دیدگاه ها

هش برد ماینر چیست؟


هش برد ماینر چیست؟

به طور کلی هش برد یا همان هشبرد ماینر بخش اصلی دستگاه ماینر را تشکیل می دهد که وظیفه پردازش اطلاعات را برعهده دارد بدین صورت که هش برد ماینر مسئول انجام محاسبات پیچیده ریاضی برای تأیید و افزودن تراکنش‌های جدید به بلاک چین است. هر دستگاه ماینر از تعدادی هشبرد تشکیل شده که هر هش برد قدرت پردازش خود را دارد و معمولاً چندین هش برد به یکدیگر متصل می شوند تا یک دستگاه ماینر کامل را تشکیل دهند که قادر به تولید مقدار زیادی قدرت هش جهت استخراج است.

برای استخراج ارز دیجیتال باید از ماینرها استفاده کرد و ماینرها برای پردازش  داده ها از هش برد استفاده می کنند،یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات هر ماینر هش برد است که  یک قطعه سخت افزاری است و وظیفه انجام  پردازش های سنگین را بر عهده دارد و معمولا از قطعات دیگر ماینر گران تر است و به نسبت دیگر قطعات اصطحکاک بیشتری دارد.

هش برد را می توان قلب ماینر نامید و از آنجایی که وظیفه پردازش های سنگین را بر عهده دارد باید با بخش پردازش ماینر در ارتباط باشد.

hash board

عواملی که باعث خرابی هش برد می شود

مهم ترین عاملی که به هش برد آسیب وارد می کند حرارت بالا و استفاده طولانی مدت از ماینرها است، در واقع عامل کلی که عمر ماینر ها کاهش می دهد گرما است که در نتیجه میتواند به ماینر آسیب برساند. بنابرابن برای جلوگیری از خرابی هش برد باید از سیستم خنک کننده استفاده کرد، همیشه باید فن های ماینر خود را چک کنید، دلیل‌های آسیب دیدن این قطعه می‌تواند دمای زیادی که محیط دارد یا عملکرد ضعیف فن‌های خنک کننده باشد

زمان تعویض هشبرد

در ابتدا باید بدانید که خرابی هش برد زمان مشخصی ندارد و امکان دارد برای دستگاه هایی که کم کار کردند هم اتفاق بیوفتد، اما خرابی هش برد با بروز علائمی قابل تشخیص است.

1. کاهش هش ریت یا راندمان

دستگاه های ماینر که کار استخراج ارز دیجیتال را بر عهده دارند با میزان مشخصی طراحی شده و به فروش می رسد.به معیار استخراج ارز دیجیتال در دستگاه های ماینر هش ریت گفته می شود، میزان هش ریت ماینر بر روی ماینر درج شده است برخی مواقع هش ریت اعلامی دستگاه از میزان نوشته شده روی تستر بسیار بیشتر است. در چنین مواردی احتمال این وجود دارد که یکی از چند هش برد ماینر آسیب دیده باشد.

2. عدم نمایش حرارت چیپ‌ها

همانطور که می‌دانید دستگاه‌های تستر ماینر قابلیت این را دارند که فرکانس و دمای هر چیپ هش بردها را به شکل جداگانه نمایش دهند. در صورتی که دمای چیپی روی تستر قابل نمایش نباشد، یعنی آن چیپ یا هش برد دچار مشکل شده است.

3. تغییر وضعیت به X  در تستر ماینر

بسیاری از استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال از تسترهای ماینر برای کنترل وضعیت ماینرها استفاده می‌کنند. تسترهای ماینر روی نمایشگر به کاربر نشان می‌دهند که وضعیت کار چگونه است و عملیات ماینینگ به درستی انجام می‌شود. در صورتی که وضعیت دستگاه ماینر روی تستر X یا Dead باشد، یعنی یکی از هش بردها مشکل دارد.

نکات مهم در خرید هش برد ماینر

اگر قصد دارید هش برد مناسبی را خریداری کنید باید به نکته های مهم توجه کنید مطمئن باشید که با دقت به همین نکات ساده می‌توان به بهترین گزینه خرید رسید و از زیان‌های مشکلات بزرگ هنگام نصب و استفاده جلوگیری کرد.

1. توجه به مدل و سازگاری سیستم

اول از همه باید به سری ساخت هش برد ماینر توجه داشته باشید. برای نمونه ماینرهای شرکت بیت مین در سری‌های S و T ساخته می‌شوند. به همین دلیل تنها باید هش بردی را انتخاب کنید که با آن سری دستگاه سازگار است.

2. سلامت ظاهری

اولین و مهم‌ترین نکته در هنگام خرید، توجه به وضعیت ظاهری دستگاه است. دقت کنید که روی برد هش برد جای هیچ گونه لحیم کاری یا تعمیر وجود نداشته باشد. همچنین کلیه هیت سینک‌ها باید در جای خود محکم باشند.

3. نوع کانکتورها

توجه به نوع کانکتور از نکاتی است که نباید هنگام خرید فراموش کنید. توجه نمایید که در صورت انتخاب هش برد ماینر اشتباه، قطعه روی دستگاه ماینینگ سوار نخواهد شد. همچنین در صورت نصب نیز تستر یا خود سیستم هش برد را شناسایی نمی‌کنند.

4. اصالت کالا

با خرید ماینر و خرید یک هش برد تقلبی و نصب آن روی دستگاه ماینینگ مشکلات زیادی برای خود به وجود می‌آورید. مطمئن باشید که با انجام این کار نه تنها هش ریت بیشتر نمی‌شود، بلکه سایر قسمت‌ها در خطر خرابی قرار می‌گیرند. به همین دلیل هنگام خرید اصالت کالا را فراموش نکنید. برای دیدن قدرت هشبردهای مختلف بر روی ماینرهای گوناگون، میتوانید داخل ماشین حساب ماینر وبسایت ایران ماین مشاهده فرمایید.

5. قیمت هش برد

تجهیزات ماینینگ به طور کلی قیمت بسیار بالایی دارند و علاوه بر اینکه قیمت ماینر بالاست در بازار نیز قطعات آن به سختی پیدا می‌شوند. همچنین قیمت اعلامی فروشندگان با هم متفاوت بوده و شرایط خرید را برای مصرف کننده سخت‌تر می‌کنند. برند و مدل دستگاه ماینر نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت هش برد ماینر هستند. شما می توانید با مراجعه به وب سابت ایران هش برد را بهترین قیمت خریداری کنید.


0 رای
امتیاز از خریداران