خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

مصاحبه با یک ماینر بیت کوین: داستان های پشت استخراج


داستان های پشت پرده استخراج ارزهای دیجیتال

از آنجایی که موسسات مالی سنتی مانند بلک راک مشتاقانه برای صدور ETF بیت کوین درخواست خود را ثبت کردند، بیت کوین توجه بیشتری را به خود جلب کرده و شاهد افزایش قیمت آن هستیم. اخیراً قیمت بیت کوین به بالاترین حد امسال خود رسید و از 37000 دلار گذشت. سال آینده 2024 برای سرمایه گذاران در صنعت کریپتو بسیار مهم است. از آنجایی که رویداد چهارساله هاوینگ بعدی در سال 2024 برگزار می شود، انتظار می رود قیمت بیت کوین بر اساس اتفاقات گذشته نوسانات چشمگیری را تجربه کند.

در حالی که قیمت بیت کوین همچنان در حال افزایش است، واقعیت دیگری که ممکن است نادیده گرفته شود این است که هشریت استخراج در سراسر شبکه نیز در حال افزایش است. از ژانویه 2022، میزان هشریت بیت کوین اخیرا از 200 EH/s به 450 EH/s افزایش یافته است. استخراج رمزارزها هنوز برای بسیاری یک سرمایه گذاری کمتر شناخته شده و کم اهمیت است. نویسنده‌ اخیراً با یک ماینر بیت کوین مصاحبه ای داشته است تا شما را با داستان استخراج از دیدگاه یک استخراج کننده آشنا کند.

استخراج کنندگان بیت کوین: ماجراجویان عصر جدید

«این موضوع کاملا واضح است. ماینرهای بیت کوین اغلب به ماینرهای سنتی که در جستجوی طلا به قاره جدید سفر کرده اند تشبیه می‌شوند. ما به سوی آینده ای پر از ناشناخته ها و عدم اطمینان و همچنین فرصت های متعدد حرکت می کنیم. برخی با زیان کار را ترک می کنند، در حالی که برخی سوددهی قابل توجهی دارند. سرمایه‌گذاری که زودتر جذب این صنعت می‌شوند، درآمد بیشتری خواهند داشت.»

در روزهای اولیه، زمانی که بیت کوین هنوز هشریت پایینی داشت، برخی از علاقه مندان می توانستند بیت کوین را با استفاده از رایانه های شخصی خود استخراج کنند. برخی از آنها بیتکوین‌های خود را زود فروختند، در حالی که برخی از کسانی که واقعا ایمان داشتند رمزارزهای خود را برای طولانی مدت نگهداری کردند. گروه دوم اولین ماجراجویانی بود که در «تب و تاب ابتدایی بیت کوین» به آزادی مالی دست یافتند.

مطمئناً شکست در این صنعت چیز جدیدی نیست. به عنوان مثال، زمانی که سرزمین اصلی چین استخراج بیت کوین را در سال 2021 ممنوع کرد، برخی از ماینرها چاره ای نداشتند جز اینکه تجهیزات استخراج خود را به قیمت پایین فروخته و با این صنعت خداحافظی کنند. در بازار نزولی بیت کوین در سال 2022، شرکت های بزرگ ماینینگ مانند Core Scientific که در بازار سهام عرضه شده‌‌اند نیز در بحبوحه زمستان رمزارزها اعلام ورشکستگی کردند.


ماینینگ: هیچ نبردی را بدون آمادگی شروع نکنید

به گفته این ماینر، برخی از افراد ممکن است به اشتباه فکر کنند که ماینینگ یک سرمایه گذاری آسان است – فقط تجهیزات استخراج بخرید و بیت کوین کسب کنید. در حالی که، این چنین نیست. به خصوص با افزایش میزان هشریت، داشتن کنترل دقیق بر تمام جزئیات مستقیماً بر سود نهایی تأثیر می گذارد.

در واقع هزینه‌‌‌های استخراج و بازدهی پایدار، حاشیه سود ما را تعیین می‌کنند. رویدادهای غیرمنتظره، مانند افت قیمت بیتکوین، افزایش هزینه های برق، یا تغییر سیاست، حتی ممکن است منجر به ضرر شود. بنابراین، بررسی کامل از قبل و آماده سازی برای این عوامل ناپایدار برای ما استخراج کنندگان بسیار نگران کننده است.

بسیاری از ماینرها به ریسک های سیاست و قیمت برق اولویت می دهند که موقعیت جغرافیایی را بسیار مهم می کند. در حال حاضر، ماینرها تمایل به ایجاد مزارع استخراج در مناطقی مانند آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا)، اروپای شمالی (نروژ و ایسلند)، خاورمیانه (امارات متحده عربی و عربستان سعودی)، آمریکای لاتین (پاراگوئه و برزیل)، قزاقستان، و روسیه دارند. این کشورها و مناطق سیاست های دوستانه تری ارائه می دهند. مهمتر از آن، آنها منابع انرژی فراوانی دارند که باعث می شود تامین برق پایدارتر و ارزان تر شود.

