دیدگاه ها

زی کش چیست؟


اولین نسخه آزمایشی توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز در سال 2003 انجام شد، زی کش به عنوان یک فورک بیت کوین کارخودش را آغاز کرد. سرانجام در سال 2016 بر روی بیت کوین با هدف تراکنش های مخفی را برای کاربران نمایان کندبه صورت عمومی عرضه شد.

zcash

روش کار زی کش

از آنجایی که بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند اما این در حالی است زی کش از الگوریتم Equihash  استفاده می کند. در شبکه زی کش تراکنش ها توسط اعضای شبکه تایید می شود و توسط ماینرها در بلاک قرار می گیرد. در شبکه زی کش بدون اینکه نیاز به افشای آدرس فرستنده و گیرنده و مبلغ باشد میتواند تراکنش ها به درستی انجام داد.

زی کش در سال 2016 که در بازار ارز دیجیتال عرضه شد، به دلیل تعداد پایین واحد های استخراج شده و مشکلات در صرافی های پذیرنده، قیمت چند برابری نسبت به بیت کوین داشت.  در سال 2016 قیمت هر واحد زی کش 4290 دلار بود این در حالی است بیت در همان لحظه 680 دلار است.

براساس آدرس‌های کیف پول در زی‌کش می‌توان شفاف یا غیرشفاف بودن تراکنش‌ها را مشخص کرد. اگر آدرس‌ با حرف «t» آغاز شود، این آدرس شفاف است و مانند آدرس بیت کوین می‌توان تمام جزئیات تراکنش‌ها و موجودی آن آدرس را مشاهده کرد اما اگر آدرس با حرف «z» شروع شود، نشان دهنده مخفی بودن آن آدرس است و امکان مشاهده و رهگیری تراکنش‌ها وجود ندارد.

کیف پول های نرم افزاری  زی کش

WinZEC: نرم افزاری است که برای سیستم عامل ویندوز منشتر شده است برخلاف کیف پول رسمی زی کش که فقط برای سیتم عامل لینوکس است. برای استفاده از این کیف پول به حداقل  2 گیگابایت رم و اینترنت پرسرعت نیاز دارید تا بتوانید اطلاعات مربوط به تراکنش های بلاک چین را دانلود کنید.

ویژگی های کیف پول WinZEC

  1. قابلیت اجرا روی سیستم عامل ویندوز 
  2. برای اجرا نیاز به دانلود کل بلاک چین است
  3. قابلیت مخفی سازی تراکنش ها

zec-qt-wallet: اولین کیف پول نرم افزاری که توسط زی کش منتشر شده است که برای ویندوز و مک مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این کیف پول به حداقل  2 گیگابایت رم و اینترنت پرسرعت نیاز دارید تا بتوانید اطلاعات مربوط به تراکنش های بلاک چین را دانلود کنید.

zec-qt-wallet

ویژگی های کیف پول zec-qt-wallet

  1. قابلیت نصب در سیتم عامل مک و ویندوز
  2. برای اجرا نیاز به دانلود کل بلاک چین است
  3. قابلیت مخفی سازی تراکنش ها

ZelCore: این کیف پول علاوه بر زی کش و از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می کند و این کیف پول برای سیتم های عامل های ویندوز، مک، اندروید، لینوکس و ios در دسترس است. برای استفاده از این کیف پول نیاز دانلود بلاک چین نیست وحجم کمی دارد.

ZelCore

ویژگی های کیف پول ZelCore

  1. قابلیت نصب در سیتم عامل ویندوز، مک، اندروید، لینوکس و ios
  2. برای اجرا نیاز به دانلود بلاک چین نیست
  3. قابلیت مخفی سازی تراکنش ها را ندارد

Coinomi: کوینومی یکی از قدیمی ترین کیف پول ها برای ذخیره زی کش است که برای پلتفرم های اندروید،  ios و کامپیوتر های شخصی در دسترس هست.

Coinomi

ویژگی های کیف پول Coinomi

  1. قابلیت نصب در سیتم عامل اندروید وios
  2. برای اجرا نیاز به دانلود بلاک چین نیست
  3. قابلیت مخفی سازی تراکنش ها را ندارد

Guadra: این کیف پول برای نگهداری زی کش، بیت کوین، اتریوم و ارز دیجیتالی دیگر مناسب است.  

Guadra

ویژگی های کیف پول Guadra

  1. قابلیت نصب در سیتم عامل اندروید وios

  2. برای اجرا نیاز به دانلود بلاک چین نیست

  3. قابلیت مخفی سازی تراکنش ها را ندارد

کیف پول های سخت افزاری زی کش

Ledger Nano S: کیف پول Ledger Nano که به دلیل استقاده از پروتکل امنیتی لجر، این کیف پول را به امن ترین کیف برای ذخیره ارز زی کش تبدیل کرده است.

Ledger Nano S

مزایای کیف پول Ledger Nano S

  1. پشتیبانی از 107 ارز دیجیتال
  2. امنیت سطح بالا
  3. قیمت پایین تر نسبت به سایر کیف پول ها

Trezor T: این کیف پول که توسط شرکت ساتوشی لبز ساخته شده است، این کیف پول بر خلاف نسخه ONE از زی کش و ریپل و چندین ارز دیگر پشتیبانی می کند.

Trezor T

مزایای کیف Trezor T

  1. دارای فضایی کارت حافظه
  2. داشتن صفحه نمایش لمسی
  3. پشتیبانی قوی
  4. پشتیبانی از اکثریت ارزهای دیجیتال

آینده زی کش

زی کش در ابتدای سال 2020 روند نزولی را درپیش گرفته بود اما در سال 2021 مانند سایر ارزهای دیجیتال روند صعودی پیدا کرد. نمودار زی کش هماندد بیت کوین شبیه به هم است و اکثر پیش بینی ها در مورد زی کش روشن است.

زی کش یا زد کش، برای ارائه حریم خصوصی و غلبه بر مشکلات امنیتی طراحی شده است. با توجه به تاریخچه و تحولات قیمتی این ارز دیجیتال، پیش بینی آینده زی کش (Zcash) بسیار دشوار است. پیش بینی‌ها غالباً نظر مثبتی درباره سرمایه گذاری در زی کش دارند. اما به هر حال این شما هستید که پس از بررسی و تحلیل، تصمیم می‌گیرید که در کدام ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

شما می توانید برای مشاهده قیمت زی کش به وب سیات ایران ماین مراجه کنید که این وب سیات در زمینه فروش ماینر و قطعات ماینر فعالیت می کند و شما می توانید برای خرید ماینر بیت کوین، خرید ماینر اتریوم و ماینر های دیگر به این وب سایت مراجعه و خرید های خود را به صورت قانونی انجام دهید. ایران ماین نخستین تولید کننده دستگاه های ماینر به صورت قانونی می باشد. 


0 رای
امتیاز از خریداران