دیدگاه ها

کدام ماینر بهتر است؟


کدام ماینر بهتر است؟

 

کدام ماینر بهتر است؟

در این قسمت قصد معرفی برترین ماینر های بیت کوین را داریم که با توجه به محبوبیت روزافزون بیت کوین در سراسر جهان، صنعت استخراج این رمز ارز روز به روز در حال گسترش می باشد. راه های زیادی برای به دست آوردن بیت کوین وجود دارد، خرید کوین، خرید ماینر یا استفاده از رایانه های شخصی از جمله راه هایی است که می توان برای بدست آوردن بیت کوین استفاده کرد. احتمالا باید بدانید که کامپیوترهای شخصی اصلا برای ماین بیت کوین مناسب نیستند و باید از سخت افزارهای مخصوص ماینینگ که برای استخراج طراحی شده اند استفاده کنید. به دلیل رقابت پذیری فرآیند استخراج و سختی استخراج، معمولاً در فواصل زمانی چند ماهه سخت افزارهای جدید و کارآمدتر به بازار عرضه می شود و سخت افزارهای قدیمی به تدریج از بین می روند.

 

پارامترهای مهم در انتخاب بهترین ماینر

با توجه به پیچیدگی که در ماین کردن بیت کوین وجود دارد، باید تصمیم گرفت که بر روی سخت افزار مناسب جهت استخراج سرمایه گذاری کرد. از جمله پارامترهایی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد، هش ریت و مصرف برق ماینر می باشد.

هش ریت: به تعداد محاسباتی که هر سخت افزار می تواند در ثانیه انجام دهد، هش ریت گفته می شود. هرچقدرسختی شبکه بالاتر رود، قدرت هش ریت بیشتری برای استخراج  بلاک نیاز دارد.هرچقدر هش ریت بیشتر باشد، زیرا شانس ماینر برای یافتن بلاک بعدی و دریافت پاداش افزایش می‌یابد.

مصرف برق: میزان برق مصرفی دستگاه های ماینر بر حسب وات محاسبه می شود و هرچقدر دستگاه  قدرتمند تر باشد میزان مصرف برق بیشتری را هم مصرف می کند. سخت افزار استخراج  بیت کوین یک سرمایه گذاری است و میزان هزینه های سرمایه گذاری برای قبل از خرید لازم است فرد باید میزان برق مصرفی را محاسبه کنید و برای خرید ماینر و مشاهده درآمد دستگاه ماینر به صفحه ماشین حساب ماینر وبسایت ایران ماین مراجعه کنید.

 

برترین شرکت های تولید کننده ماینرهای بیت کوین

بیت مین (Bitmain)

معروف ترین و شناخته شده ترین شرکت سازنده تولید کننده دستگاه های ماینر برای استخراج بیت کوین محسوب می شود. ماینرهای بیت مین به دلیل کیفیت بالا و فناوری ساخت پیشرفته در سراسر دنیا شناخته شده است.

BITMAIN یک تولید کننده پیشرو در سخت افزار های استخراج ارزهای دیجیتال با نام تجاری ANTMINER خود است که مدتهاست سهم بازار جهانی و موقعیت پیشرو در فناوری استخراج را حفظ کرده و به مشتریان در بیش از 100 کشور و منطقه خدمات ارائه می دهد. این شرکت دارای شعبه هایی در چین، ایالات متحده، سنگاپور، مالزی، قزاقستان و جاهای مختلف است.

BITMAIN فناوری پیشرفته را در بهره وری انرژی معرفی می کند و یک شبکه بلاک چین جهانی را با زیرساخت ها و راه حل های محاسباتی پیشرفته ارائه می دهد. از زمان تأسیس در سال 2013، هش ماینرهای ANTMINER BTC تا سه مرتبه افزایش یافته است، در حالی که راندمان انرژی استخراج کنندگان BTC ANTMINER دو مرتبه قدر بهبود یافته است. چشم انداز BITMAIN ایجاد دنیای دیجیتال بهتر است.

