دیدگاه ها

استخر استخراج چیست؟


استخر استخراج چیست

ماینرها برای برقراری ارتباط با یکدیگر نیاز به فضایی دارند که با یکدیگر همکاری کنند. ارتباط ماینرها با یکدیگر به میزان افزایش قدرت پردازش کمک می کند که در نتیجه به سودآوری بیشتر منجر می شود. از این رو استخرهای استخراج به منظور افزایش میزان سختی شبکه برای استخراج بیت کوین به وجود آمده اند. در ادامه به معرفی استخر استخراج می پردازیم. هنگامی که ماینرهای مختلف قدرت پردازش سخت افزار خود را کنار هم قرار می دهند، یک استخر استخراج تشکیل می شود. به این ترتیب و در نتیجه افزایش قدرت پردازشی دستگاه ها، شانس تایید بلاک ها و دریافت پاداش افزایش می یابد. در این فرآیند، با افزایش قدرت پردازش سخت افزار، حل مسائل ریاضی برای تایید بلوک ها و دریافت پاداش آسان تر می شود. در روزهای ابتدایی بیت کوین، امکان استخراج یا ماینینگ آن با استفاده از رایانه های خانگی نیز وجود داشت، اما به تدریج با افزایش پیچیدگی شبکه و استفاده از دستگاه های ASIC که منحصراً برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده اند، فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال تبدیل می شود. بیشتر و سخت تر بنابراین استخراج منفرد به اندازه کافی سودآور نبود و در نتیجه، ماینرها شروع به راه اندازی استخرهای استخراج و استخراج ارزهای دیجیتال با ترکیب قدرت سخت افزار خود کردند. به این ترتیب، با پیوستن به استخرهای ماینینگ، کاربرانی که عادت به استخراج جداگانه برای استخراج یا استخراج ارزهای دیجیتال دارند، آسان‌تر می‌شود.

اولین استخر استخراج بیت کوین در سال 2010 توسط فردی به نام slush ایجاد شد. این فرد استخر استخراج خود را با نام SlushPool راه اندازی کرد. استخر SlushPool که یکی از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در سراسر دنیا می باشد، در کشور لهستان  راه اندازی شده است. Slush عنوان کرده است که هدف از ایجاد استخر استخراج خود، متحد کردن ماینرهای ضعیف بوده است.

معرفی بزرگترین استخرهای استخراج

در ابتدا استخرهای استخراج تنها برای استخراج بیت کوین وجود داشت، اما با گذر زمان و گسترش در این حوزه، استخرهای زیادی به وجود آمده اند که برای استخراج سایر رمزارزها هم مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی بزرگترین استخرهای استخراج می پردازیم.

استخر استخراج Antpool

استخر استخراج Antpoll

این استخر به عنوان بزرگترین استخر استنخراج بر اساس هش ریت می باشد که کشور چین تاسیس شده است. دستگاه های ماینر موجود در این استخر توسط شرکت Bitmain تامین می شود. شرکت Bitmain در زمینه تولید ماینرهای بیت کوین در دنیا شهرت دارد. استخر Antpool که بزرگترین شرکت تولید کننده دستگاه های ماینر می باشد توانسته است با ارایه خدمات رایگان و امنیت فراوان ، کاربران زیادی را به سوی خود جذب کند.

استخر استخراج F2Pool

استخر استخراج f2pool

چین بزرگترین بازار استخراج بیت کوین در جهان است. ماینرها در این کشور حدود 66 درصد از قدرت هش شبکه بیت کوین را در اختیار دارند. اکنون ممکن است تعجب کنید که چرا چین در صنعت معدن اینقدر قوی است؟ مزایای اصلی استخراج در چین زمان راه اندازی سریع تر و هزینه اولیه کمتر، همراه با نزدیکی بیشتر به محل جمع آوری دستگاه های ASIC است. بنابراین، تعجب آور نیست که کسی بخواهد تجهیزات استخراج خود را به چین منتقل کند و F2Pool نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت در سال 2013 در پکن تاسیس شد. با توجه به محبوبیت این شرکت، F2Pool توانست به سرعت در سایر قاره ها گسترش یابد. این استخر، استخراج رمز ارز‌هایی نظیر Bitcoin (BTC), Ether (ETH), Litecoin (LTC), Zcash (ZEC), Ethereum Classic (ETC), Siacoin (SC), Dash (DASH), Monero (XMR), Monero Classic (XMC), Decred (DCR), Zcoin (XZC) and Verge (XVG) را پشتیبانی می‌کند.

استخر استخراج ViaBTC

استخر استخراج viabtc

ViaBTC یک استخر ماینینگ مستقر در چین است. این استخر در سال 2016 توسط سارا اویانگ راه اندازی شد و از آن زمان به یکی از بزرگترین استخرهای استخراج در منطقه تبدیل شده است. این استخر از 14 ارز از جمله بیت کوین، بیت کوین SV، بیت کوین کش، اتریوم، اتریوم کلاسیک و سایر کوین ها پشتیبانی می کند. در همان سال ViaBTC اولین استخر استخراج بیت کوین کش در جهان را راه اندازی نمود.  همچنین این استخر کیف پول نرم افزاری به همین اسم دارد که توانایی نگهداری دارایی های دیجیتالی شما را دارد.

روش کار استخر استخراج

یک ماینر که با استخر استخراج کار می کند نیازی به مالکیت کل بلاک چین ندارد. در واقع در این روش نیازی به اتصال به هیچ یک از اعضای (همتا) شبکه بیت کوین نیست. این استخراج کنندگان کاملا خارج از شبکه کار می کنند؛ از لحاظ فنی، آنها برای انجام کار استخراج، تنها باید با مدیر استخر در ارتباط باشند. از طرف دیگر، مدیراستخر باید در شبکه بیت کوین قرار داشته باشد و باید منتظر بلاک های جدید باشد و تراکنش ها را تایید کند. در واقع مدیر یک استخر، یک فول نود یا گره کامل از بیت کوین است.


0 رای
امتیاز از خریداران