خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

اجرای ارتقای ناکاموتو توسط استکس؛ تأیید تراکنش‌های بیت‌کوین سریع‌تر از همیشه!


اجرای ارتقای ناکاموتو توسط استکس؛ تأیید تراکنش‌های بیت‌کوین سریع‌تر از همیشه! | ایران ماین

تیم توسعه‌دهنده استکس (Stacks)، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های لایه ۲ مبتنی بر بیت‌کوین، از روز گذشته یک به‌روزرسانی جدید به نام ناکاموتو را با هدف بالا رفتن سرعت تراکنش‌ها آغاز کرده است.

این ارتقا که به نام خالق ناشناس بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، نام‌گذاری شده، برنامه تولید بلاک در استکس را از بیت‌کوین جدا می‌کند.

طبق گزارش‌ها، اپراتورهای این پلتفرم اکنون دو هفته فرصت دارند تا ارتقای ناکاموتو را اجرا کنند و پس از آن، یک هارد فورک این فرآیند را تکمیل خواهد کرد.

ارتقای ناکاموتو با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات جابجایی (proof-of-transfer)، روش جدیدی را برای تولید بلاک‌های استکس معرفی می‌کند. به این صورت که، کاربران با سوزاندن بیت‌کوین (BTC) قادر به ماینینگ بلاک‌های استکس و دریافت پاداش خواهند بود.

در نتیجه این ارتقا، سرعت تراکنش‌ها نیز بالا رفته و زمان تأیید تراکنش‌ها پایین می‌آید. زمان استاندارد برای تأیید تراکنش‌ها در پلتفرم استکس بیت‌کوین قبلاً بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه یا بیشتر بود.

ارتقای ناکاموتو این میزان را به حدود پنج ثانیه نزول داده است؛ یک بهبود چشمگیر که به طور قابل‌توجهی استفاده از پلتفرم استکس را کارآمدتر می‌کند.

در کل، هدف استکس این است که با استفاده از بیت‌کوین به‌عنوان لایه پایه، امکانات بیشتری مانند قراردادهای هوشمند و سایر عملکردهای مربوط به امور مالی بدون مرکزیت (DeFi) را در این بلاکچین معرفی کند.

برای این منظور، استکس همچنین نشان Sbtc را ارائه کرده که به کاربران امکان می‌دهد بیت‌کوین خود را به اقتصاد استکس متصل کنند.