دیدگاه ها

ماینر هلیوم چیست؟ نحوه استخراج ارز HNT


معرفی ارز هلیوم

ارز دیجیتال هلیوم با هدف فراهم کردن اینترنت اشیا در سال 2019 فعالیت خود را آغاز کرده است. شبکه هلیوم به تمامی دستگاه های وایرلس اجازه برقراری ارتباط و ارسال داده ها را از طریق گره ها خود می دهد. گره های شبکه هلیوم ترکیبی از شبکه وایرلس و دستگاه های ماینر است که به آن نیز هات اسپات گفته می شود. در واقع هر کاربری با اجرای گره های شبکه هلیوم، توکن HNT را به عنوان پاداش از شبکه دریافت می کند. شبکه هلیوم یک سیستم غیرمتمرکز و به هم پیوسته از دستگاه‌های بی‌سیم است که با فناوری بلاک چین تغذیه می‌شوند. شبکه هلیوم قرار است کاربران سراسر جهان را به اینترنت متصل کند. شبکه هلیوم یک شبکه بی سیم با پوشش دهی برد بلند است. هدف اصلی هلیوم گسترش اینترنت اشیا در جهان و شناسایی کاستی های زیرساخت های موجود است.

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا بستری را فراهم کرده است تا با نصب حسگرها بر روی اشیا، تمامی اشیا می توانند با محیط فیزیکی تماس داشته باشند. یکی از کاربردهای اینترنت اشیا را می توان پرداخت هزینه برق مصرفی که با اتصال به شبکه بانک و برق فراهم می شود را نام برد. در واقع اینترنت اشیا محیطی را فراهم کرده است که تمامی وسایلی که در روزمره با آن ها ارتباط داریم، در صورت دسترسی داشتن به اینترنت را بتوان کنترل کرد. اینترنت اشیا به انسان این امکان را می دهد که از تمامی وسایلی که از شبکه اینترنت اشیا استفاده می کنند را کنترل کند، یک لامپ رشته ای را تصور کنید که با تنظیم ساعت، در وقت معین شده خاموش یا روشن شود، این نمونه از کاربرد اینترنت اشیا است.

ماینر هلیوم

ماینر هلیوم دستگاهی است که برای استخراج ارز دیجیتال هلیوم استفاده می شود. نکته ای که استخراج ارز هلیوم را از ماینینگ و سایر استخراج ارزهای دیجیتال جدا می کند این است که استخراج هلیوم نیازی به مصرف برق زیاد ندارد و مهم ترین مزیت این است که آلودگی محیطی آلودگی صوتی ندارد. با توجه به اینکه ماینر هلیوم برق کمی مصرف می کند، گرمای تولید شده توسط ماینر نیز کم است، بنابراین در محیط استفاده از آن نیازی به فن و خنک کننده نیست. دستگاه استخراج سکه هلیوم دستگاهی شبیه مودم است. ماینر هلیوم از نظر ابعاد و مصرف برق هانند مودم است. مصرف برق در ماینر هلیوم معادل شارژر موبایل است(مصرف برق هلیوم 5 وات است). تمام این مزایا هلیوم را از سایر ارزهای استخراج متمایز می کند. هزینه سنگینی که باید برای ماینر هلیوم پرداخت کنید، تنها هزینه خرید خود ماینر هلیوم است. با توجه به مصرف بهینه انرژی و هزینه های برق ماینر هلیوم، به قدری کم هستند که تنها باید هزینه خرید ماینر هلیوم را پرداخت کرد. ماینرهای هلیوم انواع مختلفی دارند و ویژگی های متمایزی دارند. همچنین لازم به ذکر است که قیمت ماینر ها متناسب با امکانات و امکاناتی است که در اختیار کاربر قرار می دهد. البته اساسا همه ماینرها عملکرد قابل قبولی را به سرمایه گذاران ارائه می دهند و تفاوت عملکرد بین برندهای مختلف ماینرها زیاد نیست. بیشترین تفاوت در میزان درآمد بستگی به محل هات اسپات (ماینر) و اتصال آن به شبکه دارد.

