خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

آیا پایان افزایش سولانا نزدیک است؟ تحلیل الگوی تقاطع مرگ و پیش‌بینی نرخ SOL


آیا پایان افزایش سولانا نزدیک است؟ تحلیل الگوی تقاطع مرگ و پیش‌بینی نرخ SOL | ایران ماین

نرخ سولانا (SOL) اخیراً نتوانسته از لایه مقاومت ۱۳۸ دلار عبور کند، سطحی که شکستن آن می‌توانست منجر به افزایش قابل‌توجهی شود.

با وجود کارایی قوی سولانا در سال گذشته، احساسات بازار تغییر کرده و احتمالاً لایه پشتیبانی ۱۲۰ دلار برای مدت طولانی حفظ نخواهد شد. اکنون نرخ سولانا به سطوح بحرانی نزدیک شده که می‌تواند مسیر آینده آن را تغییر دهد.

سولانا در آستانه تشکیل یک الگوی نزولی به نام «تقاطع مرگ» قرار دارد. این طرح زمانی شکل می‌گیرد که میانگین متحرک ۵۰ روزه به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه عبور کند.

در صورت تشکیل این طرح، احتمال پایان روند صعودی ۱۱ ماهه سولانا که از اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده، وجود دارد و این موضوع می‌تواند برای سرمایه‌گذارانی که طی یک سال گذشته دیدگاه صعودی نسبت به این رمزارز داشتند، نگران‌کننده باشد.death-cross-threatens-solanas-11-month-long-bullish-streak

در حالی که چشم‌انداز کلی سولانا به دلیل احتمال وقوع تقاطع مرگ نزولی به نظر می‌رسد، اندیکاتور مکدی (MACD) در بازه زمانی کوتاه‌تر نزول شتاب نزولی را نشان می‌دهد.

این شاخص نشان می‌دهد که سولانا امکان دارد در نزدیکی لایه پشتیبانی ۱۲۴ دلار بازگشتی صعودی را تجربه کند که برای سرمایه‌گذاران امیدوار به بهبود نرخ، نشانه مثبتی به شمار می‌رود.

اگر نرخ سولانا بتواند مانند اوایل سپتامبر از لایه ۱۲۴ دلار بهبود یابد، می‌تواند از ضررهای بیشتر جلوگیری کند. شکست این لایه در آینده نزدیک بعید به نظر می‌رسد و حتی در صورت شکست، سولانا لایه ۱۲۰ دلار را به عنوان یک پشتیبانی قوی دیگر پیش رو دارد.

نرخ سولانا از ماه مارس بالای لایه ۱۲۰ دلار تثبیت شده و لایه مقاومت ۱۳۸ دلار به عنوان مانعی مهم در مسیر افزایش آن به شمار می‌رود.death-cross-threatens-solanas-11-month-long-bullish-streak

عبور از این مقاومت می‌تواند بیانگر ادامه مسیر صعودی سولانا باشد؛ ولی در صورت وقوع تقاطع مرگ، سولانا با حجم فروش شدیدی مواجه خواهد شد و چشم‌انداز صعودی آن به طور کلی تغییر خواهد کرد.