دیدگاه ها

بررسی و تحلیل تکنیکال ارزش بازار ارزهای دیجیتال


 

مقدمه شاخص ارزش بازار ارزهای دیجیتال

ارزش بازار ارزهای دیجیتال یکی از شاخص هایی است که از طریق آن میتوان بازار را مورد تحلیل و بررسی نمود، در واقع این شاخص میزان پول در گردش را به ما نشان می دهد. ما برای بررسی، سه شاخص را در دسترس داریم که شامل شاخص کل ارزهای دیجیتال (TOTAL)، شاخص کل ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین (TOTAL2)، شاخص کل ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین و اتریوم (TOTAL3) می باشد که در ادامه به صورت مختصر توضیح داده می شود.

 

 

شاخص کل ارزهای دیجیتال (TOTAL)

شاخص کل ارزهای دیجیتال در اصل، ارزش کلی بازار که شامل بیت کوین و دیگر آلت کوین ها است را شامل می شود. یعنی میزان پولی که در بازار وجود دارد در قالب یک چارت به ما نشان می دهد که تحلیل پذیر می باشد و بسیاری از تریدرها جهت شناسایی روند بازار از این نمودار بهره میگیرند.

برای مشاهده نمودار باید ابتدا به سایت تریدینگ ویو مراجعه و سپس نماد TOTAL را سرچ و نمودار آن را مشاهده می نمایید. با توجه به نمودار، همانطور که مشاهده می شود حجم بازار 1.24 تریلیون دلار روی حمایت مهمی قرار دارد که پس از یک روند رنج، انتظار حمایت و افزایش حجم بازار را داریم. یعنی پس از افزایش انتظار رشد تا محدوده 1.5 تریلیون را از بازار خواهیم داشت.

 

 

شاخص کل ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین (TOTAL2)

در واقع TOTAL2 حجم مارکت آلت کوین ها را به ما نشان می دهد، یعنی حجم کل بازار ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین می باشد. برای بدست آوردن این عدد باید مبلغ تمامی ارزها به جز بیت کوین را در حجم مارکت ضرب کرد و سپس با یکدیگر جمع نمود که خروجی آن نمودار بالا می باشد که از طریق این چارت می توانیم روند آلت کوین ها را پیش بینی کنیم. با توجه به روند مارکت آلت کوین ها، نمودار روی حمایت 600 بیلیون دلار مورد حمایت قرار گرفته که حمایت قوی برای آن محسوب می شود و انتظار رشد حداقل تا 800 بیلیون دلار را برای مارکت آلت کوین ها انتظار خواهیم داشت.

 

 

شاخص کل ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین و اتریوم (TOTAL3)

شاخص TOTAL3 حجم کل مارکت ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین و اتریوم را نشان می دهد که در واقع حجم مارکت آلت کوین ها می باشد. در زمان رویداد آلت سیزن که حجم پول از بیت کوین خارج و به آلت کوین ها وارد می شود، معمولا نمودار TOTAL رنج یا نزولی است ولی نمودار TOTAL3 صعودی نشان خواهد داد که در این بین دامیننس بیت کوین نیز نزولی میگردد.

با توجه به چارت این نمودار، قیمت روی حمایت معتبر و مهمی قرار گرفته که میتواند از محدوده 400 بیلیون دلار مورد حمایت قرار گیرد که درصورت رشد این نمودار میتوانیم شاهد رشد بازار آلت کوین ها باشیم.

 

نتیجه گیری ارزش بازار ارزهای دیجیتال

با توجه به مفاهیم ارائه شده در این مقاله، به این نتیجه خواهیم رسید که تحلیل نمودار ارزش بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین روش ها جهت بررسی و پیشبینی بازار ارزهای دیجیتال می باشد، چراکه پول در گردش بازار را در قالب یک چارت به ما نمایان می سازد و از این طریق میتوانیم دریابیم که چه موقع، زمان خرید آلت کوین ها است که آلت سیزن رخ می دهد و یا چه موقع زمان مناسب جهت خرید بیت کوین می باشد که در این رویداد آلت کوین ها ریزش یا رنج خواهند زد. برای مشاهده قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال نیز می توانید به وب سایت ایران ماین مراجعه نمایید.


0 رای
امتیاز از خریداران