دیدگاه ها

معرفی برترین استخرهای استخراج ارز دیجیتال


برترین استخرهای استخراج

در اوایل که اکثریت مردم با ارزهای دیجیتال آشنایی نداشتند، هر شخص می توانست با استفاده از کامپیوتر شخصی خود اقدام به استخراج ارز کند، اما رفته رفته با آشنا شدن بیشتر مردم نسبت به این حوزه، فرآیند ایجاد استخر مطرح شد. یک دستگاه ماینر در سال های گذشته می توانست سود خوبی با استخراج ارز بدست آورد، اما بیشتر شدن دستگاه ماینر سختی شبکه افزایش پیدا کرد و افراد سود کمتری را نسبت به گذشته دریافت می کردند.

ابرقدرت ها با پا به عرصه گذاشتن در این صنعت، افراد قدیمی که دارای ماینر بودند عملا سهم آنها از این بازار به شدت کاهش یافت و میزان انرژی و هزینه افراد به هدر رفت. این افراد با اشتراک گذاری قدرت دستگاه ماینر خود در شبکه استخراج، سود هر چقدر کم را به هبچ چیز ترجیع بدهند.

هر بلاک دربلاک چین همچون یک پوشه‌ای در نظر بگیرید که قادر است تراکنش‌هایی را در خود ذخیره کند، هر بلاک حدودا ظرفیت ذخیره کردن ۲۵۰۰ تراکنش را دارد، بعد از قرار گرفتن حدودا ۲۵۰۰ تراکنش در بلاک، حالا باید این بلاک به آخر زنجیره‌ی بلاک‌ها متصل شود که ماینرها برای انجام این کار با هم رقابت می‌کنند. به این ترتیب داده‌های دفترمرکزی بلاک چین نیز به روزرسانی می‌شوند. برای امنیت شبکه بلاک چین، باید یک بلاک به بلاک چین اضافه شود و برای امنیت شبکه استخراج، ماینرها در ازای تامین امنیت شبکه و تهیه ابزار سخت افزاری استخراج که هزینه نسبتا زیادی را می‌طلبد و همچنین هزینه سرسام آور برق، قرار است در صورت موفقتیت حدس زدن هش بلاک و اتصال آخرین بلاک به زنجیره بلاک چین، پاداشی را دریافت کنند.

استخرهای عمومی و خصوصی

با ایجاد رقابت شدید بین دستگاه های ماینر و هجوم افراد به سمت استخرها، استخرهای عمومی و خصوصی ظهور کردند.

استخر عمومی

افراد می توانند قدرت دستگاه ماینر خود در استخرهای عمومی به اشتراک بگذارند و افراد می توانند به صورت عمومی در این استخرها به فعالیت بپردازند. تنها باید پبش از فعالیت در این استخر باید از قوانین مطلع باشید و به آن عمل کنید. یکی از اصلی ترین قوانینی که باید به آن توجه ویژه ای کرد، استخر ماینینگی که می خواهید از آن استفاده کنید از ارز مورد نظر شما پشتیبانی می کند.

استخر خصوصی

استخرهای خصوصی (Private Pool) برای عضویت و به اشتراک گذاری قدرت هش ماینر یا ماینرهای خود، باید واجد شرایطی خاص باشند. یکی از این شرایط که باید در استخر های خصوصی باید به آن توجه داشت، باید تعداد ماینرهایی که در این استخر به اشتراک می گذارید، باید از میزان حداقل بیشتر باشد تا مجور ورود به استخر به شما داده شود. در ادامه شما را با برترین استخرهای استخراج آشنا می کنیم.

استخر استخراج slush pool

این استخر که در سال 2010 کار خود را آغاز کرده است، به عنوان اولین استخر بیت کوین شناخته می شود و پاداش هر حل بلوک 2 درصد هزینه دریافت می کند، که این یکی از معایب این استخر به شمار می رود.  این استخر دارای رابط کاربری بسیار ساده و جذاب می باشد که اعتبار و امنیت بسیار بالایی دارد.

استخر استخراج Antpool

استخر Antpool توسط مهندسان شرکت بیت مین در سال 2014 تاسیس شد. از مزیت های این استخر می توان به امنیت بسیار بالا و روش پرداخت مختلف اشاره کرد. این استخر همچنین دارای معایبی همچون کارمزد تراکنش نامشخص و رابط کاربری سخت را دارا می باشد.

استخر via btc

این استخر در سال 2016 در کشور چین تاسیس شد که قابلیت استخراج ارزهای همچون بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین را دارا می باشد. شرکت viabtc دارای 16400 ماینر فعال می باشد که دارای چهار سرویس اصلی از جمله کیف پول، کاوشگر بلوک، پلتفرم استخراج ابری و استخر استخراج است.

استخر f2 pool

این استخر در سال 2013 در چین تاسیس شد که دارای کارمزد 2.5 درصد می باشد که علاوه بر بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و زی کش را می تواند استخراج کند. حداقل میزان برداشت بیت کوین از این استخر 0.005 BTC  می باشد.

استخر poolin

این استخر همانند استخر Antpool توسط مهدسان شرکت بیت مین در سال 2017 در کشور چین تاسیس شد. این استخر به عنوان یکی از بزرگترین استخر استخراج در جهان محسوب می شود که هزینه کارمزد این استخر 2.5 درصد می باشد.

کلام آخر

ساخت استخر استخراج نیازمند تجهیزات گران قیمت و زیر ساخت های نرم افزاری می باشد. همچنین در نظر داشته باشید که استخری که ماینر کافی نداشته باشد، نمی تواند سودآوری داشته باشد. پس لازم است استخر، کاربران بیشتری را برای سوددهی جذب کند.


0 رای
امتیاز از خریداران