خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

آغاز مطالعات مجلس کره راجع به صرافی آپ‌بیت؛ بازار کریپتو در آستانه سقوطی دیگر؟


آغاز مطالعات مجلس کره راجع به صرافی آپ‌بیت؛ بازار کریپتو در آستانه سقوطی دیگر؟ | ایران ماین

طبق گزارش‌ها، کمیسیون سرویس‌های اقتصادی کره جنوبی (FSC) قصد دارد ساختار انحصاری بازار رمزارز این کشور را که حول صرافی آپ‌بیت (Upbit) شکل گرفته، بررسی کند.

این تصمیم ضربه بزرگی به آپ‌بیت، دومین صرافی بزرگ رمزارز در جهان، تلقی می‌شود. در همین زمان، بازار رمزارزها تحت حجم فروش قرار گرفته و نرخ بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲ درصد نزول یافته است.

در جلسه بررسی مجلس ملی کره جنوبی، لی کانگ ایل،نماینده حزب دموکرات، دلواپسی خود را راجع به انحصار در بازار رمزارز این کشور ابراز کرد. رئیس کمیسیون سرویس‌های اقتصادی (FSC)، کیم بیونگ هوان نیز به این مشکل اذعان کرد.

لی همچنین به تسلط روزافزون آپ‌بیت پس از همکاری با کی بانک (K-Bank) اشاره کرده و از سهم قابل‌توجه سپرده‌های این صرافی در این بانک، به‌ویژه در آستانه عرضه اولیه عمومی (IPO) سهام کی بانک، ابراز دلواپسی کرده است.

او هشدار داده که در صورت متوقف شدن خرید و فروش آپ‌بیت، امکان دارد بحران بانکی در کی بانک به وقوع بپیوندد.

کیم، رئیس کمیسیون FSC، اعلام کرد که موضوع عرضه سهام کی بانک به‌طور جامع بررسی شده و از طریق کمیته دارایی‌های مجازی بررسی خواهد شد.

از سوی دیگر، آپ‌بیت ادعا می‌کند که همکاری‌های لازم برای پیروی مقررات را انجام داده و در ماه ژوئیه اقداماتی را برای جلوگیری از خرید و فروش داخلی رمزارزها اجرا کرده است.

پیش از این نیز، در سال ۲۰۱۸، صرافی آپ‌بیت با مطالعات گسترده‌ای روبرو شد که در نهایت، باعث سقوط بازار رمزارزها شد. اکنون با توجه به گسترش نفوذ این صرافی، احتمال وقوع چنین سقوطی بسیار بیشتر از گذشته است.

در همین راستا، بازار رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته کارایی ضعیفی داشته و نرخ بیت‌کوین به زیر ۶۱ هزار دلار رسیده است. این در حالی است که بازار سهام آمریکا رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. نرخ بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۵ درصد و نرخ اتریوم نزدیک به ۲ درصد نزول یافته است.crypto-market-braces-for-crash-as-s-korea-fsc-investigates-upbit

همزمان با این موضوع، گزارش‌ها حاکی از جابجایی رمزارزهای مرتبط با طرح پانزی پلاس‌نشان (PlusToken) به صرافی‌هاست که احتمال بالا رفتن حجم فروش را بیشتر می‌کند.

مقامات چینی در نوامبر ۲۰۲۰ حدود ۴ میلیارد دلار رمزارز از این طرح توقیف کرده بودند و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷ هزار اتریوم (۱۶ میلیون دلار) را به بازارهای معاملاتی منتقل کرده‌اند.