خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

آینده استلار چگونه است؟ پیش بینی آینده بهای ارز استلار XLM


آینده استلار چگونه است؟ پیش بینی آینده بهای ارز استلار XLM | ایران ماین

نرخ استلار (Stellar) از اواسط سال ۲۰۲۱ تا امروز در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴، وارد یک روند نزولی بلندمدت شده و تریدرها را نسبت به آینده خود در شک و شک رها کرده است. ازآنجایی‌که درصورت وقوع یک روند صعودی در بازار Stellar امکان دارد شاهد توسعه خوبی برای این رمز ارز باشیم، در این مطلب به پیش بینی آینده ارز استلار یعنی XLM در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ می‌پردازیم.

فهرست مطالب

Toggle

پیش بینی آینده نرخ استلار از ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰

آینده استلار تحت اثر عوامل مختلفی ازجمله احساسات بازار و عامل حرکت‌های خارجی قرار دارد. تحلیلگران معتقدند نرخ استلار در سال ۲۰۲۵ می‌تواند به ۰.۱ دلار هم برسد. آنها برای سال ۲۰۲۷ نرخ ۰.۳ دلار را پیشبینی می‌کنند. درصورت وقوع یک مومنتم صعودی قدرتمند، بسیاری منتظر ۰.۵ دلاری شدن نرخ آن تا سال ۲۰۲۸ هستند.

در جدول زیر، خلاصه‌ای از پیش بینی آینده بهای ارز Stellar برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ توسط وبسایت Changelly را مشاهده می‌کنید:‌

سالکف بالقوه نرخمتوسط بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۰/۰۷۶۱ دلار۰/۰۹۰۵ دلار۰/۱۰۵ دلار
۲۰۲۵۰/۱۵۱۱ دلار۰/۱۵۵۶ دلار۰/۱۸۸۴ دلار
۲۰۲۶۰/۲۱۷۷ دلار۰/۲۲۳۹ دلار۰/۲۵۹۸ دلار
۲۰۲۷۰/۳۰۱۸ دلار۰/۳۱۳۰ دلار/۳۷۹۲ دلار
۲۰۲۸۰/۴۶۰۲ دلار۰/۴۷۲۷ دلار۰/۵۳۸۲ دلار
۲۰۲۹۰/۶۵۶۴ دلار۰/۶۸۰۱ دلار۰/۷۹۹۳ دلار
۲۰۳۰۰/۹۴۲۰ دلار۰/۹۶۹۲ دلار۱/۱۳ دلار
۲۰۴۰۴۶/۸۴ دلار۵۰/۷۵ دلار۵۸/۷۷ دلار
۲۰۵۰۶۷/۳۷ دلار۷۱/۴۴ دلار۸۰/۴۱ دلار

پیش‌بینی نرخ استلار در ۲۰۲۴

به استناد تحلیل تکنیکال وبسایت Changelly از نرخ XLM در سال ۲۰۲۴، حداقل نرخ این رمز ارز برابر با ۰/۰۷۶۱ دلار خواهد بود. حداکثر و متوسط نرخ برای این سال نیز به‌ترتیب روی ۰/۱۰۵ دلار و ۰/۰۹۰۵ دلار هدف‌گذاری شده‌اند.

پیش‌بینی نرخ استلار در ۲۰۲۵

به پیش‌بینی تحلیلگران همین سایت، احتمال حداکثر ۰/۱۸۸۴ دلاری شدن XLM تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد. حداقل نرخ این سال نیز لایه ۰/۱۵۱۱ دلاری درنظر گرفته شده است. دراین‌صورت، متوسط نرخ برای این سال لایه ۰/۱۵۵۶ دلاری خواهد بود.

پیش‌بینی نرخ استلار در ۲۰۲۶

برای سال ۲۰۲۶ نیز انتظار می‌رود ارز XLM در محدوده حداقلی و حداکثری ۰/۲۱۷۷ دلار و ۰/۲۵۹۸ دلار نوسان کند. متوسط نرخ این سال نیز لایه ۰/۲۲۳۹ دلاری تعیین شده است.

