحت شرایط مختلف بازار، بازده خود را به حداکثر برسانند.

*در مورد وام های کریپتویی و خدمات پوشش ریسک بیشتر بیاموزید:
https://www.viabtc.com/finance/loan-tutorial
https://www.viabtc.com/finance/hedging-tutorial

در شرایط رکود بازار، ماینرهای مسلط به ابزارهای مالی می‌توانند از طریق [Hedging Service] ارز قرض کنند و آن‌ها را به قیمت‌های فعلی بازار بفروشند تا بتوانند از پیش سود کسب کنند. به طور مشابه، در دوره‌های صعودی، آنها به‌جای فروش ارزهای دیجیتالی که استخراج کرده‌اند، دارایی‌های خود را برای دریافت نقدینگی بیشتر از طریق [وام‌‌های کریپتویی] وثیقه می‌گذارند.

نتیجه
در سال جاری تاکنون، هش ریت BTC نزدیک به 50 درصد رشد داشته است و هش ریت LTC تقریباً 40 درصد افزایش یافته است. از آنجایی که غول های سنتی مانند BlackRock، Deutsche Bank و Fidelity Investments از ارزهای دیجیتال استقبال می کنند، صنعت ماینینگ با فرصت های رشد جدیدی روبرو شده است. افزایش هشریت‌، افزایش عرضه‌ی تجهیزات استخراج توسط سازندگان بالادستی، و عدم قطعیت‌های نظارتی جهانی چالش‌های فزاینده‌ای را برای استخراج‌کنندگانی که بر روی استخراج در مقیاس کوچک تمرکز می‌کنند، ایجاد می‌کند. برای زنده ماندن در این دنیای صنعت پر رقابت، ماینرهای در مقیاس کوچک باید همیشه آماده بهبود استراتژی های استخراج و تنظیم و مدیریت سرمایه خود باشند.