دیدگاه ها

پیش نمایش هاوینگ لایتکوین و تاثیر آن بر استخراج دوج کوین


پیش نمایش هاوینگ لایتکوین : آیا درآمد استخراج DOGE تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت؟

تنها کمتر از 160 روز تا هاوینگ بعدی لایتکوین که برای 3 آگوست 2023  برنامه ریزی شده است فاصله داریم. مثل یک چشم به هم زدن چهار سال است که از آخرین هاوینگ لایت کوین می گذرد. با نزدیک شدن به هاوینگ LTC، ماینرهای لایت کوین که عملیات روزانه شبکه را ادامه داده‌اند، با سرعت مشغول به استقرار ماشین های استخراج جدید خود هستند. هجوم انبوه ریگ های استخراج جدید، هش ریت لایت کوین را افزایش داده است که در تاریخ 15 فوریه به رکورد 886.17TH/s  رسیده است. تقریبا 160 روز دیگر، پاداش استخراج لایتکوین از12.5  به 6.25  لایتکوین به ازای هر بلاک کاهش خواهد یافت که این امر استخراج لایتکوین را به یک فرصت سرمایه گذاری بسیار ویژه تبدیل کرده است.

 

هشریت لایت کوین

 

ماینر های لایت کوین نه تنها نوسانات قیمتLTC  بلکه عملکرد بازارDOGE  را نیز زیر نظر دارند. تحت مدل استخراج ادغام شده امروزی، ماینر ها هم LTC  و همDOGE  را به صورت روزانه دریافت می کنند. با افزایش قیمتDOGE  در سال های اخیر، پاداش اضافیDOGE  حتی جذاب تر از پاداشLTC  اصلی شده است و به منبع درآمد اصلی برای استخراج کنندگانLTC  تبدیل شده است. با این حال، با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ، خروجی روزانهLTC  به زودی کاهش خواهد یافت، که نگرانی زیادی در میان استخراج کنندگانLTC  در مورد اینکه آیا پاداشDOGE  نیز کاهش می یابد، ایجاد کرده است.

برای استخراج‌کنندگانی که با استخراج ادغام‌‌‌شده‌ی LTC وDOGE  آشنا هستند، این امر پذیرفته شده است که هش بلاک شناسایی‌شده توسط ماینر های LTC در زنجیره اصلی(Litecoin)  می‌تواند برای اعتبارسنجی بلاک‌ها در زنجیره کمکی(Dogecoin)  از طریق Auxiliary Proof of Work (AuxPoW) یا اثبات سهام کمکی استفاده شود. به زبان ساده، در ماینینگ ادغام شده، زنجیره کمکی کار انجام شده روی زنجیره مادر را به عنوان کار خود تشخیص می دهد، در نتیجه ماینر ها را قادر می سازد تا با استفاده از قدرت هش یکسان، از هر دو زنجیره پاداش دریافت کنند.

 

 

بیایید یک قدم جلوتر برویم:

آیا می توانیم نقش لایت کوین و دوج کوین را معکوس کنیم؟ آیا ماینرها می توانندDogecoin  استخراج کنند وDOGE  وLTC را باهم دریافت کنند؟

پاسخ در سختی شبکه‌ی ماینینگ نهفته است: اینکه آیا یک زنجیره می‌تواند به زنجیره اصلی تبدیل شود یا خیر، ربطی به ارزش توکن اصلی آن ندارد، بلکه به سختی استخراج بستگی دارد.

۱. اگر یک ماینر یک بلوک در زنجیره اصلی(Litecoin)  را در سطح سختی فعلی استخراج کند، از هر دو زنجیره پاداش دریافت می کند.

۲. در مقابل، اگر یک ماینر یک بلوک در زنجیره کمکی(Dogecoin)  را در سطح سختی فعلی آن استخراج کند، او فقط پاداش های DOGE  را دریافت می کند.

۳. اگر یک ماینر بلوکی را در سطح سختی که بین سختی شبکه‌ی لایت کوین و سختی شبکه‌ی دوج کوین قرار دارد استخراج کند، باز هم فقط پاداش هایDOGE  را دریافت می کند که مشابه سناریوی دوم است.