پیش‌بینی نرخ استلار در ۲۰۲۷

اگر همه‌چیز طبق پیش‌بینی‌های سایت Changelly پیش برود، باید منتظر حداکثر نرخ ۰/۳۷۹۲ دلاری استلار در سال ۲۰۲۷ باشیم. حداقل و متوسط نرخ برای این سال به‌ترتیب سطوح ۰/۳۰۱۸ دلار و ۰/۳۱۳۰ دلار هستند.

پیش‌بینی نرخ استلار در ۲۰۲۸

تحلیلگران این سایت منتظر متوسط نرخ ۰/۴۷۲۷ دلاری برای ارز XLM در سال ۲۰۲۸ هستند. حداقل و حداکثر سطوح قیمتی هدف برای این سال نیز به‌ترتیب روی ۰/۴۶۰۲ و ۰/۵۳۸۲ دلار قرار دارند.

پیش‌بینی نرخ استلار در ۲۰۲۹

تحلیلگران با بررسی نوسانات بازار استلار، حداقل و حداکثر نرخ هدف این رمز ارز برای سال ۲۰۲۹ را به‌ترتیب برابر ۰/۶۵۶۴ و ۰/۷۹۹۳ دلار تعیین کرده‌اند. دراین‌حالت، متوسط نرخ XLM برای این سال روی لایه ۰/۶۸۰۱ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی نرخ استلار در ۲۰۳۰

متوسط نرخ XLM برای سال ۲۰۳۰، لایه ۰/۹۶۹۲ دلار تعیین شده است. تحلیلگران منتظر حداکثر نرخ ۱/۱۳ دلار و حداقل نرخ ۰/۹۴۲۰ دلار برای این رمز ارز در این سال هستند.

پیش‌بینی نرخ استلار در ۲۰۴۰

بازه نوسان نرخ هدف Stellar برای سال ۲۰۴۰، سطوح ۴۶/۸۴ دلار و ۵۸/۷۷ دلار هستند. متوسط نرخ هدف برای این سال نیز روی ۵۰/۷۵ دلار قرار دارد.

پیش‌بینی نرخ استلار در ۲۰۵۰

باوجودی‌که پیش‌بینی نرخ ارزهای دیجیتال برای بازه‌های بیش از ۱۰ سال بسیار دشوار است، ولی به استناد تحلیل‌های قبلی، باید منتظر متوسط نرخ ۷۱/۴۴ دلاری XLM برای سال ۲۰۵۰ باشیم. حداقل و حداکثر نرخ محلی این سال نیز سطوح ۶۷/۳۷ و ۸۰/۴۱ دلار هستند.

تاریخچه بهای ارز استلار از ۲۰۱۴ تا کنون

اگرچه اهمیت دارد به یاد داشته باشیم که کارایی گذشته تضمینی برای وقایع آینده نیست، ولی درک روندهای تاریخی بهای ارز استلار یعنی لومن می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را ارائه دهد.

استلار کار خود را در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۴ (۹ مرداد ۹۳) آغاز کرد. اولین نرخ ثبت‌شده برای خرید و فروش این رمز ارز به استناد وبسایت کوین مارکت کپ (CMC)، مربوط به ۱۲ اوت ۲۰۱۴ (۲۱ مرداد ۹۳) روی لایه ۰/۰۰۲۳۷۳ دلار می باشد.

چارت نرخ استلار - شهریور ۱۴۰۳
چارت نرخ استلار – شهریور ۱۴۰۳

روند نرخ استلار از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، استلار تا سال ۲۰۱۷ هیچ نوسان نرخ قابل‌توجهی نداشت و حتی در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۴ (۲۸ آبان ۹۳)، به کف تاریخی ۰/۰۰۱۲۲۷ دلاری رسید. اولین روند صعودی نرخ این رمز ارز از ۱ می ۲۰۱۷ (۱۱ اردیبهشت ۹۶) آغاز شد و در ۲۲ام همان ماه (۱ خرداد ۹۶)، آن را به اولین سقف ۰/۰۶۲۵۵ دلاری رساند.

پس از این اتفاق، نرخ XLM دوباره نزولی شد و نهایتاُ با رونق موقتی بازار رمزارزها در سال ۲۰۱۸ که پس از ثبت اولین سقف تاریخی بزرگ بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلاری در سال ۲۰۱۷ شروع شد، استلار را در ۴ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۴ دی ۹۶) به سقف تاریخی ۰/۹۳۸۱ دلاری رساند.