نکته دیگر انتخاب تجهیزات استخراج است. تجهیزات استخراج جدید عملکرد بهتری دارند، اما هزینه بیشتری نیز دارند، که به معنای دوره بازپرداخت طولانی‌‌تر است. علاوه بر این، آنها در مراحل اولیه نوسانات قیمت بیشتری را تجربه می کنند. قیمت تجهیزات استخراج نیز بین بازارهای آتی و نقدی متفاوت است. بنابراین، انتخاب دستگاه ماینینگ مناسب برای مبتدیان بسیار مهم است.

راه بقا: به بلندمدت فکر کنید

قیمت هش بیت کوین اغلب به عنوان یک شاخص سودآوری استخراج در نظر گرفته می شود. در سال 2021، به دلیل تأثیر سیاست های منتشر شده توسط سرزمین اصلی چین، هشریت در سراسر شبکه کاهش یافت. در همین حین، با بالا ماندن قیمت بیت کوین، ماینرها شانس خود را از طریق یک ”ابرچرخه قیمت هش" محاسبه کردند. با این حال، با شروع بازار نزولی در سال 2022، هشریت بیت‌کوین همچنان افزایش می‌یابد و قیمت هش آن نیز کاهش می‌یابد و بقا را به اولویت اصلی بسیاری از ماینرها تبدیل می‌کند.

 

 

منبع: نمودارهای woobull

بسیاری از مردم بر این باورند که قیمت ها در آینده دوباره افزایش خواهند یافت. وقتی بازار صعودی بازگردد، ارزهای استخراج شده از ضرر به سود می‌روند. با این حال، واقعاً زمان سختی است. بقا به یک چالش بزرگ تبدیل می شود. راه اندازی یک مزرعه ماینینگ هزینه هایی را به همراه دارد و بسیاری از کوین‌ها باید با قیمت های پایین فروخته شوند که در واقع سود ناچیزی به همراه دارد. همه چیز در مورد بقاست تا زمانی که بازار گاوی بعدی بیاید."

خوشبختانه، تلاش استخراج کنندگان بیهوده نبود. در سال 2023، کتیبه‌‌های Ordinal پدیدار شدند که منجر به افزایش درآمد استخراج شد که حتی از پاداش‌‌های بلوک در زمان اوج قیمتی خود نیز فراتر رفت. همچنین سهم عمده‌ای نیز در بهبود قیمت هش در سال جاری دارد.

وی گفت: "با حضور طولانی مدت در این صنعت، دریافتیم که تا زمانی که کوین‌ها را همواره استخراج کنیم و آنها را در زمان مناسب بفروشیم، درآمد خوبی کسب خواهیم کرد. در نظر گرفتن آینده و به فکر طولانی مدت بودن، کلید بقا است. زنجیره صنعت در حال حاضر به خوبی تثبیت شده است، و بسیاری از استخرهای ماینینگ حتی مزارع استخراج قابل اعتماد و سازندگان تجهیزات ماینینگ را توصیه می‌کنند. استخر ViaBTC، استخری که ماینرهای من هم به آن متصل است، هرروزه نوید درآمد پایدار ماینینگ را می دهد. همچنین از برداشت خودکار و تبدیل خودکار نیز پشتیبانی می کند، که امکان معامله در آن واحد را بر اساس شرایط بازار فراهم می کند. وام های کریپتویی آن، یک ابزار مالی مناسب برای کاربران است، که جریان دارایی های کوتاه مدت را انعطاف پذیر می کند. به لطف این شرایط مساعد، استخراج‌کنندگان با دید بلندمدت مانند ما که به ثبات نیاز دارند، بهتر می‌توانند در بازار نزولی زندگی کنند.»

ما همچنین با استخر ViaBTC که توسط ماینر مورد مصاحبه نام برده شده بود ارتباط گرفتیم. این استخر 7 سال پیش تاسیس شد و از نظر هشریت در بین پنج استخر برتر بیت کوین قرار دارد. استخراج بیت کوین یک سرمایه گذاری بلند مدت است. با تولید یک بلوک جدید به طور متوسط در هر 10 دقیقه، فقط افراد خوش شانس می توانند آن را کسب کنند. نقش استخر ماینینگ این است که ماینرها را گرد هم بیاورد و به توان‌های هشریت کوچک تا متوسط اجازه می دهد تا به طور مداوم بازدهی پایدار ایجاد کنند. به گفته یکی از کارمندان استخر ویابیتیسی، در حالی که برخی افراد ماینینگ را بسیار خطرناک می دانند، بسیاری از ماینرهای بلندمدت در پلتفرم ما در واقع درآمد خوبی به دست آورده اند.

استخراج بیت کوین یک بازی برای ماجراجویان است. برخی از آنها به اندازه کافی خوش شانس هستند که ثروت زیادی از استخراج  کوین‌ها به دست می‌آورند، در حالی که برخی دیگر تصمیم می گیرند در این راه تسلیم شوند. با قضاوت از آنچه این ماینر گفت، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که هرچه افراد بیشتری به این صنعت بپیوندند، که هم ریسک و هم پاداش را به همراه خواهد داشت و به چرخه طولانی‌‌تری برای کاهش ریسک‌ها و خطرات نیاز دارد.