دیدگاه ها

بازار ارزهای دیجیتال در آستانه ریزش سنگین یا پایان اصلاح؟!


بررسی کلی آینده بازار ارز دیجیتال

تحلیل ارزهای دیجیتال از چند منظر قابل بررسی است که در این مقاله سعی بر تحلیل بلند مدت بیت کوین و سایر آلت کوین ها را داریم که در آخر از آینده ارزهای دیجیتال می توانیم اطلاعات مفیدی کسب کنیم. همانطور که میدانید تحلیل بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال میتوان به سایر ارزهای دیجیتال بسط داد یعنی اگر بیت کوین ریزشی باشد سایر ارزهای دیجیتال نیز ریزشی خواهند بود و همچنین اگر صعودی باشد نیز سایز آلت کوین ها صعود خواهند کرد، اما میزان صعود و نزول آلت کوین ها بستگی به صعودی یا نزولی بودن دامیننس بیت کوین دارد.

در این بین ما برای تحلیل بلند مدت به تحلیل تکنیکال بیت کوین، شاخص کل ارزهای دیجیتال یا توتال، دامیننس بیت کوین و دامیننس تتر می پردازیم.

 

چارت بیت کوین تایم فریم روزانه

 

نگاهی به نمودار بالا (تحلیل روزانه نمودار بیت کوین)

با توجه به تحلیل از روش پرایس اکشن، بیت کوین روی حمایت و خط روند مهمی در تایم روزانه قرار دارد و به حالت فشردگی در آمده است که در صورت شکست محدوده 36300 - 37500 و تثبیت زیر آن، بیت کوین و سایر آلت کوین ها ریزش دیگری را تجربه خواهند کرد و بیت کوین ابتدا به قیمت 33000 دلار سپس محدوده 28000 الی 30000 دلار در دسترس خواهد بود.

همچنین با توجه به این که قیمت به زیر مووینگ اوریج 100 و 200 قرار دارد، همچنان بازار گارد ریزشی به خود گرفته است و زمانی میتوانیم به صعودی شدن بازار امیدوار شویم که قیمت بالای مووینگ 100 و 200 قرار گیرد و همچنین کراس مووینگ 100 و 200 صورت پذیرد.

اما با توجه به اینکه قیمت روی حمایت معتبری قرار دارد میتوان به صعود بیت کوین امیدوار باشیم و بازار سبزی را تجربه کنیم.

باید به این نکته توجه شود که این تحلیل برای تایم روزانه می باشد و در میان مدت اعتبار دارد.

 

چارت بیت کوین تایم فریم هفتگی

بررسی نمودار بیت کوین در تایم فریم هفتگی

نگاهی به نمودار بالا (تحلیل هفتگی نمودار بیت کوین)

با توجه به تحلیل بیت کوین در چارت ماهانه، همچنان بازار گارد صعودی دارد و تا زمانی که سطح اصلی (تعیین کننده روند صعودی و نزولی) یعنی 30000 هزار دلار به پایین شکسته نشود، همچنان بازار صعودی خواهد بود. همانطور که مشاهده می کنید بازار همچنان بالای مووینگ 100 هفته اخیر قرار دارد و در حال حاضر نگرانی بحرانی برای بازار وجود ندارد. با این حال با توجه به چارت به نظر قیمت بیت کوین میتواند روی قیمت 36000 دلار قرار گیرد و به صورت کوتاه مدت صعودی را تجربه نماید.

 

چارت شاخص کل مارکت ارزهای دیجیتال یا توتال

بررسی نمودار شاخص کل ارزهای دیجیتال یا توتال

بررسی نمودار شاخص کل ارزهای دیجیتال یا توتال

همانطور که میدانید شاخص کل رابطه مستقیمی با قیمت بیت کوین دارد، یعنی زمانی که شاخص کل صعودی باشد بیت کوین نیز صعودی است و زمانی که شاخص کل نزولی باشد نیز بیت کوین نزولی می باشد. بسیاری از تریدرهای حرفه ای بیشتر روی شاخص کل برای تریدهای خود تاکید دارند زیرا چارت آن دقیق تر از چارت بیت کوین نسبت به حمایت و مقاومت ها واکنش نشان می دهد.

