خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

احتمال افت بیشتر قیمت بهره! تاثیر آن بر بازار رمزارزها چیست؟


احتمال افت بیشتر قیمت بهره! تاثیر آن بر بازار رمزارزها چیست؟ | ایران ماین

یکی از کارشناسان حوزه اقتصاد به نام نیک تیمیراوس (Nick Timiraos) طی مقاله‌ای در وال استریت ژورنال، پیش‌بینی‌های بازار راجع به نزول نرخ بهره فدرال رزرو را به شدت تغییر داده است.

تیمیراوس عنوان کرد که فدرال رزرو امکان دارد به جای نزول ۲۵ واحدی پیش‌بینی‌شده، کاهشی ۵۰ واحدی را اعمال کند. این خبر باعث تغییر سریع احساسات بازار شد و احتمال افت ۵۰ واحدی نرخ بهره از ۱۰ به ۴۵ درصد صعود کرد.

اکنون مسئله این نیست که آیا فدرال رزرو نرخ بهره را نزول خواهد داد یا خیر، بلکه این است که نزول آن چه مقدار خواهد بود؟

نرخ بهره فعلی فدرال رزرو بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد است که هنوز رقمی بالا برای اقتصاد به شمار می‌رود. بیشتر تحلیلگران، انتظار نزول نرخ بهره در ماه سپتامبر را دارند ولی در مورد میزان آن اختلاف نظر به وجود آمده و این اختلاف در پی عرضه داده‌های بازار کار تشدید شده است.

در حال حاضر، تغییر ناگهانی دیدگاه بعضی کارشناسان به دنبال داده‌های قوی اقتصادی که بر انتظارات نزول نرخ بهره فدرال اثر گذاشته است.

گزارش مشاغل ماه آگوست بیانگر یک بازار کار قوی بوده و گزارش‌های مربوط به تورم، ادامه فشارهای تورمی را نشان داده است. این داده‌ها باعث شده است تحلیلگران احتمال افت بیشتر نرخ بهره را در نظر بگیرند.

مقاله تیمیراوس، اثر زیادی بر بازارها داشت. در همین راستا، بازار سهام آمریکا پس از عرضه مقاله سبزپوش شد و بیت‌کوین نیز بالا رفتن نرخ را تجربه کرد.

به طور کلی، سیاست پولی انبساطی برای دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌کوین مفید واقع می‌شود، ولی به دلیل وضعیت نزولی کنونی این رمز ارز، پیامدهای نزول بیشتر نرخ بهره مشخص نیست.