دیدگاه ها

آموزش استخر استخراج VIABTC


اموزش استخر VIABTC

برای اینکه بتوانید از بازارهای ارزهای دیجیتال از طریق استخراج کسب درآمد کنید، باید از استخر استخراج استفاده کنید. استخر VIABTC از معتبرترین استخرهای استخراج در سراسر دنیا می باشد.

ابتدا به زبان ساده توضیح خواهیم داد که ماینرها چه می کنند. تقریباً هر 2500 تراکنش تأیید شده در شبکه بلاک چین بیت کوین در یک بلوک گنجانده می شود و بلوک اکنون کامل و آماده اتصال به انتهای زنجیره شبکه است. از طرف دیگر، هر بلوک حاوی یک هش است که باید توسط ماینرها با استفاده از سخت افزار استخراج که قدرت پردازش بالایی دارد حدس بزند تا ماینر فرصتی برای اتصال آخرین بلوک به انتهای زنجیره داشته باشد. ابزارهای مورد نیاز در عملیات ماینینگ از زمان ظهور شبکه بلاک چین تا به امروز فرآیندی را طی کرده اند که در زیر به طور خلاصه توضیح خواهیم داد. زمانی که بیت کوین به تازگی معرفی شده بود و افراد زیادی آن را نمی شناختند و به آن اعتماد نداشتند، به دلیل رقابت بسیار ضعیف بین کاربران فعال در شبکه بلاک چین بیت کوین، عملیات استخراج بسیار ساده تر بود و کاربران حتی می توانستند از قدرت پردازش کامپیوتری استفاده کنند و خودشان می توانستند بیت کوین استخراج کنند. با گذشت زمان و جذب افراد بیشتری به شبکه بلاک چین بیت کوین، رقابت برای حدس زدن هش بلاک افزایش یافته است. اکنون دیگر قدرت پردازش CPU در رایانه های شخصی کافی نیست و ماینرها برای یافتن بلوک هش به پردازنده های گرافیکی روی می آورند، اما پس از مدتی افراد بیشتری از کارایی بلاک چین و بیت کوین و رقابت برای حدس زدن بلاک هش آگاه می شوند. دشوارتر می شود؛ به این ترتیب ماینرها از مدارهای مجتمع قابل برنامه ریزی دیجیتال (FPGA) استفاده کردند که قدرت پردازش بالاتری نسبت به پردازنده های گرافیکی دارند. پس از آن دوران، ماینرهای ASIC که دستگاه هایی با قدرت پردازش بسیار بالا هستند و تنها با هدف استخراج ارز دیجیتال ایجاد شده اند، به بازار معرفی شدند. با افزایش افراد درگیر در عملیات ماینینگ، این دستگاه ها تنها راه حل بودند، اما اکنون به دلیل تشدید رقابت، حتی این دستگاه های ماینینگ که قدرت پردازش بالایی دارند، هیچ شانسی برای یافتن بلوک هش ندارند. زمان آن فرا رسیده است که نیاز به استخرهای ماینینگ را احساس کردم.

ایجاد حساب کاربری در استخر VIABTC

برای استفاده از خدمات استخر ماینینگ Viabtc که اتفاقاً برای ایرانیان نیز بلامانع است، باید پیش از هر چیز اقدام به ثبت‌نام و ایجاد یک حساب کاربری کنید. در ادامه مراحل ثبت‌نام در این استخر را به‌صورت قدم به قدم شرح خواهیم داد. پس از رفتن به آدرس وب ‌سایت استخر ماینینگ Viabtc به آدرس اینترنتی www.viabtc.com با تصویری مانند آنچه در پایین می‌بینید روبه‌رو خواهید شد.

در نوار مشکی‌ رنگ در بالای صفحه گزینه‌های مختلفی وجود دارد که شما برای ثبت‌نام باید Sign Up در سمت راست تصویر را انتخاب کنید. در کادر اول باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید و سپس با کلیک روی گزینه نارنجی‌ رنگ Get Code رمز تأییدی را که به آدرس ایمیل شما ارسال شده است، در کادر Get Code وارد کنید.

ایجاد حساب کاربری

کادر بعد مربوط به کد ریفرال (Referal Code) یا کد دعوت است که در بخش‌ های بعدی توضیح خواهیم داد، اما اگر کد ریفرال دارید، آن را در کادر Invitation Code قرار دهید و سپس با فعال‌کردن گزینه پذیرش قوانین و سیاست‌ های استخر ماینینگ Viabtc و درنهایت کلیک روی گزینه سبزرنگ Sign Up به مرحله بعد در ساخت حساب کاربری در استخر منتقل خواهید شد.

