دیدگاه ها

افزایش قیمت بیت کوین در سال جدید


بر اساس گزارشی که کوین تلگراف منتشر کرده است با ورود سرمایه های زیادی که در بازار ارزهای دیجیتال صورت گرفته است، قیمت بیت کوین می تواند در سال جدید میلادی رکورد جدیدی را ثبت کند. تحلیل گران در بازار ارزهای دیجیتال به این احتمال اشاره می کنند که هفته اول ژانویه بر بازار می تواند تأثیر بگذارد. در این رابطه، الکس کروگر، اقتصاددان و تاجر به مدلی به نام «اثر هفته اول» اشاره می کند. الکس کروگر در توییتی که در تاریخ 29 دسامبر منتشر کرده  است، به  الگوی قیمت بیت کوین در هفته اول چهار سال گذشته اشاره کرد و بر این اساس در هفته های اول در چهار سال اخیر، بیت کوین توانسته است بین 7 تا 36 درصد رشد داشته باشد و این در حالی است که قیمت بیت کوین در هفته اول سال 2021، از 28.653 دلار به 41.441 دلار رسید.

افزایش قیمت بیت کوین در سال جدید

الکس کروگر در توییتی که منتشر کرده است نشان می دهد که خیلی امیدوار است که با وجود سرمایه جدیدی به بازار های ارزهای دیجیتال، بیت کوین می تواند رشد شگفت انگیزی را تجربه کند. این در حالی است که رائول پال رییس شرکت ریل ویژن با نظرالکس کروگر موافق است. دیوید لیفچیتز(مدیرعامل اکسوآلفا) بر این باور است که موسسات برای کاهش مالیات خود تا ساعات پایانی سال دست از فروش نخواهند برد. بنابراین با شروع سال جدید، احتمال بازگشت قیمت ها به روند افزایشی وجود دارد. طبق نظریه نایجل گرین مدیر شرکت سرمایه گذاری دِوِر (deVere)، بیت کوین روند نزولی بسیار بدی را تجربه کرد زیرا فروشندگان در اثر ترس، دارایی های دیجیتالی خود را فروختند. گرین بر این باور است که قیمت بیت کوین در بلند مدت صعودی خواهد بود. به گفته گرین، بیت کوین می تواند از سرمایه گذاران در برابر تورم جهانی محافظت کند زیرا این ارزهای دیجیتال جهانی و غیرمتمرکز و بدون مرز هستند که آینده را شکل می دهند.

برخی از افراد هم هستند که بر روند صعودی بیت کوین، هم عقیده نیستند. کارول الکساندر پروفسور امور مالی، که در مصاحبه خود با شبکه CNBC، معتقد است که امکان سقوط بیت کوین در سال 2022 تا 10.000 دلار وجود دارد. اظهارات او در نشان می دهد که برای بیت کوین ارزشی قائل نیست. همچنین تاد لوونشتاین استراتژیست ارشد بانک یونیون معتقد است که در سال 2022 پایان شرایط طلایی برای بیت کوین است و بازار های سنتی با افق قیمت چشم گیری مواجه خواهد شد. تاد لوونشتاین مطرح می کند با همه گیری ویروس کرونا، نرخ‌های بهره پایین که به مرور زمان کاهش می‌یابد.

 


0 رای
امتیاز از خریداران