دیدگاه ها

ViaBTC سود استخراج پایدار با قابلیت‌ های فنی بی نظیر


ViaBTC سود استخراج پایدار با قابلیت‌های فنی بی نظیر

 

در سال ۲۰۰۸، سونامی مالی ناشی از بحران وام مسکن ارزان قیمت در ایالات متحده، جهان را فرا گرفت، که منجر به کاهش شدید ارزش بسیاری از ارزها به جز دلار آمریکا شد و باعث ایجاد وحشت در سراسر جهان شد. در مقابل این اتفاق، فردی با نام مستعار (ساتوشی ناکاموتو) سیستم پرداخت الکترونیکی جدیدی به نام (بیت‌کوین) را پیشنهاد کرد.

 

 

 

با گذشت زمان، افراد بیشتری به ارزش قابل توجه بیت کوین (BTC) پی بردند و با عجله به سمت استخراج بیت کوین (که بیشتر با عنوان "ماینینگ" شناخته می شود) پیوستند. ماینینگ در مقایسه با (تئوری‌های بیت‌کوین) روشی کم‌‌‌خطر برای دریافت بیت‌کوین است. با این حال، با سخت‌‌تر شدن ماینینگ، اکثر ماینر ها به پروتکل اختصاصی یک استخر استخراج متوسل می‌شوند و دستگاه‌های استخراج خود را به سرور استخر ماینینگ متصل می‌کنند که چالش‌‌های ایجاد شده توسط شبکه BTC را یکی یکی برطرف می‌کند. این رویکرد به ماینر هایی با هش ریت کمتر اجازه می دهد تا بتوانند مقداری سود به دست آورند.

 

همانطور که برخی از ماینر های کهنه کار دریافته اند، حتی اگر از ماینر هایی با هش ریت یکسان برای استخراج در استخرهای مختلف استفاده کنند، بازدهی گاهی بسیار متفاوت است. این ماینر ها ممکن است آن را به هزینه های متفاوتی که توسط استخرهای ماینینگ دریافت می شود نسبت دهند، که در واقع یک عامل نه چندان مهم است. در اصل، قدرت و توان فنی یک استخر ماینینگ بیشترین اهمیت را دارد. به هر حال، در رقابت شدید برای ماینینگ، یک میلی‌‌ثانیه عقب ماندن ممکن است برای ماینر ها به قیمت از دست دادن پاداش یک بلاک تمام شود. ViaBTC به‌‌عنوان یک استخر استخراج ارز دیجیتال پیشرو در جهان، دارای یک تیم نخبه تحقیق و توسعه است. ViaBTC با قابلیت های فنی قوی خود، فرآیند انتقال شبکه BTC را در طی چندین مرحله بهینه کرده است تا از دستیابی به درآمد استخراج پایدارتر برای استخراج کنندگان خود اطمینان حاصل کند.

 

هایپو یانگ، بنیانگذار ViaBTC و یکی از پیشگامان صنعت کریپتو، اولین بار در سال ۲۰۱۱ با بیت کوین و نرم افزارهای منبع باز آشنا شد. در سال ۲۰۱۶، پس از دو ماه تلاش فشرده برای کدنویسی، خود را متعهد به توسعه‌ی استخر ViaBTC کرد. برای بهبود کارایی استخر استخراج، شرکت ViaBTC همچنین bitpeer و blockmaster را نیز بهینه‌سازی کرد و طراحی پیچیده خود را از معماری فنی اساسی به نمایش گذاشت.

 

معماری استخر ViaBTC

 

بهینه‌سازی ۱: برای تسریع پخش بلوک‌‌ها در شبکه BTC، چند بیت‌‌پیر مستقر شده‌‌اند. Bitpeer را می توان به عنوان یک نود BTC ساده شده دید که قادر به انجام بخشی از توابع نظیر به نظیر (P2P) است. هنگامی که bitpeer متوجه بروزرسانی بلوک نود متصل می شود، از jobmaster می خواهد که فورا استخراج بلوک های خالی را آغاز کند.