همچنین در صورتی که پیش از این حساب کاربری ایجاد کرده باشید، می‌توانید با کلیک روی گزینه Sign In و واردکردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل کاربری خود شوید و به فعالیت در استخر بپردازید.

در مرحله بعدی باید یک پازل را حل کنید تا ثابت کنید شما ربات نیستید.

اثبات انسان بودن

پس از مرحله حل پازل باید نام کاربری خود را مشخص کنید و پس از آن باید رمز عبوری تعیین کنید که ترکیبی از حروف، اعداد و کارکترهای خاص باشد وسپس رمز عبور خود را تکرار کنید و در آخر گزینه Confirm را انتخاب کنید.

انتخاب نام کاربری

پس از اتمام مراحل ثبت نام باید یکی از گزینه ها را برای فعال کردن ورود دو مرحله ای انتخاب کنید. ورود دو مرحله ای برای افزایش امنیت حساب کاربری است. شما باید یکی از روش های  Google Authenticition یا SMS Authentication را انتخاب کنید.

ورود دو مرحله ای

در ادامه روش  Google Authenticationرا آموزش می دهیم.ابتدا باید اپلیکیشن  Google Authenticition نصب کنید

برای فعال کردن ورود دو مرحله ای باید از اپلیکیشن Google Authenticator   استفاده کنید ، برای اینکار کافی اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید. در واقع این برنامه برای پلتفرم های مختلف از جمله صرافی های ارز دیجیتال رمز یک دقیقه ای ایجاد می کند. پس از ورود به برنامه با صفحه ای روبرو خواهید شد که از شما درخواست می شود ورود دو مرحله ای را فعال کنید، اگر در مرحله قبلی گزینه Bind Now را انتخاب کنید، برنامه مستقیم از طریق گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب می شود.

پس از نصب برنامه مربوطه  با انتخاب گزینه Next  صفحه ای در مروگر برای شما باز می شود که نمایش دهنده کلید خصوصی است که شما وظیفه دارید از آن محافظت کنید، در واقع شما باید از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، برای اینکار کافی است که کد مربوطه ای که در پایین تصویر وجود دارد را کپی و در موبایل خود ذخیره کنید. زمانی که شما قصد برداشت دارایی های خود را دارید نیاز دارید که از کلید خصوصی استفاده کنید، پس حتما کلید خصوصی خود را در جای امن نگهداری کنید.

پس از تهیه نسخه پشتیبان از کلید خصوصی باید برنامه Google Authenticator ورود کنید و استخر VIA BTC  را به آن اضافه کنید، برای اینکار کافی است با کلیک بر روی گزینه + مورد جدیدی را به برنامه اضافه کنید.

در مرحله بعدی از شما خواسته می شود یا از طریق اسکن بارکد از طریق گزینه Scan a QR Code و یا  Enter a setup key اقدام کنید. که در گزینه نخست باید از طریق دوربین موبایل خود QR را اسکن کنید.

اما در با انتخاب گزینه دوم نیاز به مراحلی است که به شما آموزش خواهیم داد. با انتخاب گزینه Enter a setup key صفحه ای به شما نمایش داده می شود که باید یک نام برای پلتفرم خود انتخاب و کلید خصوصی خود را وارد کنید. کلید خصوصی که در مرحله قبل کپی کردید را در کادر دوم وارد کنید و در نهایت گزینه ADD را انتخاب کنید.

پس از انجام مراحل فوق، برنامه Google Authenticator برای پلتفرم مورد نظر شما هر یک دقیقه رمز عبور جدید تولید می کند. در این مرحله کدی که توسط Google Authenticator تولید شده است را در کادر GA Code وارد و در نهایت گزینه Next را انتخاب کنید.

مراحل ثبت نام و ورود دو مرحله ای با موفقیت به سرانجام رسید. به هیج وجه برنامه Google Authenticator  را پاک نکنید زیرا با این کار، دارایی های شما به خطر می افتد.

نحوه اتصال ماینر به استخر VIA BTC

اصلی ترین موردی که باید برای اتصال ماینر به استخر به آن توجه داشته باشید این است که کامپیوتر و ماینری که قرار است به استخر متصل شود باید به یک مودم متصل باشد. پس از اتصال ماینر به مودم باید IP ماینر خود را از طریق نرم افزار Ip Scanner شما باید از طریق گزینه Scan نسبت به جستحوی Ip ماینر خود اقدام کنید. برای پیدا کردن IP توسط نرم افزار شما باید دکمه Set Ip که در پشت دستگاه ماینر قرار دارد را برای چند لحظه نگه دارید تا Ip توسط نرم افزار شناسایی شود.

