دیدگاه ها

تتر چیست؟ برترین استیبل کوین بازار ارزدیجیتال!


تتر چیست؟

تتر به عنوان یکی از ده ارز برتر با ثبات در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می شود، پشوانه تعداد بسیاری از ارزهای دیجیتال دلار آمریکا است و این مسئله در مورد تتر هم صدق می کند. در ابتدا در سال 2014 تتر را با نام ریل کوین معرفی شد اما در نهایت در چند ماه بعد توسط شرکت iFinex صاحب صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس، به نام تتر تغییر نام پیدا کرد.

ارزش یک تتر معادل یک دلار آمریکا است و برای مشاهده نرخ لحظه ای تتر میتوانید به صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال ایران ماین مراجعه کنید.

دلیل اصلی استفاده از تتر را میتوان فراهم کردن ثبات و تعادل در بازارهای ارز دیجیتال دانست. تتر توسط مردم و صرافی های ارز دیجیتال و معامله گران مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع باید گفت که تتر، ارز دیجیتالی است که صرافی ها به عنوان جایگزین دلار از آن استفاده می کنند.تتر به کاربران اجازه می دهد که توکن های با ارزش را ذخیره و با کارمزد ناچیز دریافت و ارسال کنند.

tether

توکن تتر با واحد اختصاصی USDT شناخته می شود و اولین بار بر روی بلاک چین بیت کوین انتشار یافت و در ادامه با هدف کمتر کردن کارمزد انتقال ارز بر روی بلاک چین های اتریوم، ترون، ایاس و الگوراند فعال شد.

پشتوانه تتر

در اوایل شرکت iFinex ادعا کرده بود که پشوانه تتر بانک مرکزی آمریکا است اما در نهایت وبسایت کریپتو اعلام کرد که ارز دیجیتال تتر توسط هیچ دولتی پشتیبانی نمی شود.برخی ها اعتقاد دارند که تتر ارز دیجیتال محسوب نمی شود و نمیتوان از آن به عنوان پول استفاده کرد اما تتر به عنوان یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین رمز ارزهای پایدار در دنیای ارزهای دیجیتال در بین کاربران می باشد و بسیاری از بازرگانان از تتر به عنوان جایگزین دلار در معاملات خود استفاده می کنند. در کشور چین قوانین بسیار پیچیده و سختی برای مبادله ارز وجود دارد و این امر باعث شده است که بازرگانان از تتر برای مبادلات خود استفاده کنند البته در اوایل تاجران از بیت کوین برای مبادلات استفاده می کردند اما به دلیل نوسانات زیاد این ارز در سال  2018 تصمیم گرفتند به تتر روی بیاورند و از آن برای مبادلات خود استفاده کنند. در بسیاری از کشورهای دنیا، که ارزش پول ملی رو به کاهش است، بسیاری از افراد ترجیع می دهند دارایی خود را به تتر که ارزش ثابتی دارد تبدیل کنند.

کاربردهای اصلی تتر

  1. انتقال آسان: تتر به دلیل ثبات نسبی قیمت در موارد بسیاری می تواند جایگزین دلار باشد و انجام تراکنش به واسطه تتر در مقایسه با ارزهای فیات بسیار سریعتر و ارزان تر انجام می شود

  2. حفظ ارزش سرمایه: در زمانی که بیت کوین و اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال به هر دلیلی با کاهش قیمت روبرو شوند، می توان با تبدیل کردن ارز خود به تتر ارزش دارایی خود را حفظ کرد. بسیاری از تریدرها به همین دلیل است که از تتر برای خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

 ویژگی های تتر

  1. دارای اعتبار: تتر با استفاده از ارزهای فیات(مانند دلار و تومان و...) ذخیره نقدی و پشتیبانی می شود.

  2. شفافیت مالی: اطلاعات مربوط به ارزهای پشتوانه تتر به صورت زنده میتوان مشاهده و پیگیری کرد.

  3. قابلیت تبدیل آسان به پول نقد: در صرافی ها می توان تتر را به ارزهای فیات (مانند دلار و تومان و...) تبدیل کرد.

ویژگی های بیت کوین

کیف پول نرم افزاری تتر(USDT)

  1.  Trust Wallet: این کیف پول نرم افزاری که تنها برای کاربران موبایل طراحی و توسعه داده شده است، این کیف پول علاوه بر نگهداری ارز سولانا  از بیت کوین ، اتریوم و ... پشتیبانی می کند

مزایای کیف پول Trust Wallet

1.حجم برنامه بسیار کم بوده و فضای زیادی را نمی گیرد

2. در تراست ولت  میتوان خرید و فروش  و مدیریت ارزهای دیجیتال را تجربه کرد

3. پشتیبانی از حداکثر ارزها به ویژه سولانا

کیف پول های تتر

2. coinomi: کوینومی یکی از قدیمی ترین کیف پول ها برای ذخیره تتر است که برای پلتفرم های اندروید،  ios و کامپیوتر های شخصی در دسترس هست

مزایای کیف پول Coinomi

  1. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

  2. دارای نسخه اندروید و ios و دسکتاپ

  3. رایگان بودن نرم افزار

3.Exodus: اگزودوس یکی از کیف پول هایی هست که از بسیاری ارزهای دیجیتال مانند تتر، بین کوین، اتریوم، لایت کوین وغیره پشتیبانی می کند. کیف پول اگزودوس یکی ار بهترین کیف پول ها برای نگهداری تتر است که در عین حال رابط کاربری ساده ای هم دارد.

مزایای کیف پول Exodus

  1. رایگان بودن نرم افزار

  2. دارای نسخه اندروید، ios و دسکتاپ

کیف پول سخت افزاری تتر(USDT)

  1. کیف Legder Nano X: این کیف پول برای ارتباط با سیستم از کابل USB و هم از بلوتوث استفاده می کند. این کیف پول دارای یک باتری است وهمچنین امکان جابجایی آسان و ارتباط بی سیم را دارا می باشد.

Legder Nano X

مزایای کیف Legder Nano X

  1. امنیت بسیار بالا

  2. داشتن باتری

  3. از اکثریت ارزهای دیجیتال پشتیانی می کند
  4. داشتن ارتباط هم با بلوتوث و هم با کابل USB

معایب کیف Legder Nano X

  1. وزن بالاتر نسبت به مدل S

  2. راه اندازی اولیه سخت و زمانبر است

  1. کیفTrezor T: این کیف پول که توسط شرکت ساتوشی لبز ساخته شده است، این کیف پول بر خلاف نسخه ONE از تتر و ریپل و چندین ارز دیگر پشتیبانی می کند

Trezor T

مزایای کیف Trezor T

  1. دارای فضایی کارت حافظه

  2. داشتن صفحه نمایش لمسی

  3. پشتیبانی قوی
  4. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

معایب کیف Trezor T

  1. قیمت نسبتا بالا در مقایسه با سایر کیف پول های هم رده

در پایان هم باید به این نکته توجه داشت که می توان با تبدیل دارایی خود به تتر میتوان علاوه بر حفظ ارزش دارایی خود، به ترید هم پرداخت. تتر همیشه برابر یک دلار خواهد بود چراکه پشوانه تتر دلارهایی هست که در بانک نگهداری می شوند.


0 رای
امتیاز از خریداران