خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

آموزش مقدماتی: حفاظت در برابر نوسانات قیمت با ابزارهای هجینگ


در نیمه اول سال 2023، بازار کریپتو جهان را به عنوان یکی از دارایی های با بهترین عملکرد تحت تاثیر قرار داد. علیرغم موفقیت، این صنعت در مراحل ابتدایی خود باقی می ماند و تاریخچه ای بیش از یک دهه دارد. داشتن نوسان زیاد یکی از ویژگی های تعیین کننده‌ی بازار ارزهای دیجیتال است. نوسانات شدید قیمت چالش هایی را برای ماینرها ایجاد می کند که جریان های نقدینگی را بی ثبات می کند و مانع از تلاش آنها برای گسترش و بهینه سازی عملیات استخراج می شود.

 

بهره وری پایین سرمایه و ریسک های بزرگ برای جریان نقدینگی موانع بزرگی را برای جذب سرمایه گذاران جدید در صنعت استخراج رمزارزها ایجاد می کند. خوشبختانه، برخی از شرکت‌های نوآورانه بلاک چین از استراتژی‌های پوشش ریسک در بازارهای مالی سنتی استفاده کرده‌اند تا ابزارهایی را توسعه دهند که به طور موثر نوسان قیمت را مدیریت کنند.

 

امروز، ما بر روی دو ابزار پوشش از  ViaBTC تمرکز خواهیم کرد: وام های کریپتویی و خدمات پوشش ریسک، که به مبتدیان کمک می کند تا با نوسانات قیمت کنار بیایند و استفاده‌ی بهینه را از منابع مالی خود داشته باشند.

 

درباره وام های کریپتویی

در استخراج رمزازها، میزان درآمد به قیمت ها بستگی دارد، که این موضوع به صورت ویژه برای مبتدیان صادق است. از آنجایی که تازه واردها به جای هولد کردن ارزهای خود، عمدتاً بر رسیدن سریع به بازپرداخت تمرکز می کنند، سود آنها در معرض نوسانات روزانه قیمت است. در برخی مواقع، رویدادهای صعودی ارزهای دیجیتال باعث افزایش قیمت طولانی مدت در بازار می‌شوند و اعتماد استخراج‌کنندگان را نسبت به ارزش آتی ارزهای استخراجیشان القا می‌کنند. با این حال، آنها هنوز برای پوشش هزینه‌‌های روزانه O&M و پرداخت قبوض برق نیاز به بودجه دارند.

 

یک کارگر O&M در حال بررسی تجهیزات استخراج بیت کوین

 

بیایید مزایای وام های کریپتویی را از طریق مثال زیر بررسی کنیم:

 

ماینر A در حال استخراج بیت کوین است با احتساب ارزش هر بیت کوین معادل 30000 USDT به بررسی وضعیت میپردازیم. ماینر A با استخراج 10 بیت کوین، برای پرداخت هزینه برق فوراً به پول نقد نیاز دارد، اما او نمی‌خواهد ارزهایش را بفروشد، زیرا به ارزش آینده بیت‌کوین اطمینان دارد. با وام های کریپتویی، ماینر A می تواند یک وام 100000 USDT از  ViaBTC با  10 بیتکوین خود برای پوشش هزینه‌ها و پرداخت قبض برقش قرض بگیرد. از آنجایی که تاریخ سررسید مشخصی وجود ندارد، ماینر A می تواند زمان بازپرداخت را بر اساس وضعیت مالی خود و نرخ بهره روزانه انتخاب کند.

 

اطلاعات بیشتر در مورد وام های کریپتویی در:

https://www.viabtc.com/finance/loan

فرض کنید بیت کوین پس از 10 روز به 50000 USDT رسید. استخراج کننده A می تواند وام 100000 USDT را برای بازخرید 10 BTC خود بپردازد و بیتکوین‌ها را به قیمت 500,000 USDT بفروشد. بدون این وام، او سود اضافی 200000 USDT (به استثنای سایر کارمزدها) را از دست خواهد داد.

