دیدگاه ها

سقوط وحشتناک بیت کوین! احتمال ریزش زیر 36,000 دلار


قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح خود در هفت روز گذشته رسید. تحلیلگران انتظار دارند با توجه به نوسانات مداوم قیمت و سایر شرایط بازار مالی، قیمت دوباره به سطح 36,000 دلار ادامه دهد. با این حال داده ها نشان می دهد که سطوح فعلی قیمت در هفته های اخیر فرصت خرید خوبی بوده است.

به گفته کوین تلگراف، قیمت این ارز دیجیتال همزمان با بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین در 6 مارس کاهش یافت. در همین حال، تنش‌ها بین روسیه و اوکراین ادامه دارد و عوامل کلان اقتصادی همچنان به بازار ارزهای دیجیتال آسیب می‌ زند.

چارت اسفندماه 1400

داده های بازار نشان می دهد که قیمت بیت کوین امروز پس از بازگشت ناگهانی نوسانات به پایین ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته رسید. بیت کوین در عرض سه روز نزدیک به 12 درصد از ارزش خود را از دست داد و اکنون در حال آزمایش سطح حمایت 38,000 دلاری است. با وجود تعطیلی سایر بازارهای مالی در این دو روز (شنبه و یکشنبه) روند بیت کوین به دلیل نزولی در بازارهای سهام جهانی به وضوح کاهش یافته است.

هولگر شاپیتز، تحلیلگر بازار، قبلا هشدار داده بود:

بازارهای سهام جهانی در این هفته 2.9 تریلیون دلار سقوط کردند. زیرا جنگ می تواند با ایجاد رکود و تورم همزمان، شوک بزرگی به بازار وارد کند.

او افزود

اقتصاد دانان انتظارات خود را برای رشد بازار کاهش داده اند و بیشتر در مورد تورم صحبت می کنند. ارزش بازار سهام جهانی در حال حاضر 110 تریلیون دلار یا 130 درصد تولید ناخالص داخلی جهان است. به نظر می رسد این نرخ برای وضعیت فعلی بسیار بالا باشد.

برخی استدلال می کنند که اگر یک تغییر اساسی در بازارهای مالی سنتی آغاز شود، بازار ضعیف کریپتو می تواند به همان میزان کاهش یابد و حتی این سقوط ممکن است آغاز ماجرا باشد. پنتوشی، یک معامله گر و تحلیلگر فعال در توییتر، پیش بینی می کند که بازارهای بین المللی، مانند رکورد سال 1929 سقوط خواهند کرد.

با این حال، برخی از کارشناسان قدیمی دیدگاه کاملا متفاوتی دارند. بلومبرگ اینتلیجنس در آخرین گزارش چشم انداز بازار ارزهای دیجیتال خود در 4 مارس، همچنان دیدگاه صعودی نسبت به بیت کوین و اتریوم دارد.

در این گزارش بیان شده است:

بیشتر دارایی‌ها در سال 2022 در معرض نوسانات شدید قرار می‌گیرند که در پاسخ به بازگشت اجتناب‌ناپذیر به بالاترین نرخ تورم در ایالات متحده در چهار دهه گذشته است. اما امسال می تواند نقطه عطف دیگری برای بیت کوین باشد. اگر ارزش دارایی های پر ریسک کاهش نیابد و فشارهای قیمتی اندکی کاهش یابد، احتمالاً تورم بالا باقی می ماند و بانک های مرکزی چاره ای جز افزایش شدیدتر نرخ سود بانکی نخواهند داشت.

آیا قیمت بیت کوین دوباره به 36,000 دلار کاهش می یابد؟

با توجه به نگرانی‌ها و ترس‌های کوتاه‌ مدت، چشم‌انداز بیت‌ کوین کمی صعودی نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که نوسانات فعلی ادامه دارد. یان آلِمان و یان هاپل، بنیانگذاران شرکت تجزیه و تحلیل داخلی گلنسود (Glassnode)، هنگام ارائه آخرین نسخه خبرنامه آنچارتد (Uncharted) شرکت، به طور خلاصه بیان کردند که "بیت کوین در مرحله حساسی قرار دارد".

آنها اضافه کردند:

شاخص قدرت نسبی (RSI) بیش از حد فروخته شده و اکنون وارد روند صعودی شده است. اگر قیمت بیت کوین به بالای 40 هزار دلار نرسد، تا زمان حمایت بیشتر شاهد روند نزولی خواهیم بود. حمایت بین 34000 تا 36000 دلار است و ما انتظار مقاومت قیمتی بین 43000 تا 45000 دلار را داریم.

دایره های قرمز روی نمودار نشان می دهد که قیمت بیت کوین در سطوح فعلی در هفته های اخیر چقدر خوب عمل کرده است و همچنین ارتباط بین کف RSI و زمان معکوس شدن روند قیمت را نشان می دهد.


0 رای
امتیاز از خریداران