دیدگاه ها

سولانا چیست؟ این رمز ارز را بهتر بشناسید!


سولانا چیست

ارز دیجیتال سولانا در سال 2017 توسط آناتولی پاکونکو  ایجاد شد، ارز سولانا یک بلاک چین رمز ارزی است که با کارایی بالا خود و از قرارداد های هوشمند  پشتیبانی می کند. شما برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می توانید به وب سایت ایران ماین مراجعه کنید و قیمت ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید.

آناتولی پاکونکو با استقاده از تابع معروف بیت کوین (SHA256) توانست  برای ایجاد یک روش زمان سنجی غیر متمرکز در بلاک چین استفاده کرد.آناتولی مطرح کرده بود که هدف از ایجاد سولانا حداکثر رساندن بازدهی شبکه از طریق اثبات سهام  با کمترین مانع های ورودی است.  او با توجه به تجربه قبلی اش در Dropbox به عنوان مهندس نرم افزار، تجربه گسترده ای در مورد الگوریتم های فشرده سازی دارد.

عرضه اولیه ارز سولانا در مارس 2020 میلادی  از مسیر CoinList  انجام شد، و در آوریل 2018 حدود 16 درصد از ارز سولانا با قیمت 4 سنت تقسیم شد و در مارس سال 2020 عرضه اولیه انجام گرفت و 8 میلیون SOL با قیمت کلی 1.76 میلیون به فروش رسید که این تنها 1.6 درصد از عرضه بیت کوین در سال 2020 بود.

ویژگی های ارز سولانا

توربین: یک پروتکل انتشار بلاک

کلود برک: یک پایگاه داده برای حساب کاربران

پایپ لاینینگ: واحد پردازش معاملات برای اعتبارسنجی

گلف استریم: پروتکل انتقال تراکنش بدون استخر انتظار

بایگانی کنندگان: برای ذخیره سازی دفتر کل توزیع کنندگان

تحمل خطای بیزانس تاور: یک مدل مبتنی بر POH از الگوریتم  PBFT

سی لول: اولین موتور اجرای قرادادهای هوشمند به صورت موازی در جهان

رمز ارز سولانا چیست؟

رمز ارز sol توکن مورد استفاده در شبکه بلاک چین سولانا است. شبکه سولانا برای از افزایش امنیت، تمام کارمزد های که در قالب رمز ارز SOL پرداخت می شود سوزانده می شود.

کاربرد های ارز سولانا

حاکمیت: در شبکه سولانا، حاکمیت  از طریق رای گیری بین دارندگان رمز SOL در آینده انجام خواهد شد.

کارمزد تراکنش‌ها: کاربران باید برای تراکنش ساده انتقال توکن، کارمزد خود را با رمز ارز SOL پرداخت کنند

استیکینگ: شبکه سولانا در برابر مشارکت کاربران در شبکه و امنیت بخشیدن به شبکه ، پاداش هایی در قالب توکن SOL پاداش می دهد.

اهداف ارز دیجیتال سولانا

1.کارمزد کم شبکه: سولانا برای  تمام کاربران خود برای انجام معاملات  کارمزد کم را در قبال پردازش سریع انجام می دهد.

2.بهبود مقیاس پذیری: آناتولی یاوونکو الگوریتم POH را برای ارز سولانا معرفی کرد و استفاده از این الگوریتم در شبکه سولانا باعث شده است که مقیاس پذیری افزایش پیدا کند و به همین دلیل استفاده کاربران از این شبکه زیاد شده است.

3. کاهش مدت زمان پردازش: در دنیای ارزهای دیجیتال مدت زمان پردازش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است  و به همین دلیل است که ارز سولانا در مدت زمان کوتاه در بین کاربران محبوبیت زیادی کسب کرده است، همچنین ارز سولانا زمان اعتبار سنجی را برای معامله و اجرای قرارداد هوشمند کاهش می دهد.

بهترین کیف پول های سخت افزاری برای سولانا

1.Ledger Nano S : کیف پول Ledger Nano که به دلیل استقاده از پروتکل امنیتی لجر، این کیف پول را به امن ترین کیف برای ذخیره ارز سولانا تبدیل کرده است.

از مزایای این کیف پول می توان به  پشتیبانی از 107 ارز و به علاوه سولانا، امنیت سطح بالا، قیمت پایین تر نسبت به سایر کیف پول ها اشاره کرد.

در کنار مزایای Nano، معایبی هم دارد که شامل به صفحه نمایش کمتر 1 اینچ، لمسی نبودن صفحه نمایش و پشتیبانی نکردن از سیستم IOS است.

2.Legder Nano X : این کیف پول هم همانند نسخه S از پروتکل لجر استفاده می کند و همچنین این کیف پول هم امنیت یکسانی مانند نسخه S دارد، از مزایای این کیف پول میتوان به بلوتوثی بودن این کیف پول برای اتصال با موبایل و کامپیوتر، پشتیبانی از سیستم IOS و نگهداری بلند مدت ارزها اشاره کرد.

