دیدگاه ها

افزایش حجم معاملات NFT


افزایش حجم معادلات NFT

وب سایت کریپتواسلیت که یک وب سایت خبری در زمینه ارزهای دیجیتال محسوب می شود، گزارشی را منتشر کرده است که بر اساس آن، معاملات در بازار توکن های غیرمثلی یا NFT رشد 21 هزار درصدی را تجربه کرده است. معاملات در بازار توکن های غیرمثلی در سال گذشته به 17 میلیارد دلار رسیده بوده است. کاربرد توکن های غیرمثلی در عرصه هنر در سال 2020 شروع شد و به مرور زمان در زمینه های مختلفی از جمله پزشکی و خودرو و دیگر عرصه ها گسترش پیدا کرد. این توکن ها در زمینه متاورس هم کاربردهایی همچون آیتم های بازی، کلکسیون ها و آواتارها می شود.

افراد زیادی از توکن های غیرمثلی حمایت کرده اند، اولین حمایت توسط بیپل هنرمند مشهور آمریکایی، یک NFT را به قیمت 69 میلیون دلار خریداری کرد و ادامه افرادی همچون نیمار (فوتبالیست برزیلی)، امینم(خواننده آمریکایی) توانستند با حمایت های خود، جهش بزرگی را در عرصه NFTها بردارند.

دنیای NFT در سال گذشته، شاهد فروش بیش از ۱۷ میلیارد دلار بود که نشان‌دهنده افزایش ۲۱۰۰۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ با حجم معاملات ۸۲ میلیون دلار است. شرکت تحقیقاتی لتولیه (L’Atelier) هم که گزارشی در این زمینه تهیه کرده است، می‌گوید حجم کل معاملات  NFTها در سال ۲۰۲۱، ۱۷.۶ میلیارد دلار بوده است.

از عوامل دیگری که باعث شد مردم بسباری به سمت این بازار علاقه مند شوند، پروژه متاورس بود و پس از آن شرکت فیسبوک بود که نام خود را به متا تغییر داد و اعلام کرد که روی برطرف‌ کردن شکاف‌های بین دنیای واقعی و مجازی متمرکز شده است، علاقه به NFT و متاورس به بیشترین حد خود رسید. پروژه متاورس شامل زمین های و آیتم های دیجیتالی می شود که مجموع 514 میلیون دلار در اواخر 2021 فروش داشته است. توکن های غیرمثلی کلکسیونی با کسب 8.4 میلیارد دلار حجم فروش در رتبه نخست حجم معاملات قرار دارند و در جایگاه بعدی آیتم های NFT مخصوص بازی توانستند به فروش 5.2 میلیارد دلار دست پیدا کنند.

در سال 2020 تعداد کیف پول های موجود در بازار توکن های غیرمثلی تنها 75000 عدد بود، اما در سال 2021 تعداد کیف پول ها به 2.3 میلیون افزایش پیدا کرد.  علی رغم این حجم از معاملات در بازار توکن های غیرمثلی، برخی از کشورها  فعالیت در این حوزه را ممنوع کرده اند.


0 رای
امتیاز از خریداران