دیدگاه ها

فن ماینر چیست


فن ماینر چیست

یکی از راهای های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، فرآیند ماینینگ است که شما می توانید با انجام این فرآیند، اقدام به استخراج ارز کنید. دستگاه های ماینر به دلیل انجام فرآیند استخراج، گرمای زیادی تولید می کنند. برای از بین بردن گرمای تولید شده توسط ماینرها به دلیل انجام فعالیت بالا، برای خنک کردن دستگاه ماینر باید از فن استفاده کرد.

فن ماینر چیست؟

به طور کلی برای کاهش دما در دستگاه های ماینر، از فن استفاده می شود که این باعث می شود تا دمای قطعات داخلی ماینر کاهش یابد و همین موجب می شود طول عمر قطعات زیاد شود و باعث می شود قطعات دیرتر خراب شوند و مدت زمان بیشتری کار کنند. فن های ماینر در ابعاد، وزن و توان مصرفی های مختلفی تولید می شوند. برای افزایش کارایی فن، باید در دو طرف دستگاه ماینر از دو فن استفاده کرد. با نصب فن ها در دو طرف دستگاه، خنک سازی دستگاه بهتر انجام می شود و گرما به شدت کاهش می یابد.

فن های ماینر در دو نوع دمنده و مکنده مورد استفاده قرار می گیرند: فن های مکنده فن هایی هستند که در جلو دستگاه های ماینر نصب می شود و این امکان را دارند تا با انتقال هوای بیرون به داخل دستگاه، به تهویه هوای دستگاه کمک کنند. به عبارت دیگر این فن ها به گردش هوا در داخل ماینر کمک می کنند. فن های مکنده در مقایسه با فن های دمنده از قدرت چرخش کمتری برخوردار هستند.

فن های دمنده به فن هایی گفته می شود که در پشت دستگاه نصب می شود و هوای داخل دستگاه را به بیرون انتقال می دهند. این فن کمک بزرگی به خنک سازی قطعات داخلی می کند. به طوری که هر چه قدرت چرخش این فن بیشتر باشد دستگاه و قطعات آن بهتر خنک می شوند، قدرت چرخش این فن با خنک شدن بهتر قطعات دستگاه ارتباط مستقیم دارد.

معرفی انواع فن ماینر

در ادامه انواع فن های ماینر را مورد بررسی قرار می دهیم و شما می توانید با مطالعه آن، اطلاعات فنی درباره فن ها را بدست آورید.

فن ماینر 12*12

فن ماینر 12*12

ابعاد  12*12 سانتی متر
میزان ولتاژ 12 ولت
جریان مصرفی 2.7 آمپر
میزان قدرت چرخش 6700 دور در دقیقه

 

این فن قابلیت اتصال در دوطرف دستگاه های ماینر را دارد و از این فن می توانید هم به عنوان فن مکنده و هم عنوان فن دمنده استفاده کنید. ابعاد این فن 12*12 سانتی متر می باشد که توان مصرفی این فن 12 ولتی 2.4 آمپر است که شما میتوانید این فن را برای تمام دستگاه های ماینری که از فن 12 سانتی متری استفاده میکنند، مورد استفاده قرار دهید.این فن دارای 4 کابل اتصال می باشد که قابلیت اتصال به دستگاه های شرکت واتس ماینر(Whats Miner)، آوالون (Avalon) و انت ماینر (Antminer) را دارد. میزان قدرت چرخش خنک کنندگی آن برابربا 6700 دور در دقیقه می باشد و نحوه ی عملکرد آن به این صورت است که با ولتاژ 12 ولت کار می کند. با در نظر گرفتن این مورد که دستگاه های ماینر گرمای بسیار زیادی تولید می کنند، نمی توان از فن های عادی برای این دستگاه ها استفاده کرد. شما برای اینکه بتوانید از گرمای زیاد از حد این دستگاه را خنثی کنید باید از فن های با دور بالا استفاده کنید که مخصوص دستگاه های ماینر هستند.

