دیدگاه ها

ریپل چیست؟ دلایل به وجود آمدن این رمز ارز!


در این مقاله به ارز محبوب و شناخته شده ریپل می پردازیم که توانسته در دنیا هم به عنوان پلتفرم و هم به عنوان ارز دیجیتال محسوب شود، پیش از هر چیز باید بدانید که پلتفرم ریپل یک پلتفرم متن باز هست که هدف آن این است که تراکنش ها را سریعتر و با هزنیه ارزان تر پردازش کند.

باید در نخست گفت که ریپل یک شرکت  در سانفرانسیسکو آمریکا هست که محصولات مالی برای بانک ها و نهاد های مالی تولید می کند، اولین بار کریس لارسن در سال 2004  پروژه ریپل را مطرح کرد، در اوایل اوپن کوین نام داشت اما نهایت در سال 2015 به ریپل تغییر نام داد.

ریپل به جای استفاده از سیستم ماینینگ بلاک چین از یک مکانیزم اجماع از طریق گروهی از سرورها برای تایید معاملات استفاده می کند، ریپل برخلاف بیت کوین، تراکنش ها را در عرض چند ثانیه تایید می کند و هزینه بسیار کمی هم  دارد.

به این نکته باید توجه داشت که هدف بیت کوین این است که  تراکنش های همتا به همتا را با حذف بانک ها و واسطه ها انجام دهد اما ریپل برخلاف بیت کوین به هیچ وجه اصلا قصد حذف بانک ها را ندارد.

ripple

موارد استفاده ریپل

1.کارمزد کم در تبدیل ارز: از آنجایی که واحدهای پولی زیادی وجود دارند و به صورت مستقیم به یکدیگر تبدیل نمی شوند پس باید به وسیله یک پول واسط بنام دلار استفاده کرد.

2.معاملات بین المللی سریع: میانگین معملات در شبکه ریپل 4 ثانیه است شما این مدت زمان را با مدت زمان معاملات در شبکه بیت کوین مقایسه کنید.

3. اکوسیستم پرداخت: کاربران می توانند با پول رایج معامله سریع و ارزان را تجربه کنند.

تفاوت بیت کوین با ریپل

برخلاف تصور مردم  که  فکر می کنند اکوسیستم ریپل، یک تکنولوژی مبتنی بر بلاک چین است اما این سیستم  یک سیستم اجماع گرا است و مبتنی بر بلاک چین نیست. هدف این پلتفرم انتقال پول با حجم زیاد در سراسر دنیا با سریعترین سرعت ممکن است. پلتفرم ریپل قارد است در ثانیه 1500 معامله انجام دهد و همچنین قصد دارد که در آینده به 50،000 تراکنش در ثانیه برسد، این در حالی است که پلتفرم بیت کوین و اتریوم هر کدام به ترتیب 6 و 15 تراکنش در ثانیه قادر هستند انجام دهند.

تفاوت بیت کوین با ریپل

مزایای پلتفرم ریپل

  1. پرداخت سریع: درحالی که بانک ها برای انتقال پول به روزها و بیت کوین هم به ساعت ها زمان احتیاج دارند اما پلتفرم ریپل انتقال را در 5-4 ثانیه انجام می دهد.

  2. کارمزد بسیار پایین: هزنیه تایید تراکنش ها در شبکه ریپل بسیار کم است و تنها مبلغ قابل توجه (0.00001) دلار برای هر تراکنش است.

  3. تبادل سایر ارزها در پلتفرم ریپل: شبکه ریپل تنها برای انتقال XRP استفاده نمی شود بلکه میتوان برای انتقال سایر ارزهای فیات یا کالاها استفاده کرد.