در مرحله بعدی باید IP که توسط نرم افزار شناسایی شده است را کپی کرده و در مروگر خود وارد کنید.

در این مرحله صفحه برای شما نمایش داده می شود که باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید که برای هر دو باید از کلمه root استفاده کنید. پس از ورود به پنل کاربری خود باید به تب  Miner Configuration مراجعه کنید تا دستگاه ماینر خود را به استخر متصل کنید. برای اینکار باید به حساب کاربری که در سایت VIA BTC ایجاد کرده اید، ورود کنید

در بخش Worker نیز باید یک شناسه برای ماینر خود تعریف کنید. شناسه شما از دو بخش تشکیل می‌شود که این دو بخش توسط یک نقطه از هم جدا می‌شوند و بخش بعد از نقطه باید عبارتی کمتر از ۶۴ کاراکتر باشد و از حروف کوچک انگلیسی و عدد تشکیل شود؛ برای مثال Ahmad.a01 می‌تواند یک شناسه Worker مناسب باشد. Ahmad در این شناسه، نام کاربری انتخاب‌شده هنگام ثبت‌نام کاربر را نشان می‌دهد.

رمز عبور را نیز از بخش Password کپی کرده و در کادر Password در صفحه ماینر خود وارد کنید. رمز عبور می‌تواند هر چیزی باشد. این کارها را برای دو Pool دیگر نیز انجام دهید؛ یعنی Pool 2 URL را از بخش Dashboard کپی کرده، صفحه ماینر خود را باز کنید (تصویر قبل) و آدرس را در بخش URL این بار برای Pool2 وارد کنید. Worker و Password مناسب را نیز وارد کنید.

سپس Pool 3 URL را از بخش Dashboard سایت Viabtc کپی کنید. سپس صفحه ماینر خود را باز کرده (تصویر قبل) و آدرس را در بخش URL برای Pool3 وارد کنید. Worker و Password را نیز مانند مراحل پیش و این بار برای Pool 3 وارد کنید.

پس از وارد کردن تمامی اطلاعات در کادرهای مربوطه باید از طریق گزینه  Save & Apply تغییرات مربوطه را ذخیره کنید.

پس از انجام تمامی مراحل فوق، دستگاه ماینر شما به استخر استخراج خود با موفقیت متصل شده است و شما می توانید ارز مورد نظر خود را استخراج کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از کد رفرال خود کسب درآمد کنید، به این صورت که هر کسی که با استفاده از کد رفرال شما اقدام به رمز آوری کند یا در کارمزد انجام معاملات به شما تخفیف داده می شود و یا بابت هر معامله درصدی سود به شما تعلق می گیرد.

اول از همه باید بدانید که پورسانت های پرداختی استخر ماینینگ Viabtc در دو سطح عمومی و سفیر است. سود پرداختی با استفاده از کد ارجاع عمومی 10% برای یک سال (12 ماه) خواهد بود. در حالی که اگر کد ارجاع سطح سفیر را داشته باشید، برای همیشه از 20 درصد تخفیف تراکنش برخوردار خواهید شد. کاربرانی که با لینک یا کد ارجاع دعوت می شوند، 50 درصد از هزینه خود به مدت یک ماه (30 روز) برخوردار خواهند شد.

برای دریافت کد رفرال باید ابتدا به حساب کاربری خود در VIA BTC لاگین کنید و سپس از بخش حساب کاربری، گزینه Referral Rewards از زیر منو انتخاب کنید. پس از آن صفحه ای برای شما باز خواهد که کد رفرال شما را نمایش می دهد که می توانید کد رفرال خود را کپی و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ماینینگ یکی از محبوب ترین راه های کسب درآمد در فضای ارزهای دیجیتال است. البته امروزه روش استخراج بسیار تغییر کرده است. به همین دلیل، اگر قصد ماینینگ ارزهای دیجیتال را دارید، بهتر است از یکی از استخرهای ماینینگ استفاده کنید. استخر ماینینگ Viabtc که در این مقاله به آن پرداخته ایم یکی از بهترین استخرهایی است که به ایرانیان نیز پاسخ می دهد. ما سعی کرده‌ایم در این مقاله هر چیزی که برای اجرا و استفاده از استخر استخراج Viabtc نیاز دارید را پوشش دهیم.


0 رای
امتیاز از خریداران