دیدگاه ها

دسته سیم ماینر چیست؟


دسته سیم ماینر چیست؟

به طور کلی دسته سیم ماینر برای اتصال پاور ماینر به هش برد ها و کنترل برد ماینر به کار میرود که وظیفه انتقال جریان با ولتاژ 12 ولت را از پاور ماینر به هشبرد ها و کنترل برد را دارد. از یک طرف دسته سیم ماینر که به صورت کابل است، دارای قسمت فلزی می باشد و به منبع تغذیه یا پاور پیچ می گردد و طرف دیگر دارای سوکت های 6 پین مادگی ATX می باشد که مقاوم در برابر جریان مداوم و بالا است و به اجزای ماینر متصل می گردد. معمولا برای هر ماینر حدود 10 سوکت برای برق رسانی به هشبردها و کنترل برد نیاز می باشد.

دسته سیم ماینر از 10 سوکت و 4 کابل تشکیل شده است از سیم و سوکت درجه یک ساخته شده است. کابل شوی ها تماما برنجی و پرس شده و پین های تمامی دو شاخه ها برنجی درجه 1 می باشد.

اجزای تشکیل دهنده دسته سیم ماینر شامل:

  • سیم درجه یک
  • کابل شو تمام مس
  • تعداد کابلشو : 4 عدد
  • تعداد سوکت 6 پین  : 10 عدد
  • طول سیم : 45 سانتی متر

 

دسته سیم ماینر چیست؟

 

سیم های دسته سیم ماینر باید بر اساس میزان جریانی که توسط ماینر کشیده می شود انتخاب شوند. اتفاق ناخوشایندی که گاهی برای برخی از ماینرها اتفاق می افتد، ذوب شدن سیم ها و سوختن سوکت های هشبرد است. اگر دسته سیم با قطر صحیح با توجه به توان پاور ماینر انتخاب نشود و جریان بالایی از آن عبور داده شود باعث ذوب شدن سیم می شود.

 می توان از سیم های شماره نیم برای ماینرهایی که مصرف کمتری دارند مانند ماینرهای S9j,Avalon,Z9 mini استفاده نمود. اگر ماینر شما مصرف جریان بالایی دارد، حتما دسته سیم شماره یک باید استفاده گردد.

افرادی که با ماینر سر وکار دارند قطعا با این مورد مواجه می شوند که بعد از مدتی که ماینر ها کار میکنند سوکت های ۶ پین (ATX) که وظیفه برق رسانی به هشبردها را دارند ذوب شده و در بعضی از مواقع خود سیم ها نیز ذوب میشوند که بسیار خطرناک بوده و ممکن است به اتش سوزی فارم منجر شود که خساراتی شدید به بار می آورد. به همبن جهت باید مرتب دسته سیم های ماینر مورد بادید قرار بگیرد تا در صورت ضعف تعویض گردد.


0 رای
امتیاز از خریداران