برای اطلاع از سود تخمینی استخراج ادغام شده روی لینک کلیک کنید.

 

لایت کوین چگونه با دوج کوین مرتبط است؟

توجه به این نکته مهم است که زنجیره های مادر و کمکی در استخراج ادغام شده از یکدیگر مستقل هستند. زنجیره ها با شبکه های گره (نود) خود، از نظر سختی استخراج، هش ریت شبکه و پاداش بلاک با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین، رخ دادن هاوینگLTC تأثیر کمی بر عملکرد و پاداش بلاک شبکه Dogecoin  خواهد داشت. تنها تأثیر احتمالی ممکن است نوسانات هشریت در شبکه دوج کوین به دلیل خاموش شدن دستگاه‌های استخراج و انتقال هشریت در بین ماینرهایLTC  باشد.

 

آیا هاوینگ LTC بر خروجیDOGE  تأثیر می گذارد؟

در گذشته، استخرهای ماینینگ نسبت پاداش ثابتی را برای LTC بهDOGE  اختصاص می دادند. یعنی به ازای هر یک LTC استخراج شده، استخر2000 DOGE  می داد. با این حال، بعداً قانون جدیدی معرفی شد که سود استخراج را بر اساس مدلPPLNS  محاسبه می‌کند، که به طور گسترده توسط استخرهای اصلیLTC  پذیرفته شده است.

تحت مدلPPLNS، استخر پس از کسر هزینه‌های استخراج، پاداش‌های استخراج را بر اساس قدرت هش ارائه شده توسط هر دستگاه در یک دوره زمانی توزیع می‌کند. در نتیجه، پس از تصویب قانون جدید، مقدار مشخصی ازDOGE  که توسط یک ماینرLTC  به دست می‌آید تنها به سهم هشریت آن‌ها و درآمد روزانه استخر استخراج بستگی دارد، به همین دلیل است که پاداش بلاک لایت کوین از 12.5  به 6.25  نصف می‌شود هیچ تاثیری بر عرضه روزانه DOGE  نخواهد داشت.

 

دوج کوین

 

اگرچه هاوینگ LTC به طور قابل توجهی بر پاداشDOGE  که توسط ماینرهایLTC  به دست می‌آید تأثیر نمی‌گذارد، شایان ذکر است که لایت کوین و دوج کوین به خودی خود ارتباط نزدیکی با هم دارند. به این ترتیب، انتظار می‌رود کهDOGE  در ماه آگوست با درجاتی از نوسانات قیمت مواجه شود که بر درآمد روزانه استخراج‌کنندگانLTC  تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، اگر قیمتLTC  نتواند افزایش یابد، پس از کاهش پاداش بلوک از12.5  به 6.25 واحد لایتکوین، استخراجLTC سوددهی بسیار کمتری خواهد داشت. تا تاریخ 24 فوریه، در واقع 86.08 درصد از کل عرضهLTC  استخراج شده، و کمتر از11.7 میلیونLTC  برای استخراج باقی می‌ماند.

 

درباره ViaBTC

ViaBTC که در می2016  تأسیس شد، خدمات استخراج حرفه ای، کارآمد، ایمن و پایدار رمزارزها را ارائه کرده است. برای بیش از یک میلیون کاربر در بیش از130  کشور و منطقه در سراسر جهان، خدمات استخراج رمزارزها به ارزش بیش از ده ها میلیارد دلار را برای کاربرانش به ارمغان آورده است. به عنوان برترین استخر ماینینگ فراگیر در جهان، خدمات ماینینگ را برای ده‌‌ها ارز دیجیتال رایج از جمله BTC، LTC، ETC  و غیره ارائه می‌کند. با پشتیبانی خدمات جامع و فراگیر که شامل استخر استخراج، صرافی و کیف پول می‌شود،ViaBTC  متعهد است که به کاربران جهانی ابزارهای پشتیبانی فراوان تر، خدمات استخراج پایدارتر و کارآمدتر و تجربه بهتر کاربری را ارائه دهد.


0 رای
امتیاز از خریداران