خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

اتریوم دچار بحران عرضه شد! چه اتفاقی برای نرخ ETH می‌افتد؟


اتریوم دچار بحران عرضه شد! چه اتفاقی برای نرخ ETH می‌افتد؟ | ایران ماین

بحران عرضه اتریوم (ETH) همچنان رو به وخامت قرار دارد و امکان دارد زمینه‌ساز یک بهبود نرخ قوی برای این آلتکوین بزرگ باشد. به گفته یکی از تحلیلگران به نام لئون وایدمن (Leon Waidmann)، نزول ذخایر بازارهای معاملاتی و بالا رفتن علاقه سرمایه‌گذاران به استیک کردن اتریوم باعث ایجاد چنین بحرانی شده است.

او پیش‌بینی می‌کند که در صورت بالا رفتن تقاضا و اتمام فروشندگان، نرخ اتریوم به‌سرعت بالا رفتن خواهد یافت.

ذخایر اتریوم در بازارهای معاملاتی به پایین‌ترین لایه خود یعنی ۱۸.۵ میلیون نشان رسیده است که نزول چشمگیری از سقف ۳۵ میلیون توکنی در سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

این وضعیت بیانگر توسعه قوی پلتفرم اتریوم است که می‌تواند عامل مثبتی برای توسعه نرخ باشد.

علاوه بر این، وایدمن به بنیان قوی نظام زیستی اتریوم، از جمله بالا رفتن تعداد تراکنش‌ها و نرخ بازار ارز پایدار‌ها که به بالاترین حد خود رسیده‌اند، اشاره کرد. تعداد تراکنش‌های این پلتفرم اخیراً به ۱۵.۶ میلیون و نرخ بازار ارز پایدار‌های آن به ۹.۷۹ میلیارد دلار رسیده است.

با این حال، در بیشتر روزهای ماه آگوست، اتریوم تحت اثر احساسات منفی بازار قرار گرفته است. شاخص تیکر بایر سل (Taker Buyer Sell) نشان می‌دهد که فروشندگان در بازار مشتقات غالب بوده‌اند.

این احساسات منفی که به دلال دلواپسی‌ها راجع به کارمزدهای پایین و مسائل تورمی در نظام زیستی اتریوم ایجاد شده است، کارایی ضعیف نرخ را توضیح می‌دهد.

بعضی از این دلواپسی‌ها پس از معرفی «بلاب‌ها» که کارمزد تراکنش را نزول داده‌اند، به وجود آمده است.

با این حال، به گفته رایان برکمنز (Ryan Berckmans)، یکی از اعضای جامعه اتریوم، درآمد این بلاکچین با بالا رفتن استفاده از بلاب‌ها بهبود خواهد یافت و آینده روشنی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

در زمان نگارش این مطلب، نرخ اتریوم با ۰.۲۵ درصد نزول طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۵۲۲ دلار رسیده است.