دیدگاه ها

معرفی ماینر و نحوه استخراج دوج کوین


doge coin

نحوه استخراج رمز ارز دوج کوین

از زمان عرضه جهانی بیت کوین تا کنون هزاران رمز ارز معرفی شده است، که یکی از محبوب ترین این ارزها، دوج کوین محسوب می شود. در سال های گذشته دوج  ارزش و سود چندانی نداشت به طوری قیمت این ارز در سال 2020 فقط ۰/۰۰۲۴ دلار بود اما هم اکنون به قیمت 0.16 دلار رسیده است.ارز بازار دوج کوین در سال 2021  به 40 میلیارد دلار رسیده است و از جمله دلایل محبوبیت این ارز، حمایت شدن توسط افرادی مانند ایلان ماسک، اسنوپ داگ و مارک کوبان می باشد و اکنون جزو  10 دارایی برتر دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

به طور خاص، ماینرها از قدرت پردازش خود برای تولید هش مناسب استفاده می کنند که باید کمتر یا برابر با هش هدف بلوک باشد. هر کسی که هش درست را پیدا کند، حق انحصاری افزودن تراکنش‌های جدید به بلوک بعدی در زنجیره را دارد و پاداش بلوک را دریافت می‌کند. هش کاملاً تصادفی ایجاد می شود. بنابراین، تنها با آزمون و خطا می توان به هش خوبی دست یافت که کوچکتر از هش هدف باشد. ارز دیجیتال دوج کوین از الگوریتمی به نام Scrypt استفاده می کنند که نسبت به الگوریتم SHA256 پیچیدگی کمتری دارد و این موجب می شود که استخراج ارزهای لایت کوین و دوج کوین که از الگوریتم Scrypt استفاده می کنند سریعتر از بیت کوین انجام شود و در نتیجه انرژی کمتری نسبت به بیت کوین مصرف کند.

نحوه استخراج دوج کوین به وسیله ماینر

در ازای بررسی تراکنش های بلاک چین دوج کوین، شبکه به عنوان پاداش ارز دوج کوین پرداخت می کند. استخراج این ارز شامل مراحل مختلفی می شود که شامل موارد زیر می باشد:

زمان استخراج بلاک: میانگین زمان مورد نیاز برای بررسی و اضافه کردن یک بلاک از تراکنش‌ها به بلاک چین است.

سختی استخراج: در واقع به مدت زمان استخراج برای هر بلاک، سختی شبکه می گویند. زمانی که تعداد ماینرها افزایش پیدا کند میزان زمان برای پیدا کردن هر بلاک به منظور استخراج هم افزایش پیدا می کند.

 شما میتوانید برای خرید ماینر های دوج کوین به دسته بندی ماینر های دوج کوین مراجعه کنید. این دستگاه ها پاداش را به صورت دوج کوین به کیف پول شما اضافه می کنند.یکی از دستگاه های پرطرفدار ایران ماین که استخراج دوج کوین را دارد ماینر+ L3  می باشد که شما با استفاده از این دستگاه میتوانید استخراج دوج کوین را آغاز کنید.

دستگاه ماینر بیت مین مدل انت ماینر +L3 در ژوئن سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد. هش ریت این دستگاه برابر با ۵۰۴Mh/s (مگاهش برثانیه) می باشد و از الگوریتم پردازشی Scrypt برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می کند.

میزان برق مصرفی دستگاه برابر با 875W (وات) است و با ولتاژ ۱۱.۶ الی ۱۳ ولت کار می کند همچنین دستگاه می تواند در دمای ۰ الی ۴۰ درجه سانتیگراد و رطوبت ۵ الی ۹۵ درصد محیط فعالیت کند.

تعداد فن این دستگاه ۲ عدد است که از بالارفتن حرارت و دمای دستگاه جلوگیری می کند و باعث خنک شدن آن می باشد همچنین میزان سطح نویز صوتی دستگاه نیز برابر با ۷۰ دسی بل می باشد و از طریق کابل اترنت (Ethernet) به اینترنت متصل می شود.

استخراج دوج کوین

coin doge

گره های موجود در شبکه دوج کوین تعیین می کند که کدام تراکنش باید در اولویت قرار بگیرد و سپس آنها را تایید می کند و پس از آن در بلوک هایی قرار می گیرند و برای کاربران قابل مشاهده است. شبکه دوج  به ازای هر دقیقه 10 هزار ارز منتشر می کند.

خوشبختانه تنها راه بدست آوردن دوج کوین، خرید نیست، بلکه می توان از فرآیند ماینینگ هم استفاده کرد. در سال های اولیه، استخراج دوج کوین بسیار راحت تر بود، رفته رفته  با گذشت زمان دوج کوین توانست محبوبیت زیادی را بدست آورد و در نتیجه فرآیند ماینینگ سخت تر شد.اگر میخواهید درآمد و قیمت ماینر دوج کوین رو مشاهده کنید می توانید به صفحه ماشین حساب ماینر مراجعه کنید.

روش های استخراج دوج کوین

سولو ماینینگ: در این روش استخراج به صورت انفرادی صورت می گیرد. تمام پردازش ها و تایید تراکنش های معادله به تنهایی انجام می شود. در این روش به دلیل اینکه با استخر های بزرگ در رقابت هستید، شانس بسیار کمی برای پیروزی دارید و ممکن است برای چند روز یا هفته سودی دریافت نکنید. استخراج دوج کوین در این روش به افرادی پیشنهاد می شود که تعداد زیادی ماینر در اختیار دارند.

کلاد ماینینگ: این روش کاربر از قدرت پردازشی یک دیتاسنتر بزرگ استفاده می کند. برای استخراج در روش کلاد(ابری) فقط نیاز به یک کیف پول دارید تا ارز استخراج شده را در آن ذخیره کنید. این روش برای افرادی توصیه می شود که سرمایه کافی برای خرید ماینر ندارند و نیازی به پرداخت هزینه برق نیست.

سخت افزارهای استخراج دوج کوین

کارت گرافیک (GPU): به طور کلی می توان از تمام کارت گرافیک ها برای استخراج دوج کوین استفاده کرد اما کارت گرافیک های RTX 3080 و RTX 3090 انتخاب مناسب تری برای این کار خواهند بود.

پردازنده (CPU): پردازنده ماینینگ برای استخراج روش مناسبسی محسوب می شود، اما اگر با پردازنده های قدیمی ماینینگ کنید، این کار را متوقف کنید زیرا باعث افزایش دما و آسیب رسانی به پردازنده می شود.

دستگاه ماینر(ASIC): دستگاه های ماینر صرفا برای مخصوص استخراج ارز ساخته و تولید شده اند. در نظر داشته باشید که برای استخراج  دوج کوین باید از ماینرهایی استفاده کنید که از الگوریتم Scrypt پشتیبانی می کنند.


0 رای
امتیاز از خریداران