خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

آیا نرخ تون‌کوین می‌تواند از سد ۸ دلار عبور کند؟ تحلیلگران چه می‌گویند؟


آیا نرخ تون‌کوین می‌تواند از سد ۸ دلار عبور کند؟ تحلیلگران چه می‌گویند؟ | ایران ماین

بررسی نمودار تون‌کوین (TON) نشان می‌دهد که این رمز ارز از ماه جولای در تلاش است تا به لایه ۸ دلار بازگردد، ولی با وجود نشانه‌هایی از احتمال بریک‌آوت در نقاط مختلف، هنوز موفق نگردیده.

البته با توجه به داده‌های درون زنجیره‌ای، احتمال بالایی وجود دارد که این آلت‌کوین بتواند قبل از پایان سال ۲۰۲۴ به این لایه برسد.

در حال حاضر، نرخ تون‌کوین ۵.۲۹ دلار می باشد و از ۱۱ اکتبر در همین محدوده نوسان داشته است. نسبت شارپ (Sharpe Ratio)، که ریسک بازده تعدیل‌شده را اندازه‌گیری می‌کند، نشان می‌دهد که این رمز ارز به ناحیه ریسک پایین رسیده است.

زمانی که نسبت شارپ به رنگ قرمز تغییر کند، معمولاً به ناحیه ریسک بالایی می‌رسد که می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای اصلاح نرخ باشد. ولی در حال حاضر، تون‌کوین در ناحیه سبز قرار دارد که بیانگر جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران است.

در این میان، مارتون (Maartunn)، بررسی‌کننده کریپتو، بر این باور است که اگرچه خرید مستقیم تون‌کوین در حال حاضر توصیه نمی‌شود، ولی اضافه کردن آن به واچ‌لیست می‌تواند مفید باشد.

به گفته مارتون، بهبود نسبت شارپ و بالا رفتن تعداد کاربران منحصر به فرد تون‌کوین به بالای ۱۰۰ میلیون، از نشانه‌های مثبت این رمز ارز به شمار می‌آید.

علاوه بر این، واگرایی نرخ و آدرس‌های فعال روزانه (DAA) نیز از این چشم‌انداز پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، این معیار در حال بالا رفتن است که می‌تواند به توسعه نرخ تون‌کوین کمک کند.

از طرف دیگر، نرخ تون‌کوین به لایه ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی (۵.۵۲ دلار) نزدیک شده است. این نسبت، که به عنوان نسبت طلایی فیبوناچی شناخته می‌شود، یک ناحیه حمایتی قوی به شمار می‌آید.

اگر تون‌کوین بتواند به لایه ۵.۵۲ دلار برسد، امکان دارد تا ۶.۱۹ دلار بالا رفتن یابد و با عبور از این محدوده مقاومتی، به ۷.۲۷ دلار هم برسد.toncoin-price-buying-opportunity

در طرف مقابل، اگر تون‌کوین نتواند از مقاومت ۶.۱۹ دلار عبور کند، امکان دارد به محدوده ۴.۱۴ دلار نزول یابد.