کیف پول های سخت افزاری برای سولانا

بهترین کیف پول های نرم افزازی سولانا

1. Trust Wallet:  این کیف پول نرم افزاری که تنها برای کاربران موبایل طراحی و توسعه داده شده است، این کیف پول علاوه بر نگهداری ارز سولانا  از بیت کوین ، اتریوم و ... پشتیبانی می کند

مزایای کیف پول Trust Wallet

1.حجم برنامه بسیار کم بوده و فضای زیادی را نمی گیرد

2. در تراست ولت  میتوان خرید و فروش  و مدیریت ارزهای دیجیتال را تجربه کرد

3. پشتیبانی از حداکثر ارزها به ویژه سولانا

2.Binance: بایننس که یکی از بزرگترین  صرافی های رمز نگاری شده در جهان شناخته می شود، این صرافی یک کیف پول نرم افزاری به همین نام را برای کاربران موبایل ، دسکتاپ و وب ارایه کرده است

مزایای کیف پول Binance

1.این کیف پول از تایید دو مرحله ای پشتیبانی می کند.

2. امکان خرید و فروش ارز در این کیف پول وجود دارد.

3. کیف پول Binance  امنیت بسیار بالایی دارد.

کیف پول های نرم افزازی سولانا

خرید ارز  سولانا

برای خرید ارزهای دیجیتال باید به صرافی های معتبر مراجعه کرد و همچنین برای خرید ارزهای دیجیتال باید صرافی هایی انتخاب کرد که حجم معاملات بیشتری دارد و صرافی های خارجی کارمزد کمتری نسبت به صرافی های ایرانی دارد. ارز دیجیتال سولانا را می‌توان از صرافی‌هایی که این ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند، خریداری نمود. در ادامه تعدادی از این صرافی‌ها معرفی می‌گردد.

خرید ارز  سولانا

صرافی Binance: صرافی بایننس روزانه حجم معاملات زیادی را به خود اختصاص داده است و در بین کاربران خود محبوبیت زیادی دارد و همچنین صرافی بایننس از ارزهایی همچون بیت کوین، گراف، ایاس و غیره پشتیبانی می کند.

صرافیBilaxy: این صرافی که در اواخر سال 2018 کار خود را شروع کرده است، ادعا کرده است روزانه صدها هزار معامله گر از 80 کشور در سراسر دنیا دارد و بیش از 150 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند.

صرافی FTX: این صرافی در سال 2019 کار خود را آغاز کرد و در میان پنج صرافی برتر قرار دارد و از محبوبیت بالایی برخوردار است. این صرافی علاوه بر ارز سولانا از بیت کوین و اتریوم و غیره را پشتیبانی می کند.

صرافی Huobi Global: این صرافی  در کشور سنگاپور و در سال 2013 تاسیس شد، این صرافی مدعی شده است که میلیون ها کاربر از 130 کشور سراسر دنیا از این صرافی برای خرید و فروش ارز استفاده می کنند.

فروش ارز سولانا

برای فروش ارز دیجیتال هم مانند خربد باید به صرافی های ارز دیجیتال مراجعه کرد. لازمه آن این است که پس از اینکه در صرافی که از قبل انتخاب شده است، ثبت‌نام نمود و سپس ارز سولانا را به فروش رساند. در ابتدا باید جفت ارز را انتخاب کرد و پس از فروش در صرافی‌های خارجی حتماً آن را به صرافی‌های داخل ایران منتقل نمود .

نحوه استخراج ارز سولانا

برای تشخیص قابلیت استخراج یک ارز دیجیتال باید بررسی نمود از چه الگوریتمی استفاده می‌کند. برای این منظور باید یک ارز قابلیت استخراج مبتنی بر الگوریتم اثبات کار یا PoW را دارا باشد. همان‌طور که گفته شد این رمزارز از الگوریتم PoH و یا اثبات تاریخ بهره می‌برد و بر پایه این الگوریتم طراحی شده است. یعنی به طور مختصر و کلی می‌توان گفت ارز دیجیتال Solana قابلیت استخراج را دارا نمی‌باشد

پیش بینی آینده ارز سولانا

در حالی که تنها پنج ماه از سال 2020 گذشته بود از قیمت 1.4 دلار به 57 دلار رسید و تنها دلیل موفقیت سولانا را در چنین مدت زمان کم را می توان به پشتیبانی از قرارداد های هوشمند دانست. طبق گزارش هایی که منتشر شده این ارز از سال  2022 تا 2025 روند صعودی خواهد داشت روندهای بلندمدت که با تجزیه و تحلیل فنی داده‌های قیمت تعیین می‌شوند، در پیش‌بینی قیمت آینده بسیار کمک‌کننده خواهند بود.

در پایان هم باید گفت که سولانا یک پروژه بسیار قدرتمند در حوزه رمز ارز های دیجیتال هست که میتواند روند صعودی را در مدت زمان کوتاه سپری کند، شبکه سولانا مسئله مقیاس پذیری را تا حد زیادی رفع کرده است و همچنین ارز سولانا در پروژه تتر همکاری کرده است که منجر به ورود USTD به اکوسیستم شده است.


1 رای
امتیاز از خریداران
سیما معین نژاد
شنبه, 10 مهر 1400
پاسخ

سولانا بسیار ارز پرسود و آینده داری است. سپاس از توضیحات شما