دیدگاه ها

مشکلات قطعی اینترنت برای ماینر ها


مقدمه مشکلات قطعی اینترنت برای ماینر ها

امروزه اینترنت به بخش حیاتی از زندگی ما تبدیل شده است؛ چرا که ما از آن برای کار، تفریح، خرید، ارتباطات و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌کنیم. در واقع شبکه جهانی وب، دنیا را از جهات مختلفی تغییر داده، یافتن و اشتراک‌گذاری اطلاعات را آسان‌تر کرده، فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکار و آموزش باز نموده و افراد مختلف را از سراسر جهان دور هم جمع کرده است. این در حالی است که چالشهایی را نیز در بردارد که از آن جمله میتوان به قطعی اینترنت و اثر آن بر عملکرد ماینر ها اشاره کرد. گروه رسمی فارسی استخر ViaBTC در رابطه با این چالشها و نحوه مدیریت آنها رویدادی ترتیب داده که در آن کارشناس استخر توضیحات کاملی را ارائه کرده است.

 

نحوه ورود اینترنت به خانه ها

 

نحوه ورود اینترنت به خانه ها

در گفتگوی رسمی که با کارشناسان با تجربه ViaBTC انجام شد، نخستین سوالی که از سوی کاربران مطرح گردید، این بود که اینترنت چگونه به خانه ها وارد میشود؟

کارشناس مهمان به زبانی ساده توضیح داد که فرض را بر نبودن اینترنت بگذارید. هنگامی که مودم در خانه ای روشن است، تعداد مشخصی (به عنوان مثال 3 نفر) میتوانند از طریق مودم به هم متصل شوند. این در حالی است که قادر نیستند اطلاعاتی به خارج از خانه ارسال کنند. اما اگر در یک محله، مودمها به هم متصل شده باشند، پیام از آنها عبور کرده و به مقصد میرسد. به این اینترنت می‌گویند. بنابراین، اینترنت سرور و مرکزیتی ندارد. ضمن آنکه، هنگامی که مودم یکی از کاربران خاموش شود، سایر افراد، همچنان به هم متصل هستند.

برای اتصال به اینترنت جهانی به چه سخت افزاری نیاز است؟

در این گفتگو که با ادمین گروه آموزشی استخر ViaBTC انجام شد، توضیحی در خصوص محدودیتهای اتصال اینترنتی جهانی که توسط دولت ها اعمال میشود، ارائه گردید. آنها جهت اتصال شبکه داخلی و به خارج، از سوئیچ و مودم هایی استفاده میکنند. از همین روست که قادرند هنگامی که صلاح میدانند، برای درگاههای اصلی که برای اتصال اینترنت به خارج از کشور است، محدودیتهای را در نظر بگیرند. این سخت افزارها، از نظر شیوه عملکرد، همانند مودمهای معمولی بوده اما از بابت ظرفیت و پهنای باند، قدرت بسیار بالاتری دارند.

ریجکتی ماینر ها و عوامل موثر بر آن

برای آنکه درک بهتری از ریجکتی ماینر ها ایجاد گردد، لازم است که نحوه عملکرد ماینر ها توضیح داده شود. هنگامی که این سخت افزارها به استخر متصل میشوند، از استخر بسته های داده کم حجمی دریافت می کنند که دستور حجم بالایی از محاسبات را به ماینر می دهد. نتیجه این محاسبات هم بسته های داده ای است که حجم کمی دارد.

ادمین گروه آموزشی استخر ViaBTC توضیح میدهد که این بسته ها میتوانند در بلاکچین، بلوکهای جدید را کشف کرده و به واسطه آن، استخرها جایزه دریافت کنند. در این میان، ارسال صحیح داده ها به استخر مهم است و سرعت و صحت اطلاعات این بسته ها نقش تعیین کننده دارد. استخر در ازای تعداد بسته های صحیح به ماینر ها جایزه می دهد و بسته هایی که مورد تایید نیست را به عنوان ریجکتی مشخص می کند. این اطلاعات، در پنل ماینر یا داشبرد اکانت استخر، قابل مشاهده است. دلایل مشخصی میتواند باعث افزایش ریجکتیها شود که اهم آنها شرایط و محدودیت اینترنت در ایران است.

 

ریجکتی ماینرها و عوامل موثر بر آن

 

استفاده از VPN و VPS

بسیاری از کاربران، با استفاده از VPN و VPS ، محدودیتهایی را که از سوی درگاههای اصلی در منتقل کردن اینترنت در کشور و اپراتورها اعمال شده است، دور میزنند. اما باید دانست که همین نوع اتصالات، باعث میشود تا ریجکتی افزایش یابد، هرچند خیالتان از پایداری اتصال به استخر راحت است.

میکروتیک چیست؟

گروه رسمی فارسی استخر ViaBTC که به صورت حرفه ای در زمینه آموزش این صنعت فعالیت دارد در خصوص میکروتیک میگوید، میکروتیک، تولیدکننده سوییچهای با کیفیتی هستند که با تنظیم VPN بر روی آنها میتوان محدودیتها را دور زد. البته ماینر ها، در قسمت تنظیمات مربوط به شبکه، نمیتوانند از VPN استفاده کنند. سوییچهای این برند، دادههای اولیه را از ماینر گرفته، آنها را رمزگذاری کرده و توسط وی پی ان، بدون محدودیت به استخر میرساند.

استخر  ViaBTC چه اقداماتی برای بهبود شرایط اتصال انجام داده است؟

دلیل این افزایش ریجکتی ها از سمت ایران است بنابراین رفع این ایرادات در حوزه توانایی استخر نیست، در عین حال استخر بخش پشتیبانی خود را فعال کرده و تلاش دارد تا سرورهای متفاوتی را در دیگر کشورها بررسی کرده تا بتواند از آنها برای اتصال ماینر های ایران استفاده کند. گروه رسمی فارسی استخر ViaBTC ، با توجه به بررسی هایی که انجام داده است میگوید، سرور کشور روسیه، بهترین گزینه بوده و اتصال ماینر ها به این سرور، مسالهای را ایجاد نخواهد کرد.

کلام آخر

برای استفاده از نکات فنی، آموزش‌ها و تکنیک‌های حوزه ماینینگ با استفاده از سرویس ViaBTC ، می‌توانید به کانال تلگرام گروه رسمی فارسی استخر  ViaBTC  مراجعه کرده و با چند هزار کاربر ایرانی فعال در حوزه استخراج رمزارز گفتگو و تبادل نظر داشته باشید. همچنین مقالات آموزشی گروه آموزشی استخر ViaBTC مرجع مناسبی برای دانش افزایی فعالان این حوزه است.


0 رای
امتیاز از خریداران