دیدگاه ها

کابل برق ماینر


کابل برق برای ماینر

کابل برق ماینر

کابل برق به مجموعه‌ای از یک یا چند سیم که در کنار هم یا به صورت به هم‌ تابیده شده که معمولا توسط لایه‌های محافظی پوشانده می‌شود گفته می‌شود. دلیل استفاده از عایق در کابل ها به علت آن است که در هنگام نصب و قرار گرفتن کابل در داخل زمین باعث از بین رفتن سیم هادی داخل کابل با زمین گردیده و ولتاژ سطح زمین صفر باقی بماند. اکثریت کابل های برق موجود در بازار به دلیل توان مصرفی بالایی که دارند اصلا برای استفاده ماینر مناسب نیستند، در صورتی که از این کابل ها برای ماینر استفاده کنید امکان آتش سوزی و حریق وجود دارد. پس به همین افراد به دنبال کابل هایی هستند که استاندارد کافی را داشته باشد. کابل برق استاندارد برای ماینر، جریانی بیش تر از حد استاندارد را از خود عبور نمی دهد و این موجب می شود که از آتش سوزی جلوگیری شود.

ساختار کابل برق

در یک طرف کابل برق ماینر از یک دو شاخه نری ارت دار و در طرف دیگر یک فیش سه پین که شامل فاز، نول و ارت تشکیل شده است که به دستگاه ماینر متصل می شود و قابلیت اتصال به برق شهری را دارد. در لایه زیرین این کابل سه سیم با سطح  مقطع 1.5 میلی متر قرار گرفته است که ظرفیت عبور جربان 27 آمپر را دارد. البته باید این نکته را در نظر داشت افزایش طول کابل، به دلیل افزایش مقاومت، میزان جریان زیر روکش مشکی کاهش می یابد. کابل برق ماینر یک کابل سه پین است که برای برق رسانی به منبع تغذیه می باشد. رایج ترین استفاده از این کابل برای برق دهی به پاور کامپیوتر، پرینترها و ماینتورها می باشد. کابل ها از نظر کاربرد به دو دسته ی کابل های مسلح که برای تحمل ضربه ها، فشار ، نفوذ رطوبت و سایر عوامل دارای محافظ اند و دیگر کابل های غیر مسلح که فاقد محافظ اند تقسیم ميشوند.

از عواملی دیگری که در کیفیت کابل تاثیر دارد، میزان مس موجود در آلیاژ های رشته سیم است که هرچقدر میزان مس بکار رفته در کابل بیشتر باشد، رسانایی کابل هم بیشتر است و در نتیجه می تواند جریان عبوری بیشتری را از خود عبور دهد. توصیه می شود از کابل هابی استفاده کنید که میزان مس موجودی در آن زیاد و جنس بدنه کابل پلاستیک باشد. در ادامه شما را با انواع کابل های برق مناسب برای ماینر آشنا می کنیم.

کابل برق ماینر مدل C13

کابل برق ماینر مدل C13 تشکیل شده از یک کانکتور مادگی و یک کابل برای اتصال به برق می باشد که این کابل شامل سه رشته سیم مسی به قطر 1.5 میلی متر و طول 1 متر می باشد، کانکتور خروجی این کابل به سه شیار مادگی مجهز شده است که آماده اتصال به ماینر است، در طرف دیگر این کابل، مجهز به دو شاخه می باشد که قابلیت اتصال به برق شهری را دارد که توانایی دارد تا 16 آمپر جریان برق را تحمل نماید

مشخصات کابل پاور مدل C13 :

طول کابل  1.8 متر
نوع کانکتور ورودی  EU
نوع کانکتور خروجی C13 Female
جنس بدنه کابل  پلاستیک
قطر کابل 1.5mm

کابل برق ماینر مدل C13

این کابل برق ماینر مناسب برای دستگاه های زیر می باشد: 

دستگاه ماینر انت ماینر s9j

دستگاه ماینر انت ماینر s9k

دستگاه ماینر اینوسیلیکون t2tz 37th

دستگاه ماینر اینوسیلیکون t2tz 30th

کابل برق ماینر مدل C19

 کابل برق ماینر c19 برای برق رسانی به ماینر ساخته شده است که از 3 رشته سیم مسی با قطر 2.5 میلی متر و طول 1.5 متر تشکیل شده است. در یک طرف کابل برق ماینر مدل C19 یک کانکتور مادگی و در طرف دیگر یک دو شاخه برق قرار دارد که برای اتصال پاور ماینر به برق شهری می باشد. میزان حداکثر جریان برق مجاز برای این کابل برابر با 20 آمپر می باشد.

مشخصات کابل پاور مدل C19 :

طول کابل  1.8 متر
نوع کانکتور ورودی  EU
نوع کانکتور خروجی C13 Female
جنس بدنه کابل  پلاستیک
قطر کابل 2.5mm

 

کابل برق ماینر مدل C19

این کابل برق ماینر مناسب برای دستگاه های زیر می باشد: 

دستگاه ماینر واتس ماینر M21 28Th

دستگاه ماینر واتس ماینر M21 34Th

دستگاه ماینر واتس ماینر M21 44Th

دستگاه ماینر واتس ماینر M21 46Th

دستگاه ماینر واتس ماینر M21 28Th

دستگاه ماینر واتس ماینر M21S 56Th

نکات مهم در هنگام خرید کابل برق

یکی از اصلی ترین مشخصه ها در انتخاب کابل برق، قدرت تحمل برای عبور جریان برق است. در صورتی که جریان عبوری بیشتر از جزیان استاندارد باشد، کابل تحمل این جریان عبوری را ندارد و موجب آتش سوزی و آسیب دیدن دستگاه می شود. افت ولتاژ از دیگر عوامل مهمی است که باید به آن توجه کرد که کاهش ولتاژ می باشد و زمانی ولتاژ کاهش می یابد که طول کابل کوتاه باشد و یا جنس بدنه مرغوب نباشد. به طور کلی برای انتخاب کابل برق مناسب برای ماینر باید به نکات زیر توجه داشت:

  1. افت ولتاژ كابل از حد مجاز زيادتر نگردد.
  2. انتخاب کابل با پوشش مناسب که در صورت عوامل محیطی دچار آسیب نشود.
  3. جريان مصرفي تحت هيچ شرايطي نبايستي از جريان مجاز كابل بيشتر شود.

کابل پاور مایننیگ C19 یک کابل مخصوص ماینینگ است که برای دستگاه های شرکت Micro Bt طراحی شده است. کابل برق ماینر 3x2.5mm مدل EU to C19 با طول 1.5 متر به بازار قطعات ماینر عرضه شده است. کابل برق ماینرC19 قابلیت انعطاف پذیری و کارایی بالایی که دارد قابلیت استفاده در چاپگرها، مانیتورها و دستگاه های آزمایشگاهی و پزشکی را دارد. حداکثر جریان مجاز در کابل برق ماینر C19 برابر با 20 آمپر است. کابل برق C19 با دستگاه های زیر سازگار می باشد.


0 رای
امتیاز از خریداران