دیدگاه ها

توقف هاردفورک واسیل کاردانو بدلیل پیدایش باگ


هاردفورک واسیل vasil

 

دلیل توقف هاردفورک واسیل کاردانو Cardano

آدام دین (Adam Dean)، یکی از فعالان شبکه کاردانو Cardano، در توییتر بیان کرد که شبکه آزمایش بلاک چین کاردانو Cardano به دلیل خطای شناسایی شده به طرز فجیعی شکست خورده است.

با توجه به عجله اپراتورهای استخر سپرده برای راه اندازی شبکه اصلی، خطای مهمی در نسخه 1.35.2 (که قرار بود به عنوان شبکه آزمایشی برای هارد فورک Vasil  استفاده گردد) شناسایی شد که منجر به نقص آن شد و در حال حاضر تست هارد فورک Vasil  متوقف شده است.

به گزارش ایران ماین (اولین تولید کننده ماینر قانونی در کشور) و به نقل از کریپتو بریفینگ، آدام دین در این توییت اعلام کرد که بروزرسانی کاردانو Cardano به نسخه 1.35.2 با عجله انجام شد که این عجله به دلیل مهاجرت 75 درصد از اپراتورهای SPO به این نسخه بود که اگر انجام نمی شد امکان شبیه سازی رویداد Combinator از هارد فورک سخت افزاری وجود نداشت. بنابراین، به گفته دین، حتی با کشف این باگ، فعالیت شبکه آزمایشی Cardano به طرز فاجعه‌باری متوقف شده است. نسخه 1.35.2 نسخه ای است که در گذشته اعلام شده بود و بارها تست شده و قرار بود در هاردفورک واسیل استفاده شود.

سازمان اینپوت اوتپوت هنگ کنگ (IOHK)، توسعه دهنده شبکه کاردانو Cardano نسخه 1.35.3 را منتشر کرد که البته قابلیت همگام سازی با نسخه اصلی شبکه آزمایشی کاردانو Cardano را ندارد و اکنون مورد استفاده قرار می گیرد و هم‌اکنون توسط ۲ شبکه آزمایشی جدید که سابقه ساخت بلاک را ندارند مورد آزمایش قرار گرفته است.

آدام دین اضافه کرد که عجله شرکت IOHK برای انجام این هاردفورک واسیل او را ناراحت کرده است.

 

چارلز هاسکینسون

 

وقوع این خطا باعث نگرانی و آشفتگی زیادی در جامعه کاردانو Cardano شد. سرانجام، چارلز هاسکینسون، بنیانگذار شبکه کاردانو Cardano، به این نگرانی ها پاسخ داد. نسخه 1.35.3 نودهای کاردانو Cardano تست شده نامیده و بخشی از کد را که باعث این خطا شده، حذف شده است. هاسکینسون افزود که واسیل هیچ مشکل فنی ندارد و بسیار مطمئن است که دیگر هیچ بحرانی در کاردانو Cardano وجود نخواهد داشت.

مکانیسم تعیین زمان هارد فورک تقریباً به صورت غیرمتمرکز تعیین می شود، یعنی تا زمانی که اکثر SPOها در این شبکه آماده انجام این ارتقا نباشند، این اتفاق نمی افتد. بنابراین به دلیل بروز این خطای جدید، احتمال تاخیر مجدد واسیل وجود دارد. با این حال هاسکینسون معتقد است که مشکل جدی بر سر راه این هارد فورک وجود ندارد.

با توجه خبر های آپدیت جدید شبکه کاردانو Cardano، به سرمایه گذاران آن توصیه می شود با احتیاط عمل کنند.


0 رای
امتیاز از خریداران