معایب پلتفرم ریپل

به گفته شرکت ریپل که به کاربران خود وعده داده بود بخش عظیمی از ارز دیجیتال XRP را به کاربران شبکه منتقل کند اما تاکنون مقادار اندکی به کاربران شبکه انتقال داده است. اغلب موجودی ریپل که در گردش نبوده و در حسابی توسط شرکت ریپل نگهداری می شود که در آینده بر قیمت ریپل تاثیر می گذارد. شبکه ریپل می تواند تراکنش های شما را بلوکه کند، به طوری که خود بنیان گذار ریپل یعنی مک کالب سعی داشت بیش از یک میلیون دلار ریپل بفروشد اما تراکنش تو برگشت خورد. فهرستی منتشر شده که نام بانک های معتبر دیده می شود که تصمیم دارند با ریپل همکاری کنند.

کیف پول های ریپل (XRP)

وب سایت رسمی ریپل هیچ کیف پول نرم افزاری را برای ذخیره و نگهداری ریپل معرفی نکرده است که شاید ارز دیجیتال ریپل  با هدف ذخیره شدن توسط بانک ها و موسسات معرفی شده است اما کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری هستند که بتوانند ارز ریپل را معرفی کنند که در ادامه به معرفی این کیف پول ها می پردازیم.

کیف پول های نرم افزاری ریپل (XRP)

1. کیف Trust Wallet:  این کیف پول نرم افزاری که تنها برای کاربران موبایل طراحی و توسعه داده شده است، این کیف پول علاوه بر نگهداری ارز ریپل، از بیت کوین ، اتریوم و ... پشتیبانی می کند.

کیف Trust Wallet

مزایای کیف پول Trust Wallet

  1. حجم برنامه بسیار کم بوده و فضای زیادی را نمی گیرد.
  2. در تراست ولت  میتوان خرید و فروش  و مدیریت ارزهای دیجیتال را تجربه کرد.
  3. پشتیبانی از حداکثر ارزها به ویژه سولانا.

2.کیف Atomic: یکی از محبوب ترین کیف پول ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال است که سه ویژگی امنیت، ناشناس بودن و تمرکز زدایی را دارا می باشد. این کیف پول برای اندروید، ios، ویندوز، لینوکس و مک در دسترس می باشد.

کیف Atomic

مزایای کیف Atomic

  1. دارای رابط کاربری ساده و جذاب
  2. دارای نسخه های مختلف برای انواع پلتفرم ها
  3. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

معایب کیف Atomic

  1. با کیف پول های سخت افزاری ادغام نمی شود.

کیف پول سخت افزاری ریپل(XRP)

کیف Legder Nano X: این کیف پول برای ارتباط با سیستم از کابل USB و هم از بلوتوث استفاده می کند. این کیف پول دارای یک باتری است وهمچنین امکان جابجایی آسان و ارتباط بی سیم را دارا می باشد.

Legder Nano X

مزایای کیف Legder Nano X

  1. امنیت بسیار بالا
  2. داشتن باتری
  3. از اکثریت ارزهای دیجیتال پشتیانی می کند
  4. داشتن ارتباط هم با بلوتوث و هم با کابل USB

معایب کیف Legder Nano X

  1. وزن بالاتر نسبت به مدل S

  2. راه اندازی اولیه سخت و زمانبر است

ریپل برای سرمایه گذاری مناسب است ؟

هرچقدر بانک ها از پلتفرم ریپل بیشتر برای سرمایه گذاری استفاده کنند ارزش XRP بیشتر خواهد شد اگر در آینده بانک ها تصمیم بگیرند که از ریپل به عنوان ارز واحد استفاده کنند، تمام کسانی که در ریپل سرمایه گذاری کرده اند به سود چشم گیری دست خواهند یافت.

در پایان هم باید گفت که از شبکه ریپل میتوان به عنوان سیستم تبادل ارز استفاده کرد زیرا هم پردازش سریعتر نسبت به بیت کوین و اتریوم دارد و هم کارمزد کمتری هم باید پرداخت کرد.شما می توانید در وب سایت ایران اقدام به خرید ماینر های قانونی کنید و ارزآوری خود را شروع کنید و به بازار ارزهای دیجیتال وارد شوید در وب سایت ایران ماین نیز میتوانید علاوه بر خرید ماینر، قطعات ماینر را نیز خریداری کنید.


0 رای
امتیاز از خریداران