 

نمودار ماژول bitpeer

 

بهینه سازی ۲: برای تسریع در پخش بلوک، blockmaster می تواند بلوک ها را به "بلوک های نازک" پردازش کند. در اصل، اطلاعات تراکنش به غیر از هش تراکنش (جزئیات تراکنش را می توان توسط نود و از طریق هش تراکنش جستجو کرد) را از تراکنش های بلوکی حذف می کند (معاملات کوین‌بیس حذف نمی شوند)، بنابراین اندازه بلوک را تا حد زیادی کاهش می دهد. به این ترتیب انتقال بلوک های نازک از طریق شبکه BTC تسریع می شود.

 

 

نمودار ماژول blockmaster

 

نودهایی در سراسر جهان مستقر شده اند تا پخش و انتقال بلوک ها را تسریع کنند

همه ما می دانیم که وقتی سنگی در دریاچه انداخته می شود، موجی دایره ای شکل ایجاد می کند که به طرف بیرون حرکت می‌کند. شبکه BTC بر اساس معماری شبکه نظیر به نظیر ساخته شده است. به عبارت دیگر، هنگامی که ماینر ها یک بلوک جدید را شناسایی می کنند، باید یک موج دایره ای نیز ایجاد کنند که به سمت بیرون حرکت کند. به طور خاص، ابتدا به نودهای همسایه گسترش می‌یابد. پس از تأیید اعتبار، این نودها بیشتر به نودهای مجاور خود پخش می شوند تا زمانی که تمام نودهای شبکه بلوک را تأیید کنند. اگر ماینر ها خیلی دور از نودهایی باشند که واجد شرایط انتشار هستند، ممکن است منجر به تاخیر شود و تلاش های ماینینگ بی نتیجه باشد.

برای حل این مشکلات، تیم ViaBTC نود‌هایی را در سرتاسر جهان مستقر کرده است تا ماینر ها را با نزدیک‌ترین نود مطابقت دهند، که این امر تأخیر را به حداقل می‌رساند، پخش و انتقال بلوک‌‌ها را تسریع می‌کند و همچنین بلوک‌‌های یتیم را کاهش می‌دهد.

 

 

توزیع نودهای بیت کوین در سراسر جهان

 

آموزش سرور عامل ماینر برای کاهش نرخ ریجکتی

فرآیند به این صورت پیش می‌رود: استخر ماینینگ وظایفی را به ماینر های متصل به دستگاه‌های ماینینگ اختصاص می‌‌‌‌دهد، ماینر ها نتایج محاسباتی را به استخر ماینینگ ارسال می‌کنند و در پایان، استخر ماینینگ کار آماری را انجام می‌‌‌دهد و پاداش‌‌ها را توزیع می‌کند. تعداد زیادی از دستگاه‌های استخراج که استخراج‌کنندگان بزرگ دارند، اگر مستقیماً به URL Stratum متصل شوند، می‌تواند منجر به یک شبکه ناپایدار شود و ممکن است به جستجوی قبلی که تغییر کرده است ادامه دهد و در نتیجه هشریت را به هدر بدهد.

 

 

 

برای حل این مشکل،ViaBTC سرور عامل ماینر را برای ماینر های بزرگ فراهم می کند. با استفاده از این سرویس، استخر ماینینگ ابتدا وظایف را به سرور عامل ماینر تحویل می دهد و ماینر ها این وظیفه(تسک) را از این سرویس دریافت می کنند.

 

سرور عامل ماینر، که دقیقاً مانند یک هاب لجستیک بین استخر ماینینگ و ماینر است، می تواند به طور قابل توجهی ثبات ماینینگ را بهبود بخشد و در نتیجه ماینر ها درآمد بیشتری کسب کند.

از BTC Client که به صورت داخلی توسعه یافته و از طریق نودهای متعددی که در سرتاسر جهان مستقر شده اند تا آموزش دقیق روی سرور عامل ماینر، ViaBTC مزایای فنی خود را به بهترین نحو مدیریت می کند و خدمات ماینینگ یک مرحله ای ایمن و پایدار را برای ماینر ها ارائه می دهد. با تلاش‌‌های مستمر برای بهینه‌‌سازی محصولات و خدمات و نوآوری فناوری‌‌ها، ViaBTC باعث پیشرفت صنعت بلاک چین می‌شود و در عین حال خدمات استخراج رمزارزها را حرفه‌‌ای‌‌تر، کارآمدتر، ایمن‌‌تر و پایدارتر برای ماینر ها به ارمغان می‌‌آورد.


0 رای
امتیاز از خریداران