سخت افزار ماینر هلیوم

 

سخت افزار ماینر هلیوم

 

سخت افزار استخراج هلیوم اساساً با ماینرهایی که برای استخراج در شبکه هایی مانند اتریوم و بیت کوین استفاده می شوند متفاوت است. دلیل این مشکل استفاده از الگوریتم اجماع اثبات پوشش در بلاک چین است. با این حال، در حال حاضر شرکت های زیادی در حال تولید و عرضه دستگاه های هلیوم برای استخراج ارزهای دیجیتال هستند و ساختار همه این دستگاه ها کم و بیش یکسان است. در واقع این دستگاه ها به طور کلی شبیه مودم های اینترنتی خانگی هستند. جدای از این موارد، ورود به شبکه بلاک چین هلیوم و شروع فرآیند استخراج این سکه رایگان نیست، اما اساسا هزینه کمتری نسبت به استخراج اتریوم دارد. بد نیست بدانید که استخراج کنندگان ارز دیجیتال هلیوم در حال حاضر قیمت متوسطی در حدود 450 دلار دارند. اما نکته مثبتی که این دستگاه ها دارند این است که در مقایسه با ماینرهای بیت کوین و اتریوم، برق زیادی مصرف نمی کنند، محیط زیست را آلوده نمی کنند و صدا ایجاد نمی کنند. در واقع مصرف برق این آنتن های رادیویی حداقل است و هزینه های مالی و پیامدهای زیست محیطی استخراج بلاک چین هلیوم نزدیک به صفر است. علاوه بر این، هرچه قد معدنچی هلیوم بیشتر باشد، درآمد او نیز بیشتر می شود. در واقع توصیه می شود دستگاه را نزدیک بالاترین پنجره محل قرار دهید و توری فلزی پنجره را باز کنید تا سیگنال های رادیویی بی سیم بدون هیچ گونه اختلالی ارسال و دریافت شود. ضمناً محل قرارگیری دستگاه باید در جایی باشد که کمترین میزان فلز، وسایل الکترونیکی و همچنین بتن در آن قسمت وجود داشته باشد.

اگر می خواهید بدانید که در چه مناطقی بهتر است هات اسپات خود را نصب کنید، می توانید از وب سایت نقشه پوشش هلیوم استفاده کنید. مسافت بیش از 300 متر فاصله مناسبی در نظر گرفته می شود، اما اگر فاصله کمتر از 300 متر باشد، رقابت بین نقاط معدنی افزایش می یابد. شبکه هلیوم به استخراج کنندگان برای پوشش بیشتر و کمک به ساخت شبکه هلیوم پاداش می دهد. ایجاد نقاط مهم در مناطق با تراکم خوب به هدف ذکر شده کمک نمی کند. توصیه می کنیم حداقل 300 متر فاصله داشته باشید.شما نیز میتوانید برای مشاهده درآمد ماینر هلیوم به صفحه ماشین حساب ماینر هلیوم مراجعه کرده و درآمد دستگاه را مشاهده کنید.

کسب درآمد از ماینر هلیوم به چه صورت است؟

هنگامی که ماینر خود را راه اندازی می کنید، ابتدا باید هات اسپات خود را به کیف پول متصل کنید. پس از اتصال هات اسپات به کیف پول، سود استخراج به کیف پول پیشنهادی واریز می شود. امکان اتصال بیش از یک نقطه لمسی به کیف پول وجود دارد. همچنین به خاطر داشته باشید که باید به امنیت کیف پول خود توجه زیادی داشته باشید. تمام درآمد شما از این طریق جمع آوری می شود و اگر کیف پول شما هک شود، توکن های هلیوم قابل برگشت نیستند. توصیه می کنیم امنیت کیف پول خود را جدی بگیرید و 12 کلمه کلیدی خود را در مکانی امن نگه دارید.


1 رای
امتیاز از خریداران
محمدرضا
یکشنبه, 26 تیر 1401
پاسخ

مفید بود ممنون