پس از این اتفاق و با نزولی شدن کل بازار کریپتو، استلار نیز روند نزولی خود را تا اواخر سال ۲۰۲۰ در ادامه گفت.  

روند نرخ استلار در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲

از اواخر سال ۲۰۲۰ شاهد شروع یک روند صعودی میان‌مدت برای ارز XLM بودیم که با رساندن آن به ۰/۶۸۱۳ دلار در ۱۶ می ۲۰۲۱ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰)، آن را به سقف تاریخی پیشین‌اش نزدیک کرد.

باوجوداین، روند نزولی این رمز ارز از همان زمان دوباره آغاز شد و تا امروز در سال ۲۰۲۴ ادامه داشته است. این رمز ارز سال ۲۰۲۲ را با نرخ ۰/۰۷۲۲۵ دلار به پایان رساند.

روند نرخ استلار در ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴

نرخ XLM در سال ۲۰۲۳ و نیمه اول ۲۰۲۴ تغییر آنچنان زیادی نداشت و کل این مدت را در بازه ۰/۰۷ تا ۰/۱۵ دلار معامله شد.

باوجودی‌که این رمز ارز درحال‌حاضر در شهریور ۱۴۰۳ در محدوده ۰/۰۹ دلاری معامله می‌شود، ولی نسبت به نرخ اولیه روز عرضه خود، بیش از سه هزار درصد توسعه داشته است. استلار با نرخ بازار ۲/۷ میلیارد دلاری، در رتبه ۳۰ ارزهای برتر از نظر مارکت کپ قرار دارد.

آینده استلار از دیدگاه وبسایت‌های تحلیلی مختلف

علاوه‌بر Changelly که در بخش قبل بررسی کردیم، وبسایت‌های دیگری نیز هستند که با استفاده از الگوریتم‌ها و ابزارهای تکنیکال خود، به پیش بینی آینده نرخ ارزهای دیجیتال از جمله XLM پرداخته‌اند. در ادامه نگاهی به چند مورد از آن‌ها و پیشبینی‌های آن‌ها در خصوص این رمز ارز می‌اندازیم.

TechoPedia

سایت تکوپدیا (TechoPedia) پیش‌بینی بسیار صعودی خود از آینده نرخ استلار برای سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ را به‌صورت زیر ارائه کرده است. این وبسایت انتظار دارد که این رمز ارز تا سال ۲۰۲۳ به بالای ۱ دلار برسد:

سالکف بالقوه نرخمتوسط بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۰/۲۵ دلار۰/۲۷ دلار۰/۳ دلار
۲۰۲۵۰/۳۱ دلار۰/۴ دلار۰/۴۵ دلار
۲۰۳۰۱/۲ دلار۱/۴ دلار۱/۵ دلار

Benzinga

سایت بنزینگا (Benzinga) نیز با استفاده از الگوریتم‌های خود، متوسط نرخ آینده استلار در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ را به‌صورت زیر اعلام کرده است. تحلیلگران این وبسایت، منتظر ۱ دلاری شدن نرخ استلار تا سال ۲۰۳۱ هستند:

سالمتوسط بالقوه نرخ
۲۰۲۴۰/۰۹۴۷ دلار
۲۰۲۵۰/۱۴۸ دلار
۲۰۲۶۰/۲۰۶ دلار
۲۰۲۷۰/۲۷۲ دلار
۲۰۲۸۰/۴ دلار
۲۰۲۹۰/۵۸۵ دلار
۲۰۳۰۰/۸۳۷ دلار
۲۰۳۱۱/۲۲ دلار
۲۰۴۰۲۸/۸۹ دلار
۲۰۵۰۶۱/۹۶ دلار

CoinPedia

اگر همه‌چیز طبق پیش‌بینی‌های وبسایت کوین‌پدیا (CoinPedia) پیش برود، تا سال ۲۰۳۰ باید منتظر ۱ دلاری شدن نرخ XLM باشیم:

