خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال 2024 کدامند؟


بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال 2024 کدامند؟ | ایران ماین

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال 2024 کدامند؟

از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، استخراج ارزهایی بوده که به کاربران امکان ماین می‌دهند. در این مقاله، به بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج پرداخته و فاکتورهای مهم در انتخاب آن‌ها را بررسی می‌کنیم. برای آموزش بهتر در زمینه استخراج ارز دیجیتال، با ما همراه باشید.

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج بر اساس چه فاکتورهایی انتخاب می‌شوند؟

برای تشخیص و انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب استخراج، باید آن‌ها را بر اساس معیارها و فاکتورهایی بسنجیم و بررسی کنیم. این فاکتورها، موارد زیادی هستند اما در ادامه به مهم‌ترین این فاکتورها و بررسی آن‌ها می‌پردازیم. باید در نظر داشته باشید که مقالات آموزش ارز دیجیتال به خوبی به شما کمک می‌کند تا بتوانید معیارهای ریزتر را نیز شناسایی و در فعالیت استخراج خود لحاظ کنید.

  • تجهیزات مورد نیاز

قبل از اقدام برای ماین و استخراج ارزهای دیجیتال، باید تجهیزات مورد نیاز برای استخراج این ارز را بررسی و با تجهیزات خود و یا تجهیزات قابل دسترس و خرید مقایسه کنیم. بعضی رمزارز‌ها امکان استخراج با پردازنده گرافیکی (GPU) را به کاربران می دهند اما بعضی دیگر از جمله بیت‌کوین به دلیل سخت بودن فرآیند ماینینگ و شلوغ بودن شبکه استخراج، نیازمند تجهیزات بسیار قدرتمندی هستند.

  • صرفه اقتصادی

محاسبه هزینه‌ها در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال قبل از شروع این فعالیت بسیار مهم است. هر ارز دیجیتال برای استخراج، میزان هزینه مشخصی برای کاربران دارد و در مقابل پس از استخراج شدن، میزان هزینه نسبتا مشخصی را به کاربران ارائه می‌دهد. در صورت بیشتر نبودن هزینه پرداختی به کاربر، پروسه استخراج سودده نبوده و به صرفه نیست.

  • علاقه و روند بازار

نکته دیگر در استخراج ارزهای دیجیتال، بررسی بازار و میزان قیمت و معامله و خرید و فروش در ارز مورد نظر است؛ طبیعتا اگر رمزارز مورد نظر توسط کاربران در بازار حمایت نشده و زیاد از آن استقبال نمی‌شود، استخراج آن نیز زیاد به صرفه و پرسود نبوده و ممکن است حتی با ضرر همراه باشد.

  • امنیت

قبل از شروع فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال، باید به صورت کامل از امنیت آن مطمئن شد. درست است که این رمزارز‌ها از شبکه بلاک‌چین استفاده می‌کنند و بسیار ایمن هستند، اما کماکان جا برای درزها و نفوذهای امنیتی در آن‌ها وجود دارد و ممکن است اطلاعات و سرمایه شما را به خطر بیندازند؛ پس حتما از تمامی جوانب امنیتی ارز مورد نظرتان قبل از استخراج مطمئن شوید.

  • تأثیر بر محیط زیست

پرداخت پول برای تجهیزات و تامین برق، تنها هزینه استخراج ارزهای دیجیتال نیست. استخراج ارزهای دیجیتال به علت فعالیت کامپیوترها و دیگر دستگاه‌های ماینر، برق زیادی مصرف می‌کند و به روش خود به محیط زیست آسیب می‌رساند.

بسیاری از ارزهای دیجیتال قابل استخراج در مورد میزان آسیب به محیط زیست در این پروسه شفاف عمل می‌کنند و بسیاری از آن‌ها حتی در راستای کمک به محیط زیست فعالیت می‌کنند، پس باید آن را فاکتوری مهم در نظر گرفت.

 

ارزهای دیجیتال و محیط زیست

 

بهترین ارزها برای استخراج در سال 2024

پس از مشاهده فاکتورهای اصلی برای انتخاب رمزارز مناسب برای استخراج، حالا باید نگاهی به ارزهای دیجیتالی که با این فاکتورها سازگاری داشته را بررسی کنیم. جدول زیر، به بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2024 اشاره دارد:

 

ارز دیجیتال

میزان جایزه دریافتی برای ماین هر بلاک

الگوریتم استخراج

تجهیزات مورد نیاز

بیت‌کوین (BTC)

6.25 BTC

این مقدار به زودی نصف خواهد شد

SHA-256

ASIC

مونرو (XMR)

0.6 XMR

Randomx

پردازنده (CPU) یا پردازنده گرافیکی (GPU)، استخراج نوع ASIC-resistant))

لایت‌کوین (LTC)