این فن ماینر مناسب برای دستگاه های زیر می باشد:

دستگاه ماینر انت ماینر + L3
دستگاه ماینر انت ماینر s9j 14.5th
دستگاه ماینر اینوسیلیکون T2T
دستگاه ماینر انت ماینر Z15
دستگاه ماینر انت ماینر  T17
دستگاه ماینر انت ماینر  S17
دستگاه ماینر انت ماینر  S19
دستگاه ماینر انت ماینر T9
دستگاه ماینر انت ماینر T3

دستگاه ماینر انت ماینر S5
دستگاه ماینر انت ماینر  T9+ 10.5th
دستگاه ماینر انت ماینر S9 Hydro
دستگاه ماینرانت ماینر  S9i 14th

دستگاه ماینر انت ماینر  S5+ 7.2th
دستگاه ماینر واتس ماینر Whatsminer M3X V2 12.5th
دستگاه ماینر واتس ماینر Whatsminer M1 12.5th

 

برای خرید ماینر و دیدن درآمد دستگاه های ارائه شده در لیست بالا می توانید به صفحه ماشین حساب ماینر وبسایت ایران ماین مراجعه نمایید.

 فن ماینر 14*14 

 فن ماینر 14*14 

ابعاد  14*14 سانتی متر
میزان ولتاژ 12 ولت
جریان مصرفی 7.2 آمپر
میزان قدرت چرخش 8000 دور در دقیقه

فن 14*14 برای دستگاه هایی مورد استفاده قرار می گیرند که ابعاد بزرگی دارند و برای خنک کردن قطعات داخلی احتیاج به فن بزرگتری دارند که در این شرایط باید از فن 14*14 استفاده کرد. این فن قابلیت اتصال در دوطرف دستگاه های ماینر را دارد و از این فن می توانید هم به عنوان فن مکنده و هم عنوان فن دمنده استفاده کنید. این فن در ابعااد 14*14 سانتی متر تولید شده است که توان مصرفی این فن 12 ولتی 7.2  آمپر است که شما میتوانید این فن را برای تمام دستگاه های ماینری که از فن 14 سانتی متری استفاده میکنند، مورد استفاده قرار دهید.این فن دارای 4 کابل اتصال می باشد که قابلیت اتصال به دستگاه های شرکت واتس ماینر(Whats Miner)، آوالون (Avalon) و انت ماینر (Antminer) را دارد. میزان قدرت چرخش خنک کنندگی آن برابربا 8000 دور در دقیقه می باشد و نحوه ی عملکرد آن به این صورت است که با ولتاژ 12 ولت کار می کند. با در نظر گرفتن این مورد که دستگاه های ماینر گرمای بسیار زیادی تولید می کنند، نمی توان از فن های عادی برای این دستگاه ها استفاده کرد. شما برای اینکه بتوانید از گرمای زیاد از حد این دستگاه را خنثی کنید باید از فن های با دور بالا استفاده کنید که مخصوص دستگاه های ماینر هستند.

این فن ماینر مناسب برای دستگاه های زیر می باشد:

 دستگاه ماینر واتس ماینر  M30

 دستگاه ماینر واتس ماینر  M20

 دستگاه ماینر واتس ماینر  M31

 دستگاه ماینرواتس ماینر  ++M30

 دستگاه ماینر واتس ماینر M21

سخن پایانی

فن های ماینر به عنوان خنک کننده در دستگاه های ماینر مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از عواملی که برای افزایش عمر فن باید بدانید، هر بار پس از مدتی گرد و غبار را از آن پاک کنید تا دچار مشکل نشود. در صورتی که فن ماینر دچار خرابی شود، باید بلافاصله تعمیر یا تعویض شود چون در صورت عدم تعویض دمای قطعات داخلی افزایش پیدا می کند و خنک سازی به درستی انجام نمی شود و سپس باعث افزایش دمای دستگاه می شود و پردازش دچار افت می شود و درنتیجه باعث خرابی دستگاه می شود که با توجه به قیمت ماینر و لوازم آن همچون هشبرد، بهتر است فن ها به طور مداوم چک گردد.


0 رای
امتیاز از خریداران