دیدگاه ها

از کجا ماینر بخرم؟ ماینرهای قانونی ایران ماین


از کجا ماینر بخرم؟

از آنجایی که افراد زیادی به دنبال استخراج بیت کوین هستند، پس باید اقدام به خرید دستگاه های ماینر یا همان ASIC کرد. پس اولین نکته ای که در خرید ماینر باید توجه داشت، قانونی بودن دستگاه ماینر می باشد زیرا در صورتی که دستگاه ماینرشما غیرقانونی باشد، علاوه بر ضبط دستگاه ماینر، شما را  جریمه نقدی خواهند کرد. در ادامه به نکاتی که به هنگام خرید ماینر  ضروری هستند، می پردازیم.

انتخاب ارز برای استخراجانتخاب ارز برای استخراج

مهم ترین موضوعی در هنگام خرید ماینر به آن توجه کرد، نوع ارزی است که می‌خواهید استخراج‌کنید. زیرا هرکدام از ماینرها با الگوریتم خاصی کار می کنند و هر کدوم از الگوریتم ها می تواند ارز خاصی را استخراج کند. برای نمونه الگوریتم SHA-256  می تواند ارزهای محبوبی همچون بیت کوین، بیت کوین کش را استخراج کند. باید به سوال مهمی که ممکن است برای شما پیش بیاید پاسخ بدهیم، آیا می‌توان از ماینر بیت کوین برای دیگر ارزها هم استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت که اگر ارز مورد نظر شما از الگوریتم بیت کوین پشتیبانی می کند، شما می توانید با استفاده از دستگاه ماینر اقدام به استخراج ارز مورد نظر خود کنید. جالب است بدانید با توجه به الگوریتم‌هایی که هر ماینر ویژه خود دارد و با سایر ماینرها متفاوت است.

مشخصات فنی ماینرمشخصات فنی ماینر

قبل از خرید دستگاه ماینر به موضوعاتی میزان مصرف انرژی، قدرت پردازش، وزن دستگاه و میزان تولید صدا باید توجه ویژه ای داشت. قدرت پردازش بیت کوین ماینر هش ریت است که واحد آن نیز هش بر ثانیه است. به معیار استخراج ارز دیجیتال در دستگاه های ماینر هش ریت گفته می شود، میزان هش ریت ماینر بر روی ماینر درج شده است، برخی مواقع هش ریت اعلامی دستگاه از میزان نوشته شده روی دستگاه تستر بسیار بیشتر است. میزان صدای تولید شده توسط ماینرها با دسی بل شناخته می شود. اصطکاک خود فن ها در قسمت بلبرینگ و مهم تر از ان اصطکاک هوا با پره ها و مساحت بالای هیت سینک ها باعث ایجاد صدای زیادی می شود. مقدار این صدا ، در نزدیکی ماینر به ۷۰ تا ۹۰ دسی بل میرسد که این عدد در حد صدای سشوار می باشد.

میزان استخراج روزانهمیزان استخراج روزانه

میزان درآمد از استخراج ارزهای دیجیتال مسئله ی مهمی است که باید به آن توجه کرد. برای اینکه از میزان مصرف برق و میزان درآمد دستگاه ماینر به صورت روزانه و ماهانه مطلع شوید، حتما تاکید می شود از ماشین حساب ماینر ایران ماین استفاده کنید

برند مناسببرند مناسب 

یکی از برترین شرکت ها در زمینه ساخت دستگاه های ماینر بیت کوین، شرکت Bitmain می باتشد که دستگاه های ماینر خود را با نام Antminer عرضه می کند. علاوه بر شرکت بیت مین شرکت هایی همچون MictoBT، Canaan و Innosilicon در زمنیه تولید دستگاه های ماینر مشغول به فعالیت هستند و به رقیب های اصلی شرکت بیت مین محسوب می شود. از بهترین دستگاه های ماینر در زمینه استخراج بیت کوین می توان به دستگاه های Antminer s9j ،Innosilicon T2Tz و Whats Miner M21 اشاره کرد.

استفاده از ماینر قانونی

به موجب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صورت نگهداری دستگاه ماینر غیرقانونی، براساس قانون  قاچاق، حمل و نگهداری کالا‌های مجاز مشروط علاوه بر ضبط کالا مرتکب به جریمه نقدی معادل سه برابر ارزش کالا محکوم می‌گردد. در صورت استفاده از برق پراکنده (خانگی) برای استفاده از ماینر حداکثر ۵ برابر هزینه برق  مصرف شده برای استخراج رمزارز با قیمت صادراتی از متخلف اخذ خواهد شد. پس پیشنهاد می شود که برای استفاده از دستگاه ماینر به منظور استخراج ارزهای دیجیتال از دستگاه ماینر قانونی همراه با برگه سبز استفاده کنید تا از خسارت های مالی جلوگیری شود.

شرکت ایران ماین نخستین تولید کننده دستگاه های ماینر در خاورمیانه با خط مونتاژ کاملا مدرن و سیستم pick and place و نیروی متخصص با ۳۴ عاملیت در کل کشور که به منظور خدمات رسانی بهتر مجهز به تعمیرگاه تخصصی دستگاهای ماینر، تولید برد PCB و اسمبل کردن SMD توسط دستگاه های pick and place می باشد . هر ماینر در شرکت ایران ماین با بارکد رهگیری و استعلام پلیس امنیت اقتصادی، تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت سازمان محیط زیست می باشد. شرکت و فروشگاه ایران ماین پیشرو در استخراج مواد معدنی از معادن مختلف، از سال ۱۳۳۴ و هم اکنون پیشرو در استخراج معادن ارزی در حال فعالیت میباشد. همنیطور با این تفاسیر میتوانید قیمت ماینر را در این وبسایت مقایسه و خرید نماید.


0 رای
امتیاز از خریداران