دیدگاه ها

بیت کوین چیست؟


تاریخچه بیت کوین

بیت کوین در رده اول دنیای ارزهای دیجیتال قراردارد. هیچ کس نمی داند چه کسی آن را ساخته است. البته این موضوع جدید نیست. زیرا اکثر ارزهای دیجیتال در سکوت تولید می شوند. گفته می شود که خالق بیت کوین شخصی است به نام "ساتوشی ناکوموتو". مشخص نیست که ساتوشی ناکوموتو فردی بوده یا گروهی از افراد تحت این نام که "بیت کوین" تولید کرده اند.

پس از تولد این رمز ارز، خبری از ساتوشی ناکوموتو نشد. پس از مدتی ، ارزهای رمزنگاری شده دیگری مانند لایت کوین ، "اتریوم " و... به دنیا معرفی شد. یکی از مزایای اصلی بیت کوین این است که می توان آن را بصورت آفلاین در یک سخت افزار مطمئن ذخیره کرد. به این "سردخانه" می گویند. با وجود ذخیره سازی سرد ، احتمال سرقت ارزهای رمزنگاری شده به صفر می رسد.

معرفی بیت کوین

بیت کوین یک ارز مجازی است که زمانی که قیمت آن در اوایل سال 2018 به 13000 دلار رسید محبوبیت و رونق زیادی کسب کرد. این ارز دیجیتالی ترکیبی از خلاقیت ، غلبه بر موانع قانونی و حذف واسطه ها در امور مختلف مالی و بانکی بود که معاملات مالی را در یک معامله بین المللی امکان پذیر می کرد. سطح بین المللی بنابراین ، در مدت کوتاهی از ظاهر خود ، او توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند.

پس از بیت کوین ، بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده با ویژگی های مشابه متولد شدند. ارزهای رمزنگاری شده دارای ویژگی ها و قابلیت های فوق العاده ای هستند و به همین دلیل در 10 سال گذشته بسیار محبوب شده اند.

ارزهای رمزنگاری شده در زمینه شبکه های بزرگی به نام "بلاک چین" فعالیت می کنند. این شبکه تعداد زیادی کاربر دارد و نمی توان اطلاعات آن را هک کرد.توسعه پذیری، تعداد زیاد کاربران، امکان کلاهبرداری و تقلب در شبکه و عدم نظارت بر شبکه، آن را به محیطی رایگان و موثر برای فعالیت های ارتباطی در زمینه های مختلف تبدیل می کند. به عبارت دقیق‌تر «Bitcoin» در بستر شبکه غیرمتمرکز بلاک چین فعالیت می‌کند.

bitcoin

مزیت های بیت کوین

  • دیجیتالی است

بیت کوین یک ارز کاملاً مجازی است که معادل فیزیکی ندارد. به همین دلیل ، برای ذخیره آن نیازی به فضای خاصی ندارید.

  • شفاف بودن

همه معاملات این ارزهای رمزنگاری شده در یک دفتر کل ثبت می شود که برای همه قابل دسترسی است. هر کیف پول حاوی یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی است. کلید عمومی در معاملات ثبت شده قابل مشاهده است. با مراجعه به دفتر مرکزی ، می توانید از میزان دارایی ها مطلع شوید.

  • امنیت بالا

این ارزهای رمزنگاری شده با استفاده از پروتکل های اختصاصی بر روی یک شبکه بلاک چین امن کار می کنند.گره های ماینر یا ماینر نیز نقش مهمی در امنیت شبکه ایفا می کنند.

  • غیر متمرکز است

بر خلاف ارزهای فیات که در کشورها رایج است ، ارزهای دیجیتالی توسط هیچ سازمان یا دولتی کنترل نمی شوند. این ویژگی را می توان همزمان نقاط قوت و ضعف آن دانست. به دلیل عدم نظارت بر این سیستم ، این یک انتخاب خوب برای کلاهبرداری است. چیزی تا امروز بارها این اتفاق افتاده است.

  • کارمزد کم و سرعت بالا 

دارایی ها توسط این ارزهای رمزنگاری شده در مدت کوتاهی منتقل می شوند. با این حال ، اگر تجار می خواهند پول بین المللی انجام دهند ، باید چند روز منتظر بمانند. علاوه بر این، هزینه های تبدیل ارزهای دیجیتال بسیار کمتر از هزینه های تبدیل ارز فیات است. البته با دشواری شبکه ، هزینه های ارزهای رمزنگاری شده نیز افزایش یافته است.