درباره خدمات هجینگ

در یک بازار دائماً نزولی، همه سرمایه‌گذاری‌ها نامطمئن هستند. از لحاظ تاریخی، ماینرها در شرایط نزولی بازار فقط می‌توانستند کاهش ارزش دارایی‌های کریپتو خود را نظاره کنند. با این حال، Hedging Service به استخراج‌کنندگان اجازه می‌دهد تا ارزهایی را که در آینده استخراج خواهند کرد، پیش فروش کنند، که این موضوع از ضرر ناشی از نوسانات قیمت جلوگیری می‌کند.

در اینجا نمونه‌ای از نحوه توانمندسازی ماینرها توسط سرویس هجینگ آورده شده است:

ماینر B در حال استخراج بیت کوین است و به طور متوسط هر روز 1 بیت کوین تولید می کند. فرض کنید قیمت بیت کوین اکنون 30000 USDT است. ماینر B معتقد است که قیمت به اوج خود رسیده است و احتمالاً در آینده نزدیک کاهش خواهد یافت. برای کاهش این خطر، ماینر B به خدمات پوشش ریسک متوسل می شود و یک صورت حساب 30 روزه پوشش ریسک 30 بیت کوین را با مقدار کمی بیت کوین به عنوان وثیقه تضمین می کند. ماینر B سپس سکه ها را به قیمت 900000 USDT فروخت که به طور موقت در حساب پوشش ریسک او مسدود شده است. او اکنون می‌تواند استخراج بیت‌کوین را برای پرداخت صورت‌حساب ادامه دهد و USDT قفل‌شده به تدریج همراه با بازپرداخت‌های روزانه آزاد می‌شود.

 

اطلاعات بیشتر در مورد خدمات هجینگ در:

https://www.viabtc.com/finance/hedging-tutorial

بیایید فرض کنیم که قیمت بیت کوین پس از 30 روز به 20000 USDT سقوط کرد، یعنی زمانی که ماینر B حساب را تسویه کرد. این به معنای 300000 USDT اضافی در سود (به استثنای سایر هزینه ها) است.

البته سیستم پوشش ریسک نیز عاری از ریسک نیست. ابزارهای پوشش ریسک با هزینه ها و پیچیدگی های خود همراه هستند. به علاوه، منحنی یادگیری نیز مورد نیاز است. علاوه بر این، در یک بازار پیچیده و دائماً در حال تغییر، حرکات پیش‌بینی نشده ممکن است منجر به بروز نتایج غیرمنتظره شود، به این معنی که استراتژی‌های پوشش ریسک ممکن است شکست بخورند. به این ترتیب، قبل از تلاش برای کاهش خطرات با ابزارهای پوشش ریسک، مبتدیان باید قبل از هر چیز، به طور کامل نحوه کار این ابزارها و خطرات مربوط به آن را درک کنند.

فراتر از آن، مبتدیان همچنین باید تحقیقات بازار بیشتری را برای ارزیابی روند کلی بلاکچین و درک حرکات بازار انجام دهند. مهارت‌های تحلیلی، همراه با بهره‌مندی از ابزارهای پوشش ریسک، مدیریت ریسک مؤثر را ممکن می‌سازد و خطرات ناشی از نوسانات بازار را به حداقل می‌رساند.

درباره ViaBTC

ViaBTC، که در می 2016 تأسیس شد، خدمات استخراج رمزنگاری حرفه ای، کارآمد، ایمن و پایدار را برای بیش از یک میلیون کاربر در بیش از 130 کشور و منطقه در سراسر جهان، با ارزش خروجی استخراج تجمعی ده ها میلیارد دلار، ارائه کرده است. این استخر استخراج پیشرو و جهانی، خدمات ماینینگی را ارائه می دهد که بیش از ده رمزارز اصلی را شامل می شود که شامل BTC، LTC و KAS می شود. ViaBTC با پشتیبانی از خدمات جامع شامل ViaBTC Pool، CoinEx Exchange و ViaWallet، تلاش می کند تا ابزارهای پشتیبانی بیشتر، خدمات استخراج پایدارتر و کارآمدتر و همچنین تجربه بهتر محصول را به کاربران جهانی خود ارائه دهد.