 

شرکت بیت مین

 

واتس ماینر (whatsminer) 

این شرکت در سال 2005 تاسیس شد و در ابتدا به طراحی و تولید تراشه ها و همچنین مدارها مشغول بود. میکرو بی تی که تولید کننده دستگاه های واتس ماینر هست توانست در سال 2019 حدود 600.000 هزار دستگاه ماینر بفروشد و در سال های اخیر به اصلی ترین رقیب بیت مین تبدیل شده است.

 

 

شرکت واتس ماینر

 

کنان (Canaan)

شرکت کنان در سال 2013 در شهر پکن ترکیه راه اندازی شد. شرکت کنان هم  تولید کننده دستگاه های ماینر و هم به عنوان تولید کننده محصولات الکترونیکی فعالیت می کند. کنان در حال حاضر توانسته است در رتبه  دوم بزرگترین تولید کننده دستگاه های ماینر قرار بگیرد و با شرکت بیت مین رقابت کند.

 

شرکت کنان

اینوسیلیکون (Innosilicon)

این شرکت تکنولوژی با هدف کارابی بالا و قیمت ماینر مناسب کار خود را در زمینه تولید دستگاه های ماینر آعاز کرد. معروف ترین دستگاه های این شرکت سری ترمیناتور می باشد که برای استخراج ارز بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شرکت اینوسیلیکون

بیت فلای(Bit Fily)

بیت فلای یک شرکت نرم افزار و سخت افزار بیت کوین است که در سال 2011 راه اندازی شد. این شرکت به طور مستقل عملیات استخراج در مقیاس بزرگ را در شبکه انجام داده است و به دلیل تولید تراشه ماینینگ و سرور ماینینگ به شهرت جهانی رسیده است.

 

شرکت فلای

 

 

برترین ماینر بیت کوین

در ادامه دستگاه های ماینر بیت کوین را  که از لحاظ مصرف انرژی، اندازه، وزن و میزان درآمد بهترین هستند را مورد بررسی قرار می دهیم. به خاطر بسپارید عواملی مانند مصرف برق، طول عمر، وزن، صدا و اندازه می‌توانند در سودآووری ماینینگ تاثیر گذار باشد.

 

دستگاه ماینر Bitmain Antminer S9j

دستگاه ماینر Bitmain Antminer S9j میزان برق مصرفی آن برابر با 1430W(وات) می باشد و با ولتاژ 12 ولت و هش ریت 95 تراهش کار می کند همچنین میزان سطح نویز صوتی دستگاه برابر با 76 دسی بل می باشد و این دستگاه به دو فن خنک کننده مجهز شده که مانع حرارت دستگاه و بالا رفتن دما می شود.

دستگاه ماینر s9j

جدول مشخصات ماینر Bitmain Antminer S9j

شرکت سازنده

Bitmain

اندازه 

350*158*135 میلی متر

وزن

4.2 کیلو گرم

میزان تولید صدا

76 دسی بل

تعداد خنک کننده

2

میزان برق مصرفی

1430 وات

ولتاژ

12 ولت

میزان دما

5-45 سانتی گراد

میزان رطوبت

5-95 درصد

 

 

دستگاه ماینر Whatsminer M21 28Th

ماینر مدل واتس ماینر Whatsminer M21 28Th/S یکی از محصولات شرکت میکرو بی تی است که در ماه آگوست سال 2019 ساخته شده. ابعاد این دستگاه 440x200x300 میلیمتر بوده و وزنی معادل 7.150 کیلوگرم دارد هش ریت دستگاه 28 تراهش بر ثانیه است و میتواند ارزهایی که الگوریتم SHA-256 را پشتیبانی می کند را تولید کند. میزان برق مصرفی این دستگاه 1680 وات بوده و با ولتاژ 12 ولت به خوبی کار می کند و میزان سطح نویز صدای این ماینر 80 دسی بل می باشد. همچنین این دستگاه میتواند در دمایی بین 5 الی 45 درجه سانتیگراد با حداکثر رطوبت 95 درصد کار کند و برای اتصال به اینترنت از کابل اترنت (Ethernet) استفاده می کند.

 

دستگاه ماینر m2128th

 

جدول مشخصات ماینر Whatsminer M21 28Th  

 

شرکت سازنده

Whatsminer

ابعاد

440x200x300 میلی متر

وزن

7.150 کیلو گرم

میزان تولید صدا

80 دسی بل

تعداد خنک کننده

2

میزان برق مصرفی

1680 وات

ولتاژ

12ولت

میزان دما

5-45 سانتی گراد

میزان رطوبت

5-95 درصد

 

دستگاه ماینر Whatsminer M20S

دستگاه ماینر Whatsminer M20S یکی از قدرتمند ترین دستگاه های ارز دیجیتال با الگوریتم پردازشی SHA-256 است که در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت میکرو بی تی وارد بازار شد. هش ریت دستگاه برابر با 68Th/S است و مجهز به تراشه ۱۲ نانومتری TSMC می باشد. همچنین توان مصرفی این ماینر برابر با 3265 وات است که در ولتاژ ۱۲ ولت به خوبی کار می کند.

 

دستگاه ماینر M20S 68th

 

جدول مشخصات ماینر Whatsminer M20S

شرکت سازنده

Whatsminer

ابعاد

220 * 130* 390  میلی متر

وزن

12 کیلو گرم

میزان تولید صدا

70 دسی بل

تعداد خنک کننده

2

میزان برق مصرفی

3265 وات

ولتاژ

12ولت

میزان دما

5-45 سانتی گراد

میزان رطوبت

5-95 درصد

 

 

دستگاه ماینر +BITMAIN L3

ماینر مدل بیت مین  +BITMAIN L3  یکی از محصولات شرکت میکرو بی تی است که در ماه ژوئن سال 2018 ساخته شده. ابعاد این دستگاه 465*215*305 میلیمتر بوده و وزنی معادل 6.5 کیلوگرم دارد هش ریت دستگاه 504 مگاهش بر ثانیه است و میتواند ارزهایی که الگوریتم Scrypt را پشتیبانی می کند را تولید کند.

دستگاه ماینر L3+

 

جدول مشخصات ماینر +BITMAIN L3

شرکت سازنده

BITMAIN

ابعاد

305*215*465 میلی متر

وزن

6.5  کیلو گرم

میزان تولید صدا

75 دسی بل

تعداد خنک کننده

2

میزان برق مصرفی

875 وات

ولتاژ

12 ولت

میزان دما

5-45 سانتی گراد

میزان رطوبت

5-95 درصد

 

 

دستگاه ماینر Innosilicon T2Th 28t

دستگاه ماینر Innosilicon T2Th 28th دستگاهی قدرتمند از شرکت Inosilicon می باشد که در سپتامبر 2019 با ابعاد 141×220×391  میلیمتر  با وزن 9 کیلوگرم تولید شده است. این ماینر دارای هش ریت 28 تراهش می باشد و این مدل از دستگاه ماینر دارای یک منبع تغذیه است که با ولتاژ ورودی برق 12 ولت و حداکثر توان مصرفی 2200 وات در محیط هایی با دمای بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد و رطوبت مطلوب بین 5 تا 95 درصد به خوبی کار می کند و همچنین این دستگاه قادر است که صدایی را با حساسیت 80db تولید نماید.

 

دستگاه ماینر T2Th 28th

 

جدول مشخصات ماینر Innosilicon T2Th 28t

شرکت سازنده

innosilicon

اندازه 

141*220*391 میلی متر

وزن

9 کیلو گرم

میزان تولید صدا

80 دسی بل

تعداد خنک کننده

4

میزان برق مصرفی

2200 وات

ولتاژ

12 ولت

میزان دما

5-45 سانتی گراد

میزان رطوبت

5-95 درصد

 

 

در صورتی که برای استخراج از سخت افزاری به جز ماینر استفاده کنید، اصلا قابل صرفه نیست. زیرا هم قدرت پردازش آن ها با ماینر قابل مقایسه نیست و هم از لحاظ میزان هزینه قابل قیاس با ماینر نیست. امن سازی شبکه و پردازش هر تراکنش بیت کوین بر عهده ماینرهاست. با توجه به میزان برق مصرفی و میزان سود دهی باید توانست شرایطی را فراهم کرد تا بتوان بهترین کار را به پیش برد.


0 رای
امتیاز از خریداران