خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

احتمال فروش ۶۹ هزار بیت‌کوین توسط دولت آمریکا؛ مایکل سیلور در صف خرید است؟!


احتمال فروش ۶۹ هزار بیت‌کوین توسط دولت آمریکا؛ مایکل سیلور در صف خرید است؟! | ایران ماین

دولت آمریکا اخیراً کنترل ۶۹,۳۷۰ بیت‌کوین (BTC) به نرخ ۴.۳۸ میلیارد دلار را که از دارک وب جاده ابریشم ضبط شده بود، به دست گرفته است. این موضوع باعث شده که بعضی از علاقه‌مندان به رمزارزها گمان کنند دولت آمریکا امکان دارد همانند دولت آلمان، اقدام به فروش این بیت‌کوین‌ها نماید.

در این میان، پیتر شیف، منتقد معروف بیت‌کوین، با کنایه به مایکل سیلور، رئیس عملیاتی مایکرواستراتژی و از طرفداران سرسخت بیت‌کوین، به او گفته که با قرض گرفتن ۴.۳ میلیارد دلار دیگر، این بیت‌کوین‌ها را از دولت آمریکا خریداری کند.

در حال حاضر، دولت آمریکا مجموعاً ۲۰۳,۲۳۹ بیت‌کوین به نرخ ۱۲.۶۳ میلیارد دلار در اختیار دارد و فروش ۶۹,۳۷۰ بیت‌کوین به معنای فروش تقریباً یک‌سوم از دارایی‌های بیت‌کوینی آن خواهد بود. این بیت‌کوین‌ها به دلیل مشکلات قانونی، چهار سال است که در کیف پولی مشخص ذخیره شده‌اند.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شده، کمپانی مایکرواستراتژی از طریق فروش سهام و بالا رفتن بدهی، به طور دوره‌ای اقدام به خرید بیت‌کوین می‌کند.

این کمپانی تاکنون حدود ۱۵ میلیارد دلار بیت‌کوین در اختیار دارد و از این استراتژی سود زیادی کسب کرده است. مایکل سیلور هنوز به اظهارات اخیر پیتر شیف واکنشی نشان نداده است.

لازم به ذکر است که دادگاه عالی آمریکا در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۴ با رد پرونده بتل بورن اینوستمنتز (Battle Born Investments)، حق مالکیت کامل این بیت‌کوین‌ها را به دولت آمریکا اعطا کرد.

حال اگر این بیت‌کوین‌ها فروخته شوند، احتمالاً باعث نزولی شدن نرخ این رمز ارز به ۵۰,۰۰۰ دلار خواهد شد، همان‌طور که در ماه جولای پس از فروش گسترده بیت‌کوین توسط دولت آلمان، بازار واکنش کاملاً منفی نشان داد.

با این وجود، بعید به نظر می‌رسد که دولت آمریکا در آستانه انتخابات چنین اقدامی انجام دهد؛ چرا که فروش این بیت‌کوین‌ها می‌تواند به ضرر کامل کامالا هریس تمام شود، مخصوصاً در شرایطی که دونالد ترامپ وعده تبدیل بیت‌کوین به ذخیره استراتژیک و همچنین، تبدیل آمریکا به قطب دنیای کریپتو را داده است.