دیدگاه ها

همتی هیچگونه اقدام عجولانه ای صورت نمیگیرد


همتی رئیس کل بانک مرکزی در مورد شایعات اخیر بازار ارزدیجیتال تاکید کرد که این نهاد تا زمان ارائه یک راه حل مطمئن هیچگونه اقدام عجولانه ای صورت نمیگیرد.

عبدالناصر همتی در خصوص بستن درگاه های پرداخت صرافی ها توسط بانک مرکزی گفت:

درخواست و پیشنهاد من مانند گذشته این است که مردم سرمایه های خود را به بازار هایی که غیر رسمی هستند و مجوزی ندارند، وارد نکنند.

به گزارش ایران ماین و نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی درباره ارزهای استخراج شده در داخل کشور عنوان کرد:

تکلیف این رمزارزها مشخص است و میتوان از آنها را برای واردات کالا استفاده کرد.

دکتر همتی درباره مدیریت و مبادلات سایر ارزهای دیجیتال گفت:

مدیریت و مبادلات سایر رمز ارزها نیازمند بررسی همه جانبه و جامع است. همچنین معتقدم پیش از هرگونه اقدام باید هماهنگی لازم بین تمام عوامل ایجاد شود.

او با تاکید بر این که بانک مرکزی در خصوص ارزهای دیجیتال بی اراده نبوده اضافه کرد:

بر خلاف شایعات به وجود آمده، بانک مرکزی به هیچ عنوان در این حوزه بی اراده نبوده و برای ترسیم نقشه جامع مدیریت فضای فعلی، ضمن رایزنی با حوزه‌های مختلف حاکمیت و دولت در راستای توضیح راهبرد کلان کشور در مواجه با پدیده رمزارزها، اقدام موثری را با همکاری مرکز ملی فضای مجازی انجام داده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد الگوی فکری و ذهنی یکسان در بدنه اجرایی کشور، شرایط بهینه‌ای را برای کشور عزیزمان فراهم کنیم و مطمئنا در این راه نقش مجلس در تنظیم قوانین مربوطه بسیار موثر است.

با توچه به سخنان رئیس بانک مرکزی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که در مصاحبه ای اعلام کرد تصمیم بانک مرکزی برای ممنوع کردن فعالیت صرافی های ایرانی اشتباه است، بازار ارز دیجیتال باید مدیریت شود مشخص می شود که احتمال بسته شدن


0 رای
امتیاز از خریداران