6.25 LTC

Scrypt

پردازنده گرافیکی (GPU)، ولی استفاده از ASIC بهتر است

زی‌کش (ZEC)

3.125 ZEC

این مقدار امسال نصف خواهد شد

Equihash

پردازنده گرافیکی (GPU)، ولی استفاده از ASIC بهتر است

دوج‌کوین (DOGE)

10,000 DOGE

Scrypt

ASIC برای ماین تکی و پردازنده گرافیکی (GPU) برای ماین با استفاده از استخرها

دش (DASH)

2.30967229 DASH

این مقدار هر 365 روز نصف می‌شود

X11

پردازنده گرافیکی (GPU)، ولی استفاده از ASIC بهتر است

گرین (GRIN)

60 GRIN

Cuckatoo32+ and Cookaroo 29

پردازنده گرافیکی (GPU) و یا ASIC بسته به نوع الگوریتم

ریون‌کوین (RVN)

2,500 RVN

KAWPOW

پردازنده (CPU) یا پردازنده گرافیکی (GPU)، استخراج نوع ASIC-resistant))

ورت‌کوین (VRT)

12.50 VTC

Lyra2RE(v3)

پردازنده (CPU) یا پردازنده گرافیکی (GPU)، استخراج نوع ASIC-resistant))

اتریوم کلاسیک (ETC)

2.5 ETC

Etchash

پردازنده گرافیکی (GPU)، ولی استفاده از ASIC بهتر است

لین ارز دیجیتال، گران‌ترین ارز دیجیتال و… شناخته شده و پادشاه بازار ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود. با توجه به محبوبیت بالای این ارز بین کاربران و عرضه آن به صورت قابل استخراج، رقابت برای استخراج این ارز بسیار زیاد بوده و نیازمند سیستم‌های ماینر قدرتمند است.

  • مونرو

این توکن به عنوان یک توکن حریم شخصی معرفی و با هدف ارائه پرداخت به کاربران به صورت کاملا ناشناس و حفاظت شده طراحی شده و توسعه یافته است. این ارز از شبکه استخراج ضد ASIC استفاده کرده که در این شبکه از CPU و GPU ها استقبال می‌کند، که باعث راحتی استخراج آن حتی در خانه و با کامپیوترهای ساده می‌شود.

  • لایت‌کوین

لایت‌کوین از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال بازار به شمار می رود و به عنوان یک نسخه مشابه بیت‌کوین ارائه شده است؛ هر دوی این ارز‌ها از یک کد استفاده کرده، اما در لایت‌کوین کدها با هدف افزایش کارایی شبکه به صورت متفاوتی اجرا شده‌اند. استخراج تکی این ارز زیاد به صرفه نیست و استفاده از استخرهای استخراج و یا استفاده از دستگاه‌های قدرتمند برای استخراج این ارز پیشنهاد می‌شود.

  • زی‌کش

زی‌کش یک کوین با تمرکز خاص روی مسئله حریم شخصی است که بر اساس کدهای اولیه بیت‌کوین طراحی شده و شباهت‌های زیادی با آن دارد؛ برای مثال نصف شدن میزان توکن قابل استخراج برای کاربران به دلیل محدود بودن تعداد کل توکن‌ها در شبکه از نمونه‌های این شباهت‌‌هاست. می‌توان زی‌کش را با پردازنده گرافیکی ماین کرد، اما سود دریافتی بسیار کم است، پس برای ماین این توکن باید از دستگاه‌های قوی‌تر استفاده کرد.

  • دوج‌کوین

دوج‌کوین به عنوان اولین میم‌کوین شناخته شده و علی‌رغم شروع کار خود به عنوان یک میم، در حال حاضر از پرسودترین ارزهای دیجیتال برای استخراج به شمار می‌رود. به علت رقابت بالا در بستر شبکه استخراج دوج‌‌کوین، ماین کردن آن با پردازنده گرافیکی سودده نیست و برای کسب سود از آن نیاز به استخراج با ASIC  و یا شرکت در استخرهای ماینینگ این رمزارز دارید.

  • دش

ارز دیجیتال دش به عنوان یک فورک از بیت‌کوین فعالیت خود را آغاز کرد؛ این فورک به علت نگرانی‌ها درمورد شلوغی، سرعت و امنیت شبکه بیت‌کوین توسعه یافت. این ارز دیجیتال از بهترین گزینه‌ها برای ماین با پردازنده گرافیکی است، گرچه سود ماین با این قطعه کم است و در صورت دسترسی به ASIC  و استخراج با آن، سود بسیار بیشتری قابل کسب است.