با توجه به چارت توتال، نمودار روی حمایت خوبی قرار گرفته است که بازار می تواند صعود موقتی را تجربه نماید، اما حمایت مهم و کلیدی بازار محدوده 1.5 تریلیون دلار می باشد که میتواند بازار را نگهدارد و مورد حمایت قرار دهد.

 

چارت دامیننس بیت کوین

بررسی چارت میزان سلطه بیت کوین بر ارزهای دیجیتال یا دامیننس بیت کوین

تحلیل چارت دامیننس بیت کوین (سلطه بیت کوین بر بازار ازرهای دیجیتال)

با توجه به اینکه دامیننس بیت کوین یعنی سلطه بیت کوین بر سایر آلت کوین ها گارد صعودی به خود گرفته و بین دو محدوده رنج قرار دارد، در این صورت با رشد بیت کوین نمیتوان انتظار رشد زیادی از آلت کوین ها باشیم.

همینطور مووینگ 100 و 200 کراس صورت گرفته است که باعث صعود دامیننس بیت کوین می گردد.

 

چارت دامیننس تتر

تحلیل شاخص سلطه تتر بر بازار ارزهای دیجیتال یا دامیننس تتر

نگاهی به چارت دامیننس تتر (سلطه تتر بر بازار ارز دیجیتال)

چارت دامیننس تتر نشان دهنده سلطه تتر بر بازار ارزهای دیجیتال می باشد که رابطه عکس با قیمت بیت کوین دارد، یعنی هرچه دامیننس تتر صعودی باشد، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نزولی و در صورت نزولی بودن دامیننس تتر، بازار صعودی خواهد بود.

همان طور که چارت تتر نشان می دهد، نمودار به مقاومت کلیدی برخورد کرده است که در صورت نزولی شدن دامیننس تتر، بازار ارزهای دیجیتال صعود خواهند کرد.

 

چارت نرخ سختی شبکه و هشریت بیت کوین

بررسی میزان سختی شبکه بیت کوین (فتح قله جدید)تحلیل میزان هشریت بیت کوین (افزایش تعداد ماینرها)

نمودار سختی شبکه ماینرها و نرخ هشریت بیت کوین

با توجه به اینکه تنها تعداد دو میلیون بیت کوین باقی مانده، ولی همچنان ماینرها جهت استخراج درحال رقابت سنگینی می باشند که چارت سختی شبکه و هشتریت نشان دهنده این است که سقف جدیدی به ثبت رسیده است که به این معنی است شبکه از سلامت بالایی برخوردار است و خود را در برابر آسیب های احتمالی حفظ می کند که به اصطلاح مقاوم ترین شبکه بلاکچین نامیده می شود.

با توجه به اینکه سختی شبکه سقف جدیدی به ثبت رسانده است، به این معنی می باشد که ماینرهای بیت کوین امید به قیمت های بالاتری از بیت کوین هستند که همچنان استخراج آن را ادامه می دهند. برای نمونه می توان به دستگاه ماینر m21 b اشاره نمود که با قدرت پردازنده 28Th در شرایط فعلی قیمت بیت کوین ماهانه درآمد 134.40 تتر می توان از طریق آن کسب نمود.

 

صعود یا ادامه ریزش ارزهای دیجیتال:

با توجه به چارت قیمتی بیت کوین و دیگر شاخص ها می توان نتیجه گرفت که بیت کوین بر روی حمایت معتبری قرار دارد که در صورت حمایت از طرف نهنگهای بازار، در کوتاه مدت شاهد صعود آن باشیم که سختی شبکه و نرخ هش بیتکوین تایید کننده آن می باشد و درصورتی که حمایت پیش روی خود را از دست دهد قیمت 33000 و 30000 دلار در دسترس خواهد بود.

 


0 رای
امتیاز از خریداران