دیدگاه ها

ارز دیجیتال کوانتوم


کوانتوم چیست؟

در واقع کوانتوم ترکیبی از بیت کوین و اتریوم است که توانسته است از قراردادهای هوشمند در کسب و کارها استفاده کند.کوانتوم یک بلاک چین متن باز است که بر روی شبکه همتا ساخته شده است. توکن اصلی شبکه کوانتوم، Qtum است که در شبکه  وظیفه پرداخت قراردادهای هوشمند و کمک به امنیت شبکه را بر عهده دارد و همچنین توسعه دهندگان می توانند با استفاده از توکن شبکه کوانتوم، کارمزد گس را در معاملات خود پرداخت کنند.

quantum

تاریخچه کوانتوم

پروژه کوانتوم در سال 2017 توسط پاتریک دای که قبلا در علی بابا فعالیت داشت، راه انداری شد. پروژه کوانتوم به منظور ایجاد یک پلتفرم قراردادهای هوشمند با استفاده از ویژگی های بیت کوین و اتریوم ایجاد شد. برای امنیت و پایداری بیشتر شبکه، از کد اصلی  بیت کوین استفاده می کند. به گفته تیم کوانتوم قرار شده است که 80 درصد توکن های شبکه بین کابران تقسیم شود و 20 درصد باقی مانده هم دست تیم کوانتوم باشد. این ارز در رده 87 بازار اررزهای دیجیتال قرار گرفته و با قیمت 12.67$ معامله می شود. برای مشاهده قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال کلیک کنید.

بلاکچین کوانتوم یک پروژه بین المللی است که هدف از توسعه آن، برقراری ارتباط بین کاربران بلاکچین های بیت کوین و اتریوم است. به گفته توسعه دهندگان این پروژه، کوانتوم قصد دارد تا ترید و مبادله رمزارزها را به یک صنعت بزرگ تبدیل کند.

تفاوت بیت کوین با کوانتوم

از آنجایی که بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال محسوب می شود اما فقط برای پرداخت هزینه و انتفال ارز مورد استافاده قرار می گیرد این در حالی است که کوانتوم، برای راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پروژه کوانتوم ادعا می کند که سرعت بیشتر، هزینه کمتر و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به اتریوم دارد و همپنین از سیستم تایید پرداخت بیت کوین استفاده کرده است تا امکان اجرای قرادادهای هوشمند بر روی موبایل ها را فراهم کند.

کیف پول های نرم افزاری کوانتوم 

          wallet quantum

کیف Atomic: یکی از محبوب ترین کیف پول ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال است که سه ویژگی امنیت، ناشناس بودن و تمرکز زدایی را دارا می باشد. این کیف پول برای اندروید، ios، ویندوز، لینوکس و مک در دسترس می باشد.

  Atomic

مزایا کیف Atomic

  1. دارای رابط کاربری ساده و جذاب

  2. دارای نسخه های مختلف برای انواع پلتفرم ها

  3. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

معایب کیف Atomic

  1. با کیف پول های سخت افزاری ادغام نمی شود

کیف Qtum Electrumاین کیف‌ پول‌ دسکتاپی دارای نسخه مک و ویندوز است که از طریق وبسایت رسمی کوآنتوم دانلود و نصب می‌شود. ایمن، سریع و آسان است و همچنین با والت‌های سخت‌افزاری سینک می‌شود. از قابلیت چند امضایی و عبارات بازیابی پشتیبانی می‌کند. 

Qtum Electrum

مزایا کیف Qtum Electrum

  1. دارای نسخه ویندوز و مک 
  2. امنیت بالا
  3. قابلیت چند امضایی
  4. یا کیف پول های سخت افزاری ادغام می شود

معایب کیف Qtum Electrum

  1. نداشن نسخه اندروید و ios

کیف Bit pieبیت‌ پی یک کیف پول موبایلی است که روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آیفون نصب می‌شود. این والت از ارزهای مختلف پشتیبانی می‌کند و قابلیت تبدیل ارز هم دارد. همچنین کنترل تمام کلیدهای خصوص به عهده شما است.

Bit pie

مزایا کیف Bit pie

  1. رابط کاربری جذاب 

  2. دارای نسخه اندروید و ios

  3. پشتیبانی از چندین ارز 

معایب کیف Bit pie

  1. نداشتن نرم افزار ویندوز و مک
  2. با کیف پول های سخت افزاری ادغام نمی شود

کیف Qtum Web Wallet: کیف پول وب کوانتوم رابط کاربری ساده‌ای دارد و به‌راحتی می‌توانید به سرمایه خودتان دسترسی داشته باشید. کیف پول‌های نسخه وب معمولاً از نظر امنیتی مطمئن نیستند. همچنین اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال متعددی را نگهداری کنید، این کیف پول مناسب شما نیست.

Qtum Web Wallet

مزایا کیف Qtum Web Wallet

1. داشتن رابط کاربری ساده

معایب کیف Qtum Web Wallet

1.نداشن نسخه اندروید و ios

2.عدم پشتیانی از ارزهای مختلف

3. امنیت سطح بالایی ندارد

کیف پول های سخت افزاری کوانتوم 

Ledger Nano S: کیف پول Ledger Nano که به دلیل استقاده از پروتکل امنیتی لجر، این کیف پول را به امن ترین کیف برای ذخیره ارز کوانتوم تبدیل کرده است.

Ledger Nano S

مزایای کیف پول Ledger Nano S

  1. پشتیبانی از 107 ارز دیجیتال
  2. امنیت سطح بالا
  3. قیمت پایین تر نسبت به سایر کیف پول ها

Ledger Blue: از ویژگی های این کیف پول می توان به صقحه 3.5 اینچی و لمسی بودن آن اشاره کرد. این مدل برخلاف دو مدل دیگر یعنی مدل Ledger Nano S و Ledger Nano X از صفحه نمایش بزرگتری برخوردار است.

Ledger Blue

مزایای کیف پول Ledger Blue

  1. پشتیبانی از هزار ارز دیجیتال ماندد بیت کوین، اتریوم، کوانتوم و ....
  2. ایمنی بسیار بالا
  3. .دارای باتری داخلی با قابلیت شارژ

معایب کیف پول Ledger Blue

  1. قیمت بسیار بالا
  2. جابجایی سخت تر نسبت به کیف پول های دیگر به دلیل اندازه بزگتر

آینده ارز کوانتوم

از آنجا که پروژه کوانتومی و رمزنگاری QTUM بر اساس توکن های بلاک چین بیت کوین است ، می تواند از پروژه هایی مانند Lightning یا Segwit سود ببرد. از سوی دیگر ، کوانتوم قادر است با استفاده از EVM های بلاک چین اتریوم ، برنامه های غیرمتمرکز را میزبانی کند. از این رو آینده روشنی برای این سکه رقم می خورد.


0 رای
امتیاز از خریداران