دیدگاه ها

اتریوم کلاسیک چیست؟


معرفی و تاریخچه اتریوم کلاسیک

دو سال پس از شروع به کار اتریوم در می 2016، یک پروژه شخص ثالث با نام The DAO کلید خورد. یک سازمان غیرمتمرکز توسط یک استارتاپ آلمانی به نام slock.it راه اندازی شد. DAO در واقع یک صندوق سرمایه گذاری غیر متمرکز بود که توسط سرمایه گذارانش مدیریت می شد. قیمت فعلی هر سکه اتریوم کلاسیک 54.27 دلار است (تا 9 اکتبر2021). در حال حاضر ارزش بازار اتریوم کلاسیک 800 میلیون دلاراست و از نظر ارزش کل شبکه، شماره 18 بازار ارزهای دیجیتال است.

ethereumclassic

هارد فورک چیست؟

هارد فورک به سادگی تغییر در قوانین بلاک چین است که با نسخه های قدیمی سازگار نیست، بنابراین نسخه های قدیمی نمی توانند به عنوان گره در شبکه عمل کنند. بنابراین برای استفاده از به روزرسانی های جدید، باید نسخه خود را به روز کنید، درغیر این صورت نمی توانید به عنوان یک گره در شبکه کار کنید.

سافت فورک چیست؟

سافت فورک یک بروز رسانی بلاک چین است که با نسخه های قدیمی سازگار است. در حقیقت، توسعه دهندگان اتریوم می خواستند بدون تغییر قوانین بلاک چین اتریوم، تراکنش هکر DAO را مسدود کرده و گره های بلوک های مربوط به معاملات هکرها را نادیده بگیرند تا پول را پس بگیرند. سکه ها و بلوک های جدید چینی را در سافت فورک نخواهیم دید.

مزایای اتریوم کلاسیک

  1. به چشم انداز اصلی بلاک چین پایبند ماند.
  2. این امر لازمه رشد بالقوه بیشتر برای سرمایه گذاران است. البته این ارز یک سرمایه گذاری پر ریسک است.

معایب اتریوم کلاسیک

  1. اتحادیه EEA که بر روی نرم افزار غیرمتمرکز ساخته شده برای بلاک چین کار کند ندارد.

  2. این برنامه دیگر از توسعه دهندگان برجسته اتریوم که در ابتدا ایده اتریوم را ارائه کرده بودند، پشتیبانی نمی کند.

  3. برخی معتقدند که توسط کسانی که با کل پروژه اتریوم مخالف هستند پشتیبانی می شود.

روش کار اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک درست مانند اتریوم کار می کند. با این حال ، قیمت اتریوم کلاسیک (ETC) و اتریوم (ETH) کاملاً متفاوت است. زبان برنامه نویسی قراردادهای هوشمند در اتریوم کلاسیک "Solidity" میباشد و از نظر زمان ایجاد، اندازه و پاداش بلوک ها شباهت هایی با اتریوم دارد.

اما سازگاری یا به روز رسانی خود را با کدهای اصلی اتریوم به اشتراک نمی گذارد. این بدان معناست که هر چقدر هم که اتریوم از اثبات کار فاصله بگیرد و به اثبات سهام نزدیک شود ، این لزوماً برای اتریوم کلاسیک اتفاق نمی افتد.مگر اینکه هر توسعه دهنده آنها را به طور همزمان و مستقل توسعه دهد. طرفداران اتریوم کلاسیک ادعا می کنند که در صورت بروز برخی هک ها در آینده ، هیچ گونه ممنوعیتی برای اتریوم برای اجرای یک هارد فورک دیگر وجود نخواهد داشت.

ethereumclassic

تفاوت های اتریوم با اتریوم کلاسیک

برنامه های غیر متمرکز: به گفته یکی از توسعه دهندگان اصلی اتریوم کلاسیک، پس از فورک، حدود 90 درصد توسعه دهندگان و برنامه های غیرمتمرکز (Dapps) به اتریوم نقل مکان کردند. برنامه‌های غیرمتمرکز روی اتریوم نسبت به اتریوم کلاسیک تا حد زیادی بیشتر است به طوری که تعداد برنامه های غیر متمرکز فعال در اتریوم کلاسیک حتی به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