سالکف بالقوه نرخمتوسط بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۰/۱ دلار۰/۱۶ دلار۰/۲۲ دلار
۲۰۲۵۰/۲ دلار۰/۲۷ دلار۰/۳۵ دلار
۲۰۲۶۰/۲۶ دلار۰/۳۷ دلار۰/۵۱ دلار
۲۰۲۷۰/۵۵ دلار۰/۵۹ دلار۰/۶۳ دلار
۲۰۲۸۰/۶۶ دلار۰/۷۲ دلار۰/۷۷ دلار
۲۰۲۹۰/۷۵ دلار۰/۸۲۲ دلار۰/۸۹ دلار
۲۰۳۰۰/۸۹ دلار۰/۹۸۲ دلار۱/۰۲ دلار

CoinCodex

کوین کودکس (CoinCodex) نیز پیش‌بینی خود از آینده استلار برای سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ را به‌صورت زیر ارائه کرده است:

سالکف بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۵۰/۰۷۳۱۳۶ دلار۰/۴۷۲۹۱۷ دلار
۲۰۲۶۰/۹۳۴۹۵ دلار۰/۲۷۷۸۵۴ دلار
۲۰۲۷۰/۰۷۴۵۷۵ دلار۰/۱۳۰۱۷۷ دلار
۲۰۲۸۰/۰۷۸۰۷۶ دلار۰/۱۲۲۹۲۲ دلار
۲۰۲۹۰/۰۶۱۶۱۵ دلار۰/۶۴۱۴۴۳ دلار
۲۰۳۰۰/۰۹۱۱۴۴ دلار۰/۳۵۸۵۳۱

استلار (XLM) چیست؟

استلار لومنز (Stellar Lumens) یک پلتفرم متن‌باز است که برای انجام تراکنش‌ها و ساخت دارایی‌ها طراحی شده است. توانایی منحصربه‌فرد این پلتفرم در پشتیبانی از ساخت، ارسال و معامله نمایه‌های دیجیتال انواع دارایی‌ها نهفته است. نمایه‌های دیجیتال هر چیزی از ارزهای سنتی مانند دلار ایالات متحده و بیت کوین گرفته تا دارایی‌های فیزیکی مانند املاک و مستغلات را شامل می‌شوند.

استلار از یک الگوریتم منحصربه‌فرد به نام استاندارد اجماع استلار (Stellar Consensus Protocol) برای مدیریت دفترکل خود استفاده می‌کند. هر پنج ثانیه، تمام موجودی حساب‌ها و عملیات‌های درانتظار تأیید به کل پلتفرم ارسال می‌شوند تا نودهای کامپیوتری اجراکننده نرم‌افزار استلار، آن‌ها را اعتبارسنجی نمایند.

پلتفرم این پروژه در سال ۲۰۱۴ توسط جد مک‌کیلب (Jed McCaleb) و جویس کیم (Joyce Kim) شروع به کار کرد.

چه عواملی بر آینده نرخ استلار اثر می‌گذارند؟

استلار در یک سیستم پیچیده از تأثیرات بازار و عوامل تکنولوژیکی فعالیت می‌کند. درک این عامل حرکت‌ها برای اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری آگاهانه ضروری است. در این قسمت، به بعضی از جنبه‌های کلیدی که می‌توانند بر بهای ارز XLM اثر بگذارند، اشاره می‌کنیم:

تقاضای بازار

مانند سایر ارزهای دیجیتال، استلار نیز تحت اثر دینامیک عرضه و تقاضای بازار قرار دارد. بالا رفتن تقاضا برای خرید استلار می‌تواند منجر به بالا رفتن نرخ این رمز ارز شود. همکاری‌ها، ادغام‌ها یا اخبار مثبت راجع به پلتفرم استلار از دیگر عامل حرکت‌های تأثیرگذار بر تقاضای استفاده یا خرید ارز XLM این پروژه هستند.

توسعه‌های تکنولوژیکی

 استاندارد اجماع استلار و توانایی این پلتفرم در تسهیل سریع و کم‌هزینه تراکنش‌های بین‌ارزی، یک مزیت رقابتی را برای این پروژه در بازار ایجاد کرده‌اند. هر گونه توسعه یا مشکل در این زمینه‌ها می‌تواند بر درک بازار از ارز XLM و در نهایت نرخ آن اثر بگذارد.

