خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

جرم نگهداری دستگاه ماینر قاچاق


 

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مردم دنیا به بازار ارزهای دیجیتال وارد شده‌اند و از طریق استخراج رمز ارز دیجیتال، درآمد کسب می‌کنند. دستگاه ماینر ، دستگاهی آشنا برای این افراد است. معامله ماینر در سایت‌های مختلف صورت می‌گیرد. در واقع تبلیغ ماینر به‌ صورت قانونی و غیر قانونی در جامعه رواج دارد. با این‌ حال هنوز هم تعداد زیادی از مردم با کارکرد این دستگاه و نحوه دریافت مجوز برای آن آشنایی ندارند. در مواردی که افرادی به ‌صورت غیرمجاز این دستگاه را وارد کشور کنند یا بدون مجوز قانونی آن را مورد استفاده قرار دهند، مرتکب جرم دستگاه ماینر شده‌اند

در شرایطی که شخصی برای استخراج رمز ارز دیجیتال و عملیات ماینینگ از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز بگیرد این اقدام او قانونی محسوب می‌شود. البته لازم است که برای وارد کردن دستگاه ماینر مجوز گمرک را نیز داشته باشد.

در صورت داشتن این مجوزها، این فرد مجرم محسوب نمی‌شود. چنانچه شخصی دستگاه ماینری که به ‌صورت غیرمجاز وارد کشور شده ‌است را بخرد، به ‌عنوان مرتکب جرم خرید دستگاه ماینر تحت تعقیب قرار می‌گیرد. اگر او این ماینر را در محلی قرار دهد و با آن رمز دیجیتال استخراج کنند، مرتکب جرم استفاده از دستگاه ماینر شده‌ است. یعنی به‌ جهت غیرمجاز بودن این اقدام، این فرد قابل مجازات خواهد بود.

بطور کلی جرم نگهداری دستگاه ماینر قاچاق چیست؟

نگهداری دستگاه ماینر قاچاق در مرحله اول ۱ تا ۳ برابر مبلغ خرید دستگاه جریمه نقدی و ضبط دستگاه قاچاق، برای دفعه دوم ۱ تا ۵ برابر مبلغ خرید دستگاه  قاچاق جریمه نقدی  و ضبط دستگاه، برای دفعه سوم ۱ تا ۷ برابرمبلغ خرید دستگاه جریمه نقدی و ضبط دستگاه قاچاق شش ماه تا دو سال حبس برای حمل کننده دستگاه قاچاق، همانند بالا برای وارد کننده دستگاه قاچاق برای دفعه اول جریمه نقدی ۵ تا ۷ برابر مبلغ دستگاه جریمه نقدی و  شلاق و حبس تعزیری،  برای دفعه دوم هفت برابر مبلغ خرید دستگاه جریمه نقدی و  شلاق و حبس تعزیری،  برای دفعه سوم ۷ برابر مبلغ خرید دستگاه جریمه نقدی، شلاق، حبس تعزیری  و مصادره تمام اموال و دارایی به نفع دولت می باشد.