بازار: از نظر قیمت و حجم، در حالی که عرضه هر دو تقریباً یکسان است، اتریوم کلاسیک در برابر اتریوم چیزی برای گفتن ندارد. مدت ها است که اتریوم در جایگاه دوم ثابت مانده است، اما اتریوم کلاسیک بعد از فورک حالت وحشتناکی داشت و دائماً به ردیف پایین حرکت می کرد.

ماینینگ: هر دو ارز از الگوریتم استخراج مشابه یعنی Ethash استفاده می کنند، بنابراین ممکن است از سخت افزار استخراج یکسان برای هر دو استفاده شود. سودآوری معدن در هر دو تقریباً یکسان است زیرا وقتی سودآوری یکی از آنها افزایش می یابد، ماینرها به سمت آن می شتابند و توازن نسبی بین این دو ایجاد می کنند.

Differences between Atrium and Classic Atrium

کیف پول های نرم افزاری اتریوم کلاسیک

1. Trust Wallet: این کیف پول نرم افزاری که تنها برای کاربران موبایل طراحی و توسعه داده شده است، این کیف پول علاوه بر نگهداری ارز اتریوم کلاسیک از کوین از اتریوم و ... پشتیبانی می کند.

 Trust Wallet

مزایای کیف پول Trust Wallet

1.حجم برنامه بسیار کم بوده و فضای زیادی را نمی گیرد

2. در تراست ولت  میتوان خرید و فروش  و مدیریت ارزهای دیجیتال را تجربه کرد

3. پشتیبانی از حداکثر ارزها به ویژه سولانا

2.Exodus: اگزودوس یکی از کیف پول هایی هست که از بسیاری ارزهای دیجیتال مانند اتریوم کلاسیک، بین کوین، اتریوم، لایت کوین وغیره پشتیبانی می کند. کیف پول اگزودوس یکی ار بهترین کیف پول ها برای نگهداری تتر است که در عین حال رابط کاربری ساده ای هم دارد.

Exodus

مزایای کیف پول Exodus

  1. رایگان بودن نرم افزار
  2. دارای نسخه اندروید، ios و دسکتاپ

کیف پول های سخت افزاری اتریوم کلاسیک

1. کیفTrezor T: این کیف پول که توسط شرکت ساتوشی لبز ساخته شده است، این کیف پول بر خلاف نسخه ONE از اتریوم کلاسیک و ریپل و لایت کوین و چندین ارز دیگر پشتیبانی می کند.

Trezor T

مزایای کیف Trezor T

  1. دارای فضایی کارت حافظه
  2. داشتن صفحه نمایش لمسی
  3. پشتیبانی قوی
  4. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

2.کیف Legder Nano: این کیف پول برای ارتباط با سیستم از کابل USB و هم از بلوتوث استفاده می کند. این کیف پول دارای یک باتری است وهمچنین امکان جابجایی آسان و ارتباط بی سیم را دارا می باشد.

 Legder Nano

مزایا کیف Legder Nano

  1. امنیت بسیار بالا
  2. داشتن باتری
  3. از اکثریت ارزهای دیجیتال پشتیانی می کند
  4. داشتن ارتباط هم با بلوتوث و هم با کابل USB

آینده اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک یک ارز دیجیتال با آینده ای روشن است که سرمایه گذاری و نگهداری آن آسان است. همانطور که کاربران بیشتری اتریوم می خرند و توسعه دهندگان بیشتری وقت خود را بر روی اپلیکیشن های غیر متمرکز (DApps) در بلاک چین اتریوم کلاسیک صرف می کنند، اعتماد بیشتری در مورد این پلتفرم به دست می آید و نتیجه نهایی آن افزایش قیمت این ارز رمزنگاری شده است.


0 رای
امتیاز از خریداران