روش کار بیت کوین

هدف ماینرها دسترسی به بیت کوین های جدا نشده و البته ایمن سازی شبکه است. پاداش ماینرها با ایجاد بلوک های معاملات معتبر و پیوند آنها به بلاک چین است. برای جلوگیری از بلوک های متعدد و دستکاری شبکه ، فقط گره های ثانویه حق ایجاد بلوک را دارند. تمام معاملات با این ارز دیجیتال در یک دفتر مرکزی که برای همه اعضای شبکه قابل دسترسی است، ثبت می شود. هر 2500 تراکنش در یک بلوک انجام می شود و آن بلوک به این دفتر اضافه می شود.

برخی از افراد در شبکه داوطلب می شوند تا این بلوک را در ازای دریافت پاداش به انتهای شبکه اضافه کرده و اطلاعات دفتر مرکزی را به روز کنند. سیستم بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که با کمک یک تابع هش یک مشکل ریاضی برای هر بلوک ایجاد می کند. هر معدنچی که بتواند این مشکل را زودتر حل کند ، مفتخر است که یک بلوک به انتهای زنجیره اضافه کند.

گره شبکه یک کامپیوتر قدرتمند است که نرم افزار بیت کوین را اجرا می کند و در فرایند انتقال داده شرکت می کند و بنابراین به حفظ شبکه بیت کوین کمک می کند.گره ها می توانند ماینر باشند یا فقط می توانند در به اشتراک گذاشتن سیستم خود در حفظ امنیت شبکه و تأیید تراکنش ها نقش ایفا کنند.

بیت کوین یک دارایی دیجیتالی است که در شبکه بلاک چین اجرا می شود. بلاک چین یک سیستم اشتراک اطلاعات است که در آن همه افراد در شبکه به اطلاعات ذخیره شده در دفتر مرکزی دسترسی دارند.در سیستم بانکی، فقط بانک از انتقال دارایی ها و تمام جزئیات آنها مطلع است، اما در بلاک چین، این اطلاعات در دفتر مرکزی ثبت می شود که برای همه قابل دسترسی است. در هر پست، کد فرستنده، کد گیرنده و مبلغ ارسال شده، در دفتر ثبت شده و می توان برای همیشه به آنها اشاره کرد. حجم فعلی دفتر بیت کوین بیش از 320 گیگابایت است.

کیف پول های نرم افزاری بیت کوین

wallet bitcoin

1. Trust Wallet:  این کیف پول نرم افزاری که تنها برای کاربران موبایل طراحی و توسعه داده شده است، این کیف پول علاوه بر نگهداری ارز بیت کوین از اتریوم و ... پشتیبانی می کند

مزایای کیف پول Trust Wallet

  1. حجم برنامه بسیار کم بوده و فضای زیادی را نمی گیرد
  2. در تراست ولت  میتوان خرید و فروش  و مدیریت ارزهای دیجیتال را تجربه کرد
  3. پشتیبانی از حداکثر ارزها به ویژه سولانا

2.Exodus: اگزودوس یکی از کیف پول هایی هست که از بسیاری ارزهای دیجیتال مانند تتر، بین کوین، اتریوم، لایت کوین وغیره پشتیبانی می کند. کیف پول اگزودوس یکی ار بهترین کیف پول ها برای نگهداری تتر است که در عین حال رابط کاربری ساده ای هم دارد.

مزایای کیف پول Exodus

  1. رایگان بودن نرم افزار
  2. دارای نسخه اندروید، ios و دسکتاپ

کیف پول های سخت افزاری بیت کوین

Hardware wallets

1. کیفTrezor T :این کیف پول که توسط شرکت ساتوشی لبز ساخته شده است، این کیف پول بر خلاف نسخه ONE از بیت کوین و ریپل و لایت کوین و چندین ارز دیگر پشتیبانی می کند

مزایای کیف Trezor T

  1. دارای فضایی کارت حافظه
  2. داشتن صفحه نمایش لمسی
  3. پشتیبانی قوی
  4. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

2.کیف Legder Nano : این کیف پول برای ارتباط با سیستم از کابل USB و هم از بلوتوث استفاده می کند. این کیف پول دارای یک باتری است وهمچنین امکان جابجایی آسان و ارتباط بی سیم را دارا می باشد.

مزایای کیف Legder Nano

  1. امنیت بسیار بالا
  2. داشتن باتری
  3. از اکثریت ارزهای دیجیتال پشتیانی می کند
  4. داشتن ارتباط هم با بلوتوث و هم با کابل USB

آینده بیت کوین

از نگاه برخی از منابع خارجی هم هرچند در بلندمدت به نظر می‌رسد بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری و حتی بالاتر چندان دور از انتظار نباشد اما در کوتاه‌مدت چندان نمی‌توان امید به بازگشت سریع قیمت این ارز دیجیتال داشت.


1 رای
امتیاز از خریداران
ایمان مجاهدفر
شنبه, 17 مهر 1400
پاسخ

بسیار عالی و خلاصه بود. ممنون از سایت ایران ماین که ارزهارو با توضیحات کامل در عین حال مفهومی توضیح میده