انکرهای پلتفرم

انکرهای پلتفرم (Network Anchors) سرویس ها شخص ثالثی هستند برای کارایی استلار اهمیت بسیار بالایی دارند. آنها امکان انتقال وجه و برداشت دارایی‌ها را به کاربران می‌دهند و تراکنش‌های برون‌مرزی را ممکن می‌سازند. بنابراین، کارایی و قابلیت اطمینان این انکرهای پلتفرم می‌تواند مستقیماً بر نرخ رمز ارز XLM اثر بگذارد.

محیط نظارتی

محیط نظارتی جهانی برای ارزهای دیجیتال نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر نرخ Stellar است. ازآنجایی‌که استلار با سیستم‌های مالی سنتی کار می‌کند، هر گونه تغییر در مقررات ارزهای دیجیتال، چه مثبت و چه منفی، بر نرخ آن تأثیرگذار خواهد بود.

پذیرش و همکاری‌ها

ادغام استلار در پلتفرم‌های جدید، همکاری با کمپانی‌های برجسته یا پذیرش گسترده برای تراکنش‌ها، می‌توانند باعث بالا رفتن تقاضا و در نتیجه توسعه بهای ارز XLM شود.

شرایط اقتصادی جهانی

ازآنجایی‌که استلار برای حذف فاصله میان ارزهای سنتی و دیجیتال طراحی شده است، شرایط اقتصادی جهانی نیز می‌تواند بر نرخ آن اثر بگذارد. به‌عنوان مثال، در مناطق جغرافیایی با ارزهای ملی ناپایدار، رمز ارز بومی این پلتفرم می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین ارزشمند تلقی شود و در نتیجه، بالا رفتن نرخ آن را به‌دنبال داشته باشد.

آیا نرخ استلار به ۱ دلار می‌رسد؟

باتوجه به پیش‌بینی وبسایت‌های مختلف که در این مطلب بررسی کردیم، احتمال ۱ دلاری شدن بهای ارز XLM تا سال ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۱ وجود دارد. باوجوداین، برای بررسی دقیق‌تر این سؤال بهتر است به عرضه در جریان و مارکپ کپ XLM نگاهی بیندازیم.

عرضه در جریان و نرخ بازار XLM

عرضه کل و حداکثری استلار برابر با ۵۰,۰۰۱,۸۰۶,۸۱۲ واحد درنظر گرفته شده است که از این تعداد در‌حال‌حاضر در شهریور ۱۴۰۳، نزدیک به ۳۰ میلیارد واحد در جریان است. با توجه به نرخ فعلی ۰/۰۹۳ دلاری، نرخ بازار این رمز ارز نیز برابر حدوداً ۲/۷ میلیارد دلار خواهد شد.  

باتوجه به عرضه در جریان، اگر نرخ استلار در آینده ۱ دلاری شود، یعنی مارکپ کپ آن باید به نزدیک ۳۰ میلیارد دلار برسد.

مقایسه با مارکت کپ دیگر ارزهای دیجیتال

در مقام مقایسه، بیت کوین به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، درحال‌حاضر دارای مارکت کپ ۱/۴ تریلیون دلاری است. نزدیک‌ترین ارز به مارکت کپ ۳۰ میلیارد دلاری لازم برای یک دلاری شدن استلار، ریپل با ۳۱ میلیارد دلار نرخ بازار، تعداد ارزهای در جریان برابر ۵۶ میلیارد واحد و نرخ هر واحد ۰/۵۵ دلار می باشد:

نام ارزنرخ فعلیعرضه در جریاننرخ بازار
ریپل۰/۵۵ دلار۵۶ میلیارد واحد۳۱ میلیارد دلار
استلار۰/۰۹۳ دلار۳۰ میلیارد واحد۲/۷ میلیارد دلار

باتوجه به این مقایسه، از نظر تئوری، ورود بیش از ۲۷ میلیارد دلار سرمایه به بازار استلار اتفاق غیرممکنی نیست، ولی نیاز به صبر، توسعه‌های بهتر و در کل، جذب کردن سرمایه بیشتر از سوی کاربران فعلی و جدید دارد.

