دیدگاه ها

ارز دیجیتال ملی به زودی به صورت آزمایشی عرضه می شود


digital coin iran

علی صالح آبادی رییس بانک مرکزی در مصاحبه ای با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که بانک مرکزی، ارز دیجیتال ملی را به صورت آزمایشی عرضه خواهد کرد.

رییس بانک مرکزی در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:

ما گزارشی از وضعیت بازار ارز ، حوزه اقتصاد کلان و سیستم بانکی ارائه کردیم.

در ادامه افزود:

اعضای کمیته اقتصادی در مجلس نمایندگان سعی کردند مسائل مشترک دولت و مجلس را در قالب کمیته های مشترک پیگیری کرده و به نتیجه برسند.

صالح آبادی تایید کرد:

اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح قانون پولی و بانکی از جمله مواردی است که سالهاست مطرح می شود. در این جلسه مقرر شد در اولین مرحله با هماهنگی کمیته اقتصادی کمیته مشترک در قانون بانک مرکزی تجدید نظر شود تا آنها بتوانند نتیجه گیری خود را در یک تاریخ مشخص بیان کنند.

رییس بانک مرکزی گفت:

موضوع ارزهای رمزنگاری شده در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت ، با توجه به اهمیت ارزهای رمزنگاری شده در ارزهای ملی و غیر ملی در سراسر جهان ، تصمیم گرفته شد با همکاری کمیته اقتصادی یک گروه کاری تشکیل شود، در نتیجه موضع بانک مرکزی این کشور درباره رمز ارزها روشن می شود.

در پایان هم افزود:

در آینده ، رمز ارز پول ملی را به صورت آزمایشی راه اندازی می کنیم ، این همان چیزی است که بانک مرکزی در حال حاضر به آن دست یافته است. امیدواریم قوانین آن در شورای پول و اعتبار نهایی شود و این رویداد که محدود به کشورهای دنبال شده است ، در ایران نیز راه اندازی شود.


0 رای
امتیاز از خریداران