  • گرین

ارز دیجیتال گرین در سال 2019 به عنوان یک ارز دیجیتال با محوریت حریم خصوصی بدون سانسور توسعه یافت. ماین این ارز بین ماینرها بسیار محبوب بوده، چون از دو الگوریتم ماین متفاوت استفاده می‌کند. الگوریتم Cuckatoo32+ یک الگوریتم ASIC است و در مقابل، الگوریتم Cuckaroo29 به ASIC ها اجازه ماین نمی‌دهد؛ درنتیجه امکان ماین این رمز ارز هم با پردازنده گرافیکی و هم با ASIC وجود دارد.

  • ریون‌کوین

ریون‌کوین یک شبکه بلاک‌چینی است که برای راحت کردن کار سرمایه‌گذارها جهت ساخت و انجام تراکنش‌های خود با توکن توسعه یافته است. ریون‌کوین از بهترین گزینه‌های ماین در خانه است زیرا الگوریتم KAWPOW در استخراج این رمزارز اجازه فعالیت به ASIC ها را نمی‌دهد. این رمزارز با استفاده از پردازنده اصلی و یا پردازنده گرافیکی قابل استخراج است.

  • ورت‌کوین

ورت‌کوین نیز یک نسخه مشابه با بیت‌کوین است که در روش استخراج با آن تفاوت دارد؛ ورت‌کوین از الگوریتم ضد ASIC ها استفاده کرده است تا قدرت استخراج به صورت متمرکز نباشد و همه کاربران بتوانند این رمزارز را استخراج کنند. به علت الگوریتم خاص، امکان ماین ورت‌کوین در خانه و با استفاده از پردازنده اصلی و یا پردازنده گرافیکی وجود دارد.

  • اتریوم کلاسیک

در سال 2016 و پس از هک شدن DAO (یک قرارداد هوشمند در شبکه اتریوم)، فورکی از شبکه اتریوم به نام اتریوم کلاسیک طراحی شد. برخلاف اتریوم، اتریوم کلاسیک از الگوریتم Proof-of-Stake استفاده نمی‌کند. میزان دشواری استخراج اتریوم کلاسیک بسیار کمتر از دشواری ماین اتریوم قبل از استفاده از الگوریتم PoS بوده و با استفاده از پردازنده گرافیکی قابل ماین است؛ هرچند این فرآیند با استفاده از ASIC بسیار سودده‌تر است.

نکاتی که در مورد استخراج ارز دیجیتال باید بدانید!

پس از آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج و موارد لازم، حالا باید مقداری به فوت و فن استخراج و ماینینگ بپردازیم. برای کسب سود بیشتر، حتما سعی کنید این موارد را رعایت کنید و همچنین از لیست بالا، اقدام به انتخاب رمزارزی مناسب برای ماین کنید.

  • از تجهیزات مناسب استفاده کنید

در خرید و انتخاب تجهیزات سعی کنید دستگاهی با هش ریت بالا، مصرف انرژی بهینه و سازگار با چند ارز دیجیتال مختلف پیدا کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، بعضی از این رمز ارزها نیازمند دستگاه‌های قدرتمندی از جمله ASICS ها برای ماین سودده هستند، پس باید نگاهی به بودجه خود و میزان صرفه اقتصادی خرید تجهیزات ماینینگ داشته باشید.

  • از استخرهای استخراج استفاده کنید

استخرهای استخراج، از بهترین راه‌ها برای کسب سود از ماینینگ بدون داشتن تجهیزات لازم است. در این استخرها شما با پرداخت مبلغی مشخص، میزان توان پردازشی متناسب با مبلغ پرداختی خود برای استخراج و پس از اتمام پروسه استخراج، این مقدار را دریافت می‌کنید.

  • به بازار و حرکات آن توجه کنید

حرکات بازار به جهات مختلف و ریزش و افزایش آن، قطعا بر روی پروسه ماین ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد. با بررسی لحظه‌ای روند بازار و رمزارز مورد نظر خود که قصد ماین آن را دارید، می‌توانید میزان سوددهی استخراج این رمزارز را محاسبه و اقدام به ماین آن کنید.

  • هزینه‌های برق را مدیریت کنید

پس از پرداخت هزینه برای خرید تجهیزات، قبض‌های برق ناشی از مصرف برق برای تأمین قدرت پردازشی ماینرها رهایتان نمی‌کند. برای دوری از این قبض‌ها و مدیریت میزان مبلغ آن‌ها، سعی کنید در ساعات خلوت روز اقدام به ماین کنید؛ از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین برق مانند پنل خورشیدی استفاده کنید و یا مجوز استفاده از برق صنعتی برای ماینرهای خود بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله به بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج و میزان مبلغ کسب شده به ازای ماین هر بلاک، موارد لازم برای استخراج و نیز ترفندهایی برای کسب سود بیشتر از این فرآیند پرداختیم. پس از ماین ارزهای دیجیتال خود، می‌توانید این ارزها را در پلتفرم‌های معاملاتی و صرافی‌های معتبر از جمله صرافی ایرانیکارت در هر ساعتی از شبانه‌روز به فروش برسانید.