دیدگاه ها

خرید بیت کوین به ارزش 500 میلیون دلار توسط شرکت میکرواستراتژی


فروش 500 میلیون دلاری سهام میکرواستراتژی و خرید بیت کوین

 

فروش 500 میلیون دلار سهام شرکت میکرواستراتژی آیا به معنی خرید بیت کوین است؟!

میکرواستراتژی یک شرکت نرم افزاری است که مقادیر زیادی بیت کوین را در بازه های زمانی متعدد و در فواصل زمانی کوتاه خریداری و ذخیره می کند، به همین دلیل نام مستعار صندوق محافظت از بیت کوین را به این شرکت داده اند.

مایکل سیلر، مدیرعامل این غول تجاری می گوید قیمت دلار ربطی به بیت کوین ندارد و گفت که این شرکت به هر قیمتی این ارز دیجیتال را خریداری و جمع آوری خواهد کرد. وی بیان کرد که استراتژی ما برای خرید و ذخیره بیت کوین به صورت عمده بسیار ساده است! او معتقد است که بهترین راه پیش روی شرکت این نیست که کار دیگری غیر از تمرکز بر نقاط قوت آن انجام دهد. به عنوان مثال فروش نرم افزار هوش تجاری و کسب سود و درآمد از آن تنها به دلار نیست، می توان از طریق حفظ ارزش از طریق ارز دیجیتال، اندوخته شرکت را حفظ نمود.

اواخر سال گذشته، از سیلور پرسیده شد: "آیا شما یک شرکت نرم افزاری هستید یا یک صندوق محافظت بیت کوین؟" سیلور با قاطعیت جواب داد:

ما یک شرکت نرم‌افزاری داریم که پول نقد می‌سازد، اما اگر پول نقد را صرفاً در پول فیات قرار دهیم، اجازه می‌دهیم سالانه 15 درصد کاهش ارزش یابد! که منطقی نیست!» وی ادامه داد: به نظر می رسد این ارز دیجیتال پیشرو به عنوان دارایی اصلی برای افرادی که به دنبال راهی برای جلوگیری از افزایش تورم هستند در حال ظهور است.

 

خرید 500 میلیون دلاری بیت کوین توسط میکرواستراتژی

 

میکرواستراتژی که توسط تاجر بزرگ بیت کوین مایکل سیلر تأسیس شد، طی چندین سال تقریباً 129699 بیت کوین را با قیمت کل خرید 3.977 میلیارد دلار جمع آوری کرده است. با وجود عدم اطمینان بازار، این شرکت همچنان با فروش سهام خود با هدف افزایش ذخایر بیت کوین، قصد خرید بیشتر کرده است.

به همین منظور، میکرواستراتژی بزرگترین خریدار نهادی بیت کوین، قراردادی را با دو کارگزار Cowen و BTIG برای فروش سهام عادی کلاس A خود به قیمت 500 میلیون دلار امضا کرده و دستور فروش سهام خود در بورس اوراق بهادار ایالات متحده را ارائه کرده است.

بر اساس بیانیه این شرکت، میکرواستراتژی قصد دارد از درآمد خالص حاصل از فروش هر سهام معمولی کلاس A برای اهداف کلی شرکت از جمله خرید بیت کوین استفاده کند. به گفته کارشناسان؛ از آنجایی که از کل دارایی بیت کوین میکرواستراتژی حدود 2.8 میلیارد دلار کاهش یافته است. این خرید می تواند جهت میانگین کم کردن ضروری باشد.

بر اساس داده های آرشیو شده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار، این شرکت بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین را از دست داده است. در روز ثبت سفارش فروش سهام در سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت بیت کوین 11 درصد افزایش یافت و به نزدیک به 21500 دلار رسید و این احتمال وجود دارد که روند صعودی قیمت ادامه یابد که همین امر منجر به افزایش درآمد ماینر ها و نیز افزایش قیمت ماینر می گردد. مایکل سیلر، یکی از بنیانگذاران میکرواستراتژی، در ماه آگوست از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرد تا تلاش‌های خود برای حمایت از بیت‌کوین را افزایش دهد.

برای محاسبه درآمد ماینر ها و خرید ماینر می توانید به صفحه ماشین حساب ماینر در وبسایت ایران ماین مراجعه کنید تا قیمت ماینر، درآمد و هزینه برق آن را کنترل نمایید.


0 رای
امتیاز از خریداران