خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

ViaBTC از استخراج ادغامی با FB پشتیبانی می‌کند و درآمد ماینرهای بیت‌کوین را ۳٪ افزایش می‌دهد


ViaBTC از استخراج ادغامی با FB پشتیبانی می‌کند و درآمد ماینرهای بیت‌کوین را ۳٪ افزایش می‌دهد | ایران ماین

اخیراً ViaBTC اعلام کرده که از ماینینگ ترکیبی بیت‌کوین (BTC) و فرکتال بیت‌کوین (FB) پشتیبانی می‌کند و این امر باعث افزایش درآمد ماینرهای بیت‌کوین شده است. FB یک راه‌حل مقیاس‌پذیری بر روی شبکه بیت‌کوین است که از همان الگوریتم ماینینگ بیت‌کوین استفاده می‌کند. این ویژگی به ماینرهای بیت‌کوین اجازه می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی به ماینینگ FB نیز بپردازند.

ماینینگ ترکیبی بخش مهمی از فرآیند ماینینگ FB است. در این تحلیل، ما افزایش احتمالی درآمد ماینرهای بیت‌کوین را تحت این شرایط بررسی خواهیم کرد تا کاربران بتوانند ترکیب درآمدهای اخیر خود را بهتر درک کنند.

 

درآمد بیت‌کوین

بیت‌کوین دارای زمان تولید بلاک ۱۰ دقیقه‌ای است. پس از چهارمین هاوینگ امسال، پاداش هر بلاک ۳.۱۲۵ بیت‌کوین است. محاسبات نشان می‌دهد که خروجی روزانه تئوریک ۱۴۴ بلاک × ۳.۱۲۵ بیت‌کوین = ۴۵۰ بیت‌کوین است. با توجه به قیمت ۶۳۶۶۰.۲۳ دلار بیت‌کوین در تاریخ ۲۳ سپتامبر، ارزش روزانه بیت‌کوین حدوداً ۲۸.۶۵ میلیون دلار است.

تا تاریخ ۲۳ سپتامبر، هشریت بیت‌کوین ۶۳۵.۴۴ EH/s است که به درآمد روزانه حدود ۰.۰۰۰۰۰۰۷ بیت‌کوین به ازای هر TH/s از هشریت تبدیل می‌شود که معادل تقریباً ۰.۰۴۵۱ دلار است.

 

درآمد ماینینگ ترکیبی FB

برای بهبود مقیاس‌پذیری، FB زمان تولید بلاک را به هر ۳۰ ثانیه کاهش داده است. جالب است که ماینینگ FB به دو بخش تقسیم می‌شود: ماینینگ بدون مجوز که نیاز به تغییر هشریت ماینرهای بیت‌کوین به FB دارد و ماینینگ ترکیبی که به ماینرهای بیت‌کوین امکان می‌دهد همزمان پاداش‌های FB اضافی کسب کنند. با توجه به مکانیسم تنظیم سختی FB، نسبت تولید بلاک برای ماینینگ بدون مجوز نسبت به ماینینگ ترکیبی تقریباً ۲:۱ است.

FB پاداش بلاکی برابر با ۲۵ FB ارائه می‌دهد و هاوینگ‌های آن تقریباً هر دو سال یک‌بار اتفاق می‌افتند. هاوینگ بعدی احتمالاً در آگوست ۲۰۲۶ رخ خواهد داد. بنابراین خروجی روزانه تئوریک فعلی برای FB، ۷۲۰۰۰ FB است که ۴۸۰۰۰ FB از ماینینگ بدون مجوز و ۲۴۰۰۰ از ماینینگ ترکیبی حاصل می‌شود. از آنجایی که ماینرهای ماینینگ بدون مجوز هشریت خود را براساس درآمد واقعی بیت‌کوین و FB تنظیم خواهند کرد، انتظار می‌رود که درآمد به ازای واحد هشریت برای هر دو ماینینگ مشابه باشد. این مقاله به‌طور خاص بر درآمدهای حاصل از ماینینگ ترکیبی FB متمرکز است.

تا تاریخ ۲۳ سپتامبر، قیمت FB برابر با ۱۳.۲۸ دلار است که ارزش روزانه ۳۱۸۷۰۰ دلاری را از ماینینگ ترکیبی به همراه دارد. با اینکه انتشار FB به‌مراتب کمتر از بیت‌کوین است، بسیاری از استخرهای ماینینگ و ماینرهای بیت‌کوین هنوز برنامه‌های نود خود را برای ماینینگ ترکیبی آغاز نکرده‌اند که باعث شده رقابت هشریت در FB کمتر از بیت‌کوین باشد. در حال حاضر، هشریت برای ماینینگ ترکیبی FB برابر با ۲۴۳.۲۸۱ EH/s است که درآمد روزانه تئوریک ۰.۰۰۰۰۹۸۷ FB به ازای هر TH/s از هشریت را به همراه دارد که معادل تقریبی ۰.۰۰۱۳ دلار است.

 

چگونه ماینرهای بیت‌کوین باید انتخاب کنند؟

قبل از راه‌اندازی FB، ماینرهای بیت‌کوین این امکان را داشتند که از طریق ماینینگ ترکیبی پاداش سایر ارزهای دیجیتال را کسب کنند. به عنوان مثال، ماینرهای بیت‌کوین می‌توانند از ViaBTC کوین‌هایی نظیر NMC، SYS، ELA و FB را کسب کنند. با این حال، به دلیل اقتصاد توکنی این پروژه‌ها، پاداش کوین‌هایی غیر از FB تنها پس از ماینینگ ۱ بیت‌کوین داده می‌شود و ارزش آنها به‌طور قابل‌توجهی کمتر از بیت‌کوین است. بنابراین، پاداش‌های مشترک غیر از FB از ماینینگ ترکیبی، درآمد ماینرهای بیت‌کوین را به طور چشمگیری افزایش نمی‌دهد.

در مقابل، FB از روش پرداخت PPLNS استفاده می‌کند و ارزش روزانه خوبی دارد. براساس برآوردهای تئوریک قبلی، افزودن FB درآمد ماینرهای بیت‌کوین را ۳٪ افزایش می‌دهد بدون اینکه هزینه اضافی‌ای داشته باشد که نشان‌دهنده افزایش کلی سود است.

برای مثال، با دستگاه Antminer S21 و هزینه برق ۰.۰۴ دلار به ازای هر کیلووات ساعت، درآمد روزانه تئوریک برای بیت‌کوین حدود ۹.۰۲ دلار است و هزینه‌های روزانه برق ۳.۳۶ دلار است که به سود خالص ۵.۶۶ دلار منجر می‌شود. با افزودن ماینینگ ترکیبی FB، درآمد روزانه تئوریک به ۹.۲۸ دلار افزایش می‌یابد که سود خالص ۵.۹۲ دلار را به همراه دارد که افزایش ۵٪ سود را نشان می‌دهد.

درآمدهای حاصل از ماینینگ ترکیبی FB امیدبخش است، اما ماینرها باید به برنامه انتشار کوین‌های FB توجه کنند. از آنجایی که تنها ۵۰٪ از عرضه کل FB از ماینینگ PoW می‌آید، ورود گسترده کوین‌ها از منابع دیگر می‌تواند قیمت را کاهش دهد. با این حال، با توجه به گردش فعلی خارج از ماینینگ که حدود ۱.۰۶ میلیون کوین است و تولید ماینینگ بیش از این مقدار است، هرگونه تأثیر در کوتاه‌مدت قابل مدیریت است.

در حالی که اکثر کوین‌ها به‌طور نسبی هر ساله منتشر می‌شوند، باید توجه داشت که یک دوره قفل هفت‌ماهه برای کوین‌های پیش‌فروش و مشارکت‌کنندگان اصلی وجود دارد. پس از این دوره، ۴۲ میلیون کوین به‌صورت خطی منتشر خواهد شد که ممکن است فشار فروش قابل توجهی را در بازار ایجاد کند.

به‌طور کلی، ماینرهایی که زودتر وارد ماینینگ ترکیبی FB می‌شوند، به‌طور قابل‌توجهی سود خواهند برد، به‌ویژه با توجه به تورم و هشریت بالای بیت‌کوین که هنوز وارد این فرآیند نشده‌اند. ViaBTC پشتیبانی از ماینینگ ترکیبی بیت‌کوین با FB را آغاز کرده و یک تبلیغ ۳۰ روزه بدون کارمزد برای استخر ماینینگ FB ارائه کرده است. این یک فرصت عالی برای ماینرهای بیت‌کوین است که به دنبال بازدهی بالاتر هستند. برای اطلاعات بیشتر به www.viabtc.com مراجعه کنید.