خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

آوازه رکوردشکنی پزشکیان در بازار ارز/ نرخ دلار رنج شد؛ استارت خروج از حالت نزولی/ نرخ سکه با طلا همراه نشد


آوازه رکوردشکنی پزشکیان در بازار ارز/ نرخ دلار رنج شد؛ استارت خروج از حالت نزولی/ نرخ سکه با طلا همراه نشد | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، امروز بازار طلا و ارز تهران همچنان در عبور از مرز مقاومت ناکام بودند و خرید و فروش را در محدوده رنج سپری کردند. نرخ ها در سمت رسمی هم به همین روند را تجربه کردند و نرخ دلار نیما و اسکناس دلار در مرکز مبادله نوسان خاصی نداشت و تنها نرخ دلار در سایت بانک مرکزی بود که با بالا رفتن وارد کانال ۴۱ هزار تومان شد.

اقتصاد نیوز در خبری نوشت:نرخ دلار هرات امروز را با گپ منفی ۲۵۰ تومانی نسبت به آخرین خرید و فروش شب گذشته، در ۵۸ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز کرد و در ابتدا با نزول تا ۵۸ هزار و ۲۲۰ تومان پایین رفت و از این نقطه پشتیبانی شد. ولی با تغییر روند، مسیر افزایش را در پیش گرفت. دلار هرات در نیمه دوم خرید و فروش، در حوالی ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان داد. نرخ دلار تهران نیز روز معاملاتی خود را با گپ منفی ۱۰۰ تومانی نسبت به خرید و فروش پشت خطی، در ۵۸ هزار و ۳۵۰ تومان شروع کرد. نرخ دلار تهران همچون هرات در ابتدا کاهشی بود و به ۵۸ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. ولی در نیمه دوم خرید و فروش این اسکناس آمریکایی صعودی شد و تا ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومان بالا رفت و در همین حوالی معامله شد.

به عقیده معامله‌گران محدوده رنج بازار بین ۵۸ هزار و ۵۰۰ تا ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان می باشد و دلار در نهایت با شکستن مرز مقاومت ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان،‌ تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش خواهد کرد. براساس پیگیری ها بازار از حالت نزولی خارج شده است.

آوازه رکوردشکنی پزشکیان در بازار ارز/ نرخ دلار رنج شد؛ استارت خروج از حالت نزولی/ نرخ سکه با طلا همراه نشدآوازه رکوردشکنی پزشکیان در بازار ارز/ نرخ دلار رنج شد؛ استارت خروج از حالت نزولی/ نرخ سکه با طلا همراه نشدهمچنین امروز نرخ درهم امارات با نزول ۲۰ تومانی نسبت به آخرین خرید و فروش روز سه شنبه، در ۱۶ هزار و ۷۰ تومان بازگشایی کرد و ابتدا با فاز نزول به ۱۶ هزار و ۶۰ تومان رسید و در نیمه دوم خرید و فروش با کمی بالا رفتن در ۱۶ هزار ۹۰ تومان معامله شد.

امروز در سمت رسمی بازار نرخ دلار مبادله‌ای کاهشی بود ولی نرخ یورو مبادله‌ای صعودی شد. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با نزول ۴۵ تومانی، ۴۹۰۵۸ تومان نرخ گذاری شد و حواله دلار هم با گپ منفی ۳۵ تومانی هم ۴۵۲۱۴ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با بالا رفتن ۱۲۶ تومانی ۵۴۴۸۱ تومان نرخ خورد و نرخ حواله یورو هم با بالا رفتن ۱۱۷ تومانی، به کانال بالاتر و ۵۰۲۱۳ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۳۵۸ تومان نرخ گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۳۱۱ تومان نرخ خورد.

امروز در بازار طلا و سکه پس از رکوردزنی تاریخی اونس طلای جهانی که دیروز برای اولین بار به ۲۵۲۵ دلار رسید؛ بازار طلا و سکه تحت‌تاثیر اونس بودند ولی با وجود رکود در بازار و کمبود نقدینگی با اونس همراهی نکردند. امروز نرخ اونس در ۲۵۰۹ دلار بازگشایی کرد و تا ۲۵۰۵ دلار هم ریزش داشت ولی در نیمه دوم خرید و فروش به ۲۵۱۱ دلار رسید و در همین حدود معامله شد.

نرخ طلای آبشده با نزول ۴۰ هزار تومانی نسبت به خرید و فروش پشت خطی، در ۱۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان شروع کرد و با بالا رفتن تا ۱۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رفت. نرخ طلا در ادامه خرید و فروش روزانه به ۱۵ میلیون ۵۰۰ هزار تومان رسید. نرخ طلای ۱۸ عیار هم امروز در سه ۳ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان بازگشایی کرد و با افزایش نرخ در محدوده سه میلیون و ۵۸۵ هزار تومان معامله شد.

از اخبار تاثیرگذار در بازار طلا وسکه، فروش ۱۷۹ کیلوگرم شمش طلا در حراج چهل و پنجم بود. در چهل و پنجمین جلسه حراج شمش طلا که دیروز (۳۰ مرداد) برگزار شد. ۱۷۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله و از مجموع ۱۸۹ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار خرید و فروش طلای این مرکز، ۱۷۹ کیلوگرم با میانگین نرخ چهار میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

ولی مهمترین خبر برای بازار شکستن رکورد ۲۳ ساله توسط مسعود پزشکیان در کسب رای اعتماد بود. عصر امروز همه ۱۹ وزیر پیشنهادی پزشکیان از مجلس رای اعتماد گرفتند. سیدمحمد خاتمی آخرین رئیس جمهوری بود که توانست رای اعتماد همه وزرایش را از مجلس بگیرد. 

همچنین رای اعتماد مجلس عبدالناصر همتی به عنوان وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت چهاردهم، از دیگر نکات جالب توجه امروز در بازار طلا و ارز بود. بعضی از معامله گران به نرخ دلار در زمان حضور او در راس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که حدود ۵۹ هزار تومان بود اشاره کردند.