آینده پروژه استلار؛ نقشه راه و برنامه‌های آتی

به‌گفته دنل دیکسون (Denelle Dixo)، مدیر عملیاتی و مدیر عملیاتی بنیاد توسعه استلار (SDF):

سفر ما به سمت آینده، بهبود بی‌چون و چرای زندگی مالی روزمره مردم است، به‌نوعی که تفاوت را در مسیر ساختن آینده‌شان احساس کنند. این سفر راجع به گردآوری تمامی قدرت‌های موجود مانند فناوری، نظام زیستی، اشتیاق و تخصص است تا بتوانیم به شکل‌های ملموس و قابل دسترس‌تری در دنیای واقعی حضور پیدا کنیم.

چهارچوب نورث استارز

وبسایت رسمی استلار به آدرس Stellar.org، درخصوص آینده این پروژه نوشته است که هم‌زمان با آغاز مسیری برای تبدیل شدن به استانداردی برای سرویس‌های اقتصادی روزمره در پنج سال آینده، کار خود را براساس چهارچوبی به‌نام نورث استارز (North Stars) هدایت خواهد کرد. با هم‌راستایی در این چهارچوب، هر ساله استراتژی‌ای تعیین خواهد شد که با اهداف قابل اندازه‌گیری همراه باشد.

اهداف اصلی و فرعی مشخص‌شده در این چارچوب شامل موارد زیر هستند:

مشارکت آزاد، ابتکار و حاکمیت برای داشتن یک نظام زیستی پایدار و آینده‌نگر

  • ساخت یک نظام زیستی پررونق برای پلتفرم توسعه قرارداد هوشمند سوروبان (Soroban)
  • ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر برای توسعه‌دهندگان
  • توسعه یک نقشه راه برای آینده حاکمیتی استلار

تمرکز بر سرویس‌های اقتصادی روزمره در راستای مأموریت‌ استلار

  • گسترش کارایی و قابلیت توسعه برای تبدیل‌کردن سوروبان به پلتفرم قرارداد هوشمند برتر
  • بالا رفتن پذیرش کاربردهای اولویت‌دار از طریق استراتژی‌های ورود به بازار

توسعه یک زیرساخت فناوری قابل اعتماد برای بهبود پذیرش سرویس‌های اقتصادی روزمره

  • اولویت‌بندی ایمنی برای پلتفرم سوروبان
  • اجرای استراتژی کنترل بر پلتفرم
  • توسعه نقشه راه برای قابلیت توسعه و پایداری بلندمدت استلار
  • توسعه یک راهکار اولیه برای حریم خصوصی

سؤالات متداول

آیا استلار سرمایه گذاری خوبی است؟

استلار ازجمله ارزهای دیجیتال آینده‌داری است که همچنان سه هزار درصد بالاتر از نرخ اولیه خود معامله می‌شود. باوجوداین، از انجام مطالعات کامل شخصی غافل نشده و از روش‌های مدیریت ریسک برای جلوگیری از ضرردهی‌ها استفاده کنید.

نرخ XLM در آینده چقدر خواهد بود؟

پیش‌بینی دقیق آینده نرخ ارزهای دیجیتال غیرممکن است، ولی بعضی از وبسایت‌ها منتظر ۰/۵ دلاری شدن این رمز ارز تا پیش از سال ۲۰۳۰ هستند.

آیا نرخ استلار به ۱ دلار می‌رسد؟

ازنظر تئوری، ۱ دلاری شدن ارز XLM غیرممکن نیست. بسیاری از وبسایت‌های تحلیلی نیز منتظر یک دلاری شدن این رمز ارز تا سال ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۱ هستند.

جمع‌بندی

با وجود نوسانات قابل‌توجه و تأثیرات مختلف بازار، استلار پتانسیل توسعه در آینده را از خود نشان داده است. با وجوداین، درک ارتباط نرخ XLM با بیت کوین برای سنجش نوسانات کوتاه‌مدت آن بسیار اهمیت دارد. پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ به توسعه خود ادامه دهد، که این امر نیز چشم‌انداز بلندمدت پروژه Stellar را ارتقا می‌کند. بااین‌حال، برای انتخاب آگاهانه و هوشمندانه، باید توانایی خود در تحمل ریسک را مد نظر قرار داده و به‌طور منظم نوسانات بازار را